R1 turbo koppling!!!!

Village Wheeler

Need for speed
Gick med
21 May 2004
Hoj
GSXR 750-05,husaberg 501-96
Hello!Jag tänk beställa turbo från mcexpress till min -99 r1.Jag har redan problem med min koppling fast jag har bara lite under 160hk!!!!!jag böt lamell skivorna i sommrast,det hjälp lite men efter en stund så samma sak!!Den håller int helt! :huvet Hurdan koppling har ni????Jag tänk själv montera serien fast.har nån erfarenhet av mcexpress turbo serien?Kommer det bra instruktioner med???Kör hårt o håll till vänster!! :tummenupp

Village Wheeler skrev:
Hello!Jag tänk beställa turbo från mcexpress till min -99 r1.Jag har redan problem med min koppling fast jag har bara lite under 160hk!!!!!jag böt lamell skivorna i sommrast,det hjälp lite men efter en stund så samma sak!!Den håller int helt! :huvet Hurdan koppling har ni????Jag tänk själv montera serien fast.har nån erfarenhet av mcexpress turbo serien?Kommer det bra instruktioner med???Kör hårt o håll till vänster!! :tummenupp

Du får med en installationsmanual och hårdare kopplingsfjädrar i turbo kittet.
Jag har inte haft några problem med kopplingen på min med de hårdare fjädrarna.

Jag har en bild på hur kopplingen ser ut efter fjäder byte, på min hemsida

http://www.turbo-bike.net
http://www.turbo-bike.com

R1 T

Nu är det ju vridet som dödar kopplingen o inte effekten.
Men turbo ger ju sånt i överflöd.....
/u

Hur gör man med kopplingskorgen på en R1'a? Den är väl av aluminium precis som på t.ex. en ZX12'a? Som gjord för att sprängas i bitar? Likaså Banditkopplingen är av aluminium med ett flimsigt stålband som förstärkning - där man byter till en GSXR rakt av, som är helt i stål.

andersbrink skrev:
Hur gör man med kopplingskorgen på en R1'a? Den är väl av aluminium precis som på t.ex. en ZX12'a? Som gjord för att sprängas i bitar? Likaså Banditkopplingen är av aluminium med ett flimsigt stålband som förstärkning - där man byter till en GSXR rakt av, som är helt i stål.

Jag har inte hört att någon har kört sönder kopplingkogen på någon R1 Turbo.
Den verkar till och med hålla på turbo-fraks hoj med 239 Nm

Kopplingen

Ja va o titta på kopplings bilden!jag har inte med fjäder!!!!Jag har en tallrik liknande stor bricka som har i mitten finger liknande fjädring!!! :va

Village Wheeler skrev:
Ja va o titta på kopplings bilden!jag har inte med fjäder!!!!Jag har en tallrik liknande stor bricka som har i mitten finger liknande fjädring!!! :va

Det är de som är uppgraderingen, man byter ut solfjädern mot vanliga fjädrar.
Man måste fräsa fjädersäten att ställa fjädrarna i, annars så går det inte.

R1 T

Jag råkar ha en ny sådan platta liggande i originalskick till en 99:a

Den blev över när jag byggde min Turbo-R1.

Kan säljas för halva nypriset om någon behöver.

Back