R1 som första hoj, tankar?

MyLoveR1

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2015
Hoj
Yamaha R1 -98 Ktm 640 2001
Tjena, jag har nu tänkt köpa mig en yamaha R1, jag har inget körkort och kommer inte heller att införskaffa mig ett sådant, så jag vill helst slippa moral predikan om just det för att det kommer inte ändra min inställning.

Till saken, jag köpte en 640 enduro förra sommaren, det var första hojen jag kört i mitt liv, nu har jag inte kunnat köra något i sommar pga motorhaveri, så jag har nu hittat en yamaha r1 jag funderar på att köpa. Jag hade önskat kanske tips som kan hjälpa mig i min utveckling och så vidare.

Samt hur stor skillnad är det egentligen att gå från 640 enduro till 1000 sport? Bortsett från motormässigt, jag har ju aldrig suttit på en sport tidigare så typ "Manövrerings mässigt? " Jag kommer självklart behandla den med respekt då jag inte är Ghost Rider. Men vad bör jag tänka på och vad bör jag försöka lära mig? Eftersom att jag inte har körkort kommer jag förmodligen att dra om snuten kommer, kommer i början hålla mig till landsvägar för att försöka undvika dom så mycket som möjligt och "lära mig i fred"

+ Och minus? Tack så mycket på förhand jag önskar er en fin kväll!

Om du inte vill ha en moralpredikan så har jag ingenting att säga.
Du kommer ändå inte att lyssna eller förstå.
:glömdet

Vafan är det frågan om?! Sol och varmt ute och folk trollar på Sporthoj?! Världen är galen...:dummer

Jag trollar inte helt allvarligt. Det enda jag ber om är att slippa höra "skaffa dig ett körkort" jag kan inte skaffa ett för jag är av med lämpen. Resten får ni moral predika hur mycket ni vill. Men jag vill mest bara höra era tankar kring att gå från 640 till R1

...Men vad bör jag tänka på och vad bör jag försöka lära mig?..

Exakt dessa frågor kan en körskolelärare svara på. Om du ändå vill lära dig så varför inte ta ett kort så kanske du överlever längre än en säsong? Om inte annat kan det vara smart att ta ett par lektioner iaf så vet du vad du kan träna på.

Köp hojen, ta licens, kör på bana. Där har du möjlighet att få hjälp med att köra fuckYou-fort. Oddsen talar inte direkt för dig om du får polisen efter dig, det är inte dem som tar dig, det är din totalt värdelösa körning som sätter dig i diket.

Men hett tips; skaffa skinnställ och övriga skydd inklusive bröstskydd. Du kan tacka mig i vinter.

Kan bara skratta... Antingen har någon verkligen astråkig humor eller är tröttsamt blåst i skallen.

:glömdet

Ge fan i't bara. Om du tycker att ett bra sätt att lära sig är att "fråga internet" besitter du inte tankekraft nog för att framföra motorcykel.

Vi som har körkort vill inte beblanda oss med dig eftersom du förstör för oss.

Därför kommer du att få moralpredikan eller inget alls.

Tjena, jag har nu tänkt köpa mig en yamaha R1, jag har inget körkort och kommer inte heller att införskaffa mig ett sådant, så jag vill helst slippa moral predikan om just det för att det kommer inte ändra min inställning.

Till saken, jag köpte en 640 enduro förra sommaren, det var första hojen jag kört i mitt liv, nu har jag inte kunnat köra något i sommar pga motorhaveri, så jag har nu hittat en yamaha r1 jag funderar på att köpa. Jag hade önskat kanske tips som kan hjälpa mig i min utveckling och så vidare.

Samt hur stor skillnad är det egentligen att gå från 640 enduro till 1000 sport? Bortsett från motormässigt, jag har ju aldrig suttit på en sport tidigare så typ "Manövrerings mässigt? " Jag kommer självklart behandla den med respekt då jag inte är Ghost Rider. Men vad bör jag tänka på och vad bör jag försöka lära mig? Eftersom att jag inte har körkort kommer jag förmodligen att dra om snuten kommer, kommer i början hålla mig till landsvägar för att försöka undvika dom så mycket som möjligt och "lära mig i fred"

+ Och minus? Tack så mycket på förhand jag önskar er en fin kväll!
Du är dum i huvudet som tror att du får kommer få något vettigt svar med dessa uppgifter. :dummer

- - - Updated - - -

Har TS ett Y-namn?

Nää Pucko stavas med P :hihi

...och då kom du fram till att du ska köpa snabbare hoj istället för att ta körkort?

Köpa? Med den inställningen :arsele

Jag trollar inte helt allvarligt. Det enda jag ber om är att slippa höra "skaffa dig ett körkort" jag kan inte skaffa ett för jag är av med lämpen. Resten får ni moral predika hur mycket ni vill. Men jag vill mest bara höra era tankar kring att gå från 640 till R1

Och varför är du av med lämpen? För att du inte är en lämplig förare? Vi försöker följa reglerna för att öka acceptansen för motorcyklister och så kommer du utan körkort och tänker skaffa dig en räser, du förstör för oss alla! Köp en trehjuling.

som sagt förr. den sista idioten är ännu ej kommen. folk blir bara mer och mer puckade. när man mött vad tycker är det största puckot någonsin så kommer det alltid någon som är värre på något sätt.....:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

En bild säger mer än tusen ord!

trolltyg2.jpg

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back