R1/r6 0-200?

Last edited:
e4jägaren skrev:
Vad gör R1:an resp. R6:an 0-200 på?
0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...

edit snackar vi meter eller km/h :rolleyes: :kocko :tungan
 
Bikes test av R1-98årsmod:

0-100 km/h 2,76 sek
0-120 km/h 3,75 sek
0-150 km/h 5,05 sek
0-180 km/h 6,91 sek
0-200 km/h 8,68 sek
0-200 m 6,75 sek/178 km/h
0-400 m 10,43 sek/206 km/h
0-1000 m 19,79 sek/240 km/h
 
Tack för svaren! Nu vet jag även vart sökfunktionen finns, så nu kommer jag inte att fråga en massa dumma saker mer. :fatta! :3freak
 
MostWanted skrev:
0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...

edit snackar vi meter eller km/h :rolleyes: :kocko :tungan


Jag pratade km/h, ursäkta om jag inte specificerade mig mer noggrant.

Någon som vet tiden för R6:an?
 
e4jägaren skrev:
Jag pratade km/h, ursäkta om jag inte specificerade mig mer noggrant.

Någon som vet tiden för R6:an?
YZF-R1 -03
0-100 km/h = 3,5s
0-200 km/h = 8,2s
0-400 m = 10,5s
0-1000 m = 19,4s

YZF-R6 -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 10,8s
0-400 m = 10,9s
0-1000 m = 20,7s
 
MostWanted skrev:
0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...

edit snackar vi meter eller km/h :rolleyes: :kocko :tungan

vafan... gör R1:an & R6:an mer än 400... det va som fan


:rofl
 
MostWanted skrev:
YZF-R1 -03
0-100 km/h = 3,5s
0-200 km/h = 8,2s
0-400 m = 10,5s
0-1000 m = 19,4s

YZF-R6 -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 10,8s
0-400 m = 10,9s
0-1000 m = 20,7s

Tack så mycket för infot!

0-100 på 3 sek. Fan, klarar man av det utan att hojjen reser över? Hur res-benägen är R1 och R6 föresten? Reser dom över direkt man tittar på gasen eller? Jag frågar av ren nyfikenhet för jag kommer nog aldrig att våga köra en själv. :gnissla
 
e4jägaren skrev:
Tack så mycket för infot!

0-100 på 3 sek. Fan, klarar man av det utan att hojjen reser över? Hur res-benägen är R1 och R6 föresten? Reser dom över direkt man tittar på gasen eller? Jag frågar av ren nyfikenhet för jag kommer nog aldrig att våga köra en själv. :gnissla

Nej man klarar inte av det om man inte tränat på det, tiden alltså. R1an har jag inte provat av någon anledning men R6an börjar resa på sig runt 70 nånstans på första växeln, brukar du kopplingen normalt (dvs inte gör någon racestart) så hinner du slå av innan du går över, jag tror inte man kan gå över om man hänger över tanken men jag har inte provat så långt ;). Däremot om man startar på höga varv och tappar kopplingen kan det vara svårt att hänga med ;D

Men visst, en del klarar inte av att släppa på gasen när det börjar resa sig, så nog kan man gå över om man försöker sig på sånt.

Går att få upp den på tvåan om du släpper ner den från ettan å växlar påväg ner (använder dämparna). Jag gjorde ofta det misstaget när jag började på den.

Jag har även provat 0-max på första växeln med CBR1000RR, för mig reste den ingenting :confused: Men jag gissar att den är våldsammare när den väl kommer. Båda hjulen i backen är sättet man kör på ändå så :tummenupp

Ska man ha en standardhoj som reser sig när man tittar på gasen så ska man ha en Husaberg 650 från 04 å frammåt. Aldrig kört något som var så bakhjulsbenäget :D
 
e4jägaren skrev:
hur menar du nu?
han menar nog att då hojen rest sig på Ettan å det är dags för nästa växel, så dimper den ner en snabbis å reser sig med hjälp av "studsen" som blir när framhjulet går i backen igen...
har ja fattat rätt?
 
Fluxir skrev:
han menar nog att då hojen rest sig på Ettan å det är dags för nästa växel, så dimper den ner en snabbis å reser sig med hjälp av "studsen" som blir när framhjulet går i backen igen...
har ja fattat rätt?
Det stämmer aldeles utmärkt :) Kanske lite orelevant i frågan, men det kan kännas lite obehagligt. Eller behagligt :D
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top