R1 som första hoj, tankar?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nu är du förmodligen ute och trollar men om du mot förmodan inte är det så....

Uppdatera gärna tråden med vart du tänker åka. Så kan jag åka någon annanstans. Jag är inte intresserad av att vara i närheten när det går åt helvete. För det kommer det att göra.

Allt snack om att man ju själv styr gashanden åsido. Kan man inte köra så går det åt helvete mycket fortare på en literklubba än på en 640 enduro. Och det går åt helvete om man inte kan köra (Nej. det kan du inte efter att ha kört litegrann en sommar) och försöker dra polisen. MC poliserna kör motorcykel i stort sett på heltid under sommarhalvåret så dom har bra mycket mer vana att bända runt sina relativt tunga hojar på alla möjliga vägar än dom flesta av oss. Ytterst få av oss är kapabla att köra ifrån dom om dom inte får order från vakthavande att avbryta.

Gör dig själv en tjänst och avstå tills du fått lämp och tagit körkort så har du en chans att överleva lite längre.

Men som sagt. Troligen trollar du bara.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Dra hit med din R1:a för manövreringsträning:
IMAG0474.jpg
Den kallas Trollstigen och ligger i Norge.
Väl där så tränar du på att köra slingan om och om igen, så fort du kan.
Och glöm inte Kevin Schwantz bevingade ord: "First I see God, then I break".
Man skulle kunna säga att det kommer att bli en himmelsk träning på kurvtagning, broms och snabb manövrering.
Ska det ändå ske kan det väl lika väl vara på en vacker plats.
Och så skickar jag med dig Hamlets sista ord: "The rest is silence",
vilket ju kan översättas både med "resten är tystnad" samt "vilan är tystnad",
ty vilan är ju resten som återstår efter att ditt träningspass avslutats.
Kör hårt!:fyllisar
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Vi kommer alltså få se en till sådan här film med ett miffo på en R1:a som tror att han kan köra ifrån polisen? Vad bra, det finns så få sådana här filmer på tuben...

https://www.youtube.com/watch?v=0L_2AOlp5JI

Hade tänkt o länka den videon, den säger allt om körkortslösa på just den hojen mot svensk polis ^^) speciellt om de som skall framföra den saknar adekvat erfarenhet inom att köra hoj snabbare än polisens polisbil :tummenupp
 

elvedin

Ny medlem
Gick med
16 May 2015
Ort
vetlanda
Hoj
r1 2003
Jag va inne på samma bana som du köra utan kort du är vuxen du vet bäst men gör inte det vänta köp inte mc ta kortet sen kan du köra. När man va på riskutbildnin så tänkte man efter Hur farligt det va fast man har körkort. Du risker inte ditt liv bara andras med det finns så mycket att veta när man kör mc det är inte bara gasa det är det enkla men manövra stanna på ett söker sätt låt bli vänta ta ditt körkort är du motiverad går det snabbt fick mitt kort ca 3månader. Du ska ju leva ett tag till,
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Vi kommer alltså få se en till sådan här film med ett miffo på en R1:a som tror att han kan köra ifrån polisen? Vad bra, det finns så få sådana här filmer på tuben...

https://www.youtube.com/watch?v=0L_2AOlp5JI

Härrejisses, vad sysslade knutten med!? Köra hoj kunde han iaf inte, knappt rakt fram. Ska man bli av med snuten måste man ju köra där dom inte kan köra... Han dog va?
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Härrejisses, vad sysslade knutten med!? Köra hoj kunde han iaf inte, knappt rakt fram. Ska man bli av med snuten måste man ju köra där dom inte kan köra... Han dog va?

Nej

"I Växjö jagade polisen en man på motorcykel tills han kraschade och skadades allvarligt."
Aftonhoran
 

Enkie

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
ZX-7R -97, R1 -10, 888 -93
Det kommer säkert gå bra. Jag hade en R1 -99 när de var nya och det mesta fungerade som det skulle (Öhlins saker både här och där). Jag hade körkort, kört en hel del mil, gått mina SMC utbildningar, kraschat illa så jag visste att livet var mig kärt, kört en massa på bana, licens - ändå gav mig den hojen en del scary moments.

Problemet med att köra ifrån polisen är att de inte är så schyssta, de brukar vara flera och DÅ blir det jobbigt.

Men annars är det väl bara att skruva bort skylten, köra spektakulärt, ha någon kaxig text på hoodien och en kamera på hjälmen ut och bomba och låta Darwin sköta resten.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top