Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Har plockat av instrumenten för att försöka komma till rätta med avsaknaden av hastighets- och varvmäteri. Hastighetsmätaren fungerar ju ibland så jag hoppas att det ska vara något så enkelt som glapp i en av kontakterna eller dylikt, men värre är det med varvräknaren som är stendöd alltid. Då jag öppnade instrumentet så noterade jag att nålen är helt lös, finns inget motstånd i den alls utan man kan föra den hela vägen runt tavlan utan problem. Jag antar att den på något sätt drivs av magnetism då nålen vill peka rakt "nedåt" (relativt mätartavlan då), för man nålen förbi övre mittläget så trillar den ner åt höger respektive vänster beroende på vilken sida man släpper den, och den går till samma lägen även om man vänder instrumentet upp och ned. Ska det vara så, eller är det något som är knas? 
Jag använde den ytterst vetenskapliga metoden att ta isär mätaren, rengöra kretskortets åtkomliga delar med electronic cleaner, sära på varenda kontakstycke bakifrån batteriet och fram till mätaren och rengöra med detsamma, och sen funkade det 

Fick lite tid över ikväll för att sätta ihop gaffelbenen och upptäcker då att sätet till fjädern saknas!
Det måste vara någon tidigare ägare som missat att sätta i den för jag har inget minne av att ha plockat ut en sån del och den ligger _ingenstans_ i garaget.
Finns det som reservdel hos handlare tro? Nummer 5 i bilden.![]()
Edit: Eller ska där inte vara något fjädersäte? Bilden är tagen från 2002 års servicemanual. Hittade den här på fleabay och där verkar det inte finnas något fjädersäte: https://www.ebay.com/itm/2002-2003-YAMAHA-YZF-R1-KYB-FRONT-FORK-SPRING/123925195323
View attachment 454324
Yes! Ska höra med den lokala handlaren imorgon (idag), annars får det bli beställning från den sidan. Mange tack för länken!verkar ju så och den kan troligtvis köpas hos vilken Yamaha-handlare som helst
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/yamaha-parts/2003-yzf-r1-motorcycles/front-fork

Schysst! Men tyvärr verkar 2003 vara sista året den reservdelen användesÄr det samma på 04-06? Isåfall har jag nog om du vill låna tills du får din del.
Bytte till cartridge för några år sen men har kvar innehållet.
Båda saknas.Jupp, på R1var de med fram till -03 men fanns kvar inom Yamahafamiljen längre än så
Saknades båda eller har du en du kan mäta på?
View attachment 454359

Positivt tänkande i eländetBåda saknas.
Enligt väderprognosen ska det bli mer eller mindre storm och rejält skyfall när jag skulle kört så nu känns det lite mindre kass..![]()
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |