Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
e4jägaren skrev:Vad gör R1:an resp. R6:an 0-200 på?
0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...e4jägaren skrev:Vad gör R1:an resp. R6:an 0-200 på?
MostWanted skrev:0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...
edit snackar vi meter eller km/h:kocko
![]()
YZF-R1 -03e4jägaren skrev:Jag pratade km/h, ursäkta om jag inte specificerade mig mer noggrant.
Någon som vet tiden för R6:an?
MostWanted skrev:0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...
edit snackar vi meter eller km/h:kocko
![]()
MostWanted skrev:YZF-R1 -03
0-100 km/h = 3,5s
0-200 km/h = 8,2s
0-400 m = 10,5s
0-1000 m = 19,4s
YZF-R6 -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 10,8s
0-400 m = 10,9s
0-1000 m = 20,7s
e4jägaren skrev:Tack så mycket för infot!
0-100 på 3 sek. Fan, klarar man av det utan att hojjen reser över? Hur res-benägen är R1 och R6 föresten? Reser dom över direkt man tittar på gasen eller? Jag frågar av ren nyfikenhet för jag kommer nog aldrig att våga köra en själv.![]()
OlleR skrev:Går att få upp den på tvåan om du släpper ner den från ettan å växlar påväg ner (använder dämparna). Jag gjorde ofta det misstaget när jag började på den.
han menar nog att då hojen rest sig på Ettan å det är dags för nästa växel, så dimper den ner en snabbis å reser sig med hjälp av "studsen" som blir när framhjulet går i backen igen...e4jägaren skrev:hur menar du nu?
Det stämmer aldeles utmärktFluxir skrev:han menar nog att då hojen rest sig på Ettan å det är dags för nästa växel, så dimper den ner en snabbis å reser sig med hjälp av "studsen" som blir när framhjulet går i backen igen...
har ja fattat rätt?
e4jägaren skrev:Tack så mycket för infot!
Hur res-benägen är R1 och R6 föresten?
OlleR skrev:Det stämmer aldeles utmärktKanske lite orelevant i frågan, men det kan kännas lite obehagligt. Eller behagligt
![]()
Irrelevant ... lrP-E skrev:Irelevant.![]()
Slappa skrev:Ibland lite då o då tar dom en tur till Danmark för o köpa billig sprit annars tror jag de är rätt lugnt![]()
//D
hey there smart guywonderwizard skrev:vafan... gör R1:an & R6:an mer än 400... det va som fan
![]()
P-E skrev:Irrelevant.![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |