R1 Turbo projekt-tråd

Ni som är insatta i olika turbos.
Vad tror ni om en td04 15t, går det att kräma ur 250 utan att ligga på gränsen?
 
Man ska aldrig ha för liten turbo. Stor turbo=mycket luft :) Så släng ut den du har på ebukten och köp denna istället :gnissla

Turbo.jpg
 
Blir trevligare att köra en mc med aningen för stor turbo, det hjular på alla växlar ändå men blir lite mer kontrollerbart

Jag skulle gärna haft en ännu större turbo än 19t på min r1000 :gnissla
 
Sälj din till mig så kan du uppgradera? ;)
Blir trevligare att köra en mc med aningen för stor turbo, det hjular på alla växlar ändå men blir lite mer kontrollerbart

Jag skulle gärna haft en ännu större turbo än 19t på min r1000 :gnissla
 
Sådär. Nu har jag lokaliserat en td04hl-15t som jag kommer använda istället.
Så det blir till å riva grenröret å byta flänsen, men det är det värt i slutändan tror jag =)
 
Njee , Risk för att låta kritisk å tråkig men 15 T ska du INTE ha

Den är i stort sett inget större än den du har

Det är SAAB spec på denna och dom har mindre turbin

16-T upp till 18 eller 19 T ska du söka efter
 
Hmm. Jaja, får fortsätta leta :crash
Har ju ingen bråska. Ännu ;)
Har ju flera veckor på mig innan bromsningen sker.

Ska man göra det rätt så är det nu när motorn är i ställning, å inte i ramen...
Njee , Risk för att låta kritisk å tråkig men 15 T ska du INTE ha

Den är i stort sett inget större än den du har

Det är SAAB spec på denna och dom har mindre turbin

16-T upp till 18 eller 19 T ska du söka efter
 
Fråga: funkar t3/t4?
Spec: Trim c: 73
A/R avgashus: 63
 
Last edited:
hej
kkk funkar fint men köp ingen t3 för gammal konstruktion,på min 1100 köpte jag ett biltema agg det funkade fint och jag hade inga problem med det alls,men man vet ju inte med kina grejjer om alla är likadana
försök att hitta en 19t istället för kkk om du har den möjligheten att välja:yoparty

min bromsade 309 så det gick fint
 
Ok. Det låter bra. Har ett 18t samt ett 19t på "g"

Blev inte så mycket gjort idag. Monterade fuggarna ssmt plenum. Ska klura ut en vettig lösning till fasthållning av plrnum så det inte hoppar bort under färd...
Kommer med bilder imorgon.
 
Här kommer 2 suddiga bilder på plenummonteringen.

20140120_091720.jpg


20140120_091655.jpg

Monterade ner grenrör m.m för inväntan av min nya turbo =)
 
först plenum i durkplåt sen sånna taskiga suddiga bilder skärpd dig:7peta
 
Wehuu. mitt paket har kommit :banana :banana :banana :banana
Oljekyl, 19t Turbo bla. :tummenupp

Ni som har lite koll på kopplingen, har ni chimsat fjädrarna så kopplingen spänner hårdare eller bytt ut fjädrarna till "heavy duty springs"?
Borde inte typ Lesjöfors ha passande hårdare fjädrar?
Tänkte riva nu i dagarna.
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top