Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
e4jägaren skrev:Vad gör R1:an resp. R6:an 0-200 på?
0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...e4jägaren skrev:Vad gör R1:an resp. R6:an 0-200 på?
MostWanted skrev:0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...
edit snackar vi meter eller km/h:kocko
![]()
YZF-R1 -03e4jägaren skrev:Jag pratade km/h, ursäkta om jag inte specificerade mig mer noggrant.
Någon som vet tiden för R6:an?
MostWanted skrev:0-100 är identiskt om inte r6an är lite snabbare, vid 200 har kanske r1an knappat före.. och efter 400 så försvinner r1 mer och mer.... kommer inte ihåg tiderna...
edit snackar vi meter eller km/h:kocko
![]()
MostWanted skrev:YZF-R1 -03
0-100 km/h = 3,5s
0-200 km/h = 8,2s
0-400 m = 10,5s
0-1000 m = 19,4s
YZF-R6 -03
0-100 km/h = 3,0s
0-200 km/h = 10,8s
0-400 m = 10,9s
0-1000 m = 20,7s
e4jägaren skrev:Tack så mycket för infot!
0-100 på 3 sek. Fan, klarar man av det utan att hojjen reser över? Hur res-benägen är R1 och R6 föresten? Reser dom över direkt man tittar på gasen eller? Jag frågar av ren nyfikenhet för jag kommer nog aldrig att våga köra en själv.![]()
OlleR skrev:Går att få upp den på tvåan om du släpper ner den från ettan å växlar påväg ner (använder dämparna). Jag gjorde ofta det misstaget när jag började på den.
han menar nog att då hojen rest sig på Ettan å det är dags för nästa växel, så dimper den ner en snabbis å reser sig med hjälp av "studsen" som blir när framhjulet går i backen igen...e4jägaren skrev:hur menar du nu?
Det stämmer aldeles utmärktFluxir skrev:han menar nog att då hojen rest sig på Ettan å det är dags för nästa växel, så dimper den ner en snabbis å reser sig med hjälp av "studsen" som blir när framhjulet går i backen igen...
har ja fattat rätt?
e4jägaren skrev:Tack så mycket för infot!
Hur res-benägen är R1 och R6 föresten?
OlleR skrev:Det stämmer aldeles utmärktKanske lite orelevant i frågan, men det kan kännas lite obehagligt. Eller behagligt
![]()
Irrelevant ... lrP-E skrev:Irelevant.![]()
Slappa skrev:Ibland lite då o då tar dom en tur till Danmark för o köpa billig sprit annars tror jag de är rätt lugnt![]()
//D
hey there smart guywonderwizard skrev:vafan... gör R1:an & R6:an mer än 400... det va som fan
![]()
P-E skrev:Irrelevant.![]()
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten