R1 och R6-tråden!

hankzetank

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2011
Ort
Piteå
Hoj
1999 Yamaha R6
Hej
Har bytt bakdäck och undrar nu ifall jag ska momentdra hjulbulten?
Om jag ska göra det, hur mycket är det isåfall? :)

Yamaha R6 -99

mvh Henke
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Hej
Har bytt bakdäck och undrar nu ifall jag ska momentdra hjulbulten?
Om jag ska göra det, hur mycket är det isåfall? :)

Yamaha R6 -99

mvh Henke

om minnet inte sviker, 150Nm

någon får gärna verifiera, har inte mekboken hemma....
 

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Emmaboda
Hoj
Letar
Hej funderar lite på en R1:a (årsmodell 99-01) men är lite orolig för sittställningen.
Jag är 1,87 lång hur kommer detta att funka, kommer jag få väldans ont i benen efter ett par mil? kan detta i så fall avhjälpas med justerbara fotpinnar?
Kan väl säga att jag har ägt en gsxr750 -00 innan och på den fick jag rejält ont ganska omgående.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
R1an har mycket bättre körställning än gammel gixern vill jag påstå... Min kompis dennis bytte ifrån en 02 750 till en r1 05a och han är 190cm och blev förvånad hur gott han satt på r1an jämfört med gixxern trots att r1an känns mycket mindre... gammel r1an kanske är lite jobbigare än nya men troligen ett stort lyft jämfört med gixxern ändå.
 

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Emmaboda
Hoj
Letar
R1an har mycket bättre körställning än gammel gixern vill jag påstå... Min kompis dennis bytte ifrån en 02 750 till en r1 05a och han är 190cm och blev förvånad hur gott han satt på r1an jämfört med gixxern trots att r1an känns mycket mindre... gammel r1an kanske är lite jobbigare än nya men troligen ett stort lyft jämfört med gixxern ändå.

Tack för svaret, det låter ju bra. Ska åka och kolla imorgon så får man se om man blir R1 ägare
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Tjo!
Letar efter slipon och ypipan till min r1 -09. Vart ifrån köper man billigast? Hade väll tänkt ett yoshimura eller liknande
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Tjo!
Letar efter slipon och ypipan till min r1 -09. Vart ifrån köper man billigast? Hade väll tänkt ett yoshimura eller liknande

Attans att jag redan sålt mina Yoshi :p men jag fick bra pris på S-racing.se när jag var där och snackade med honom. Ett tips annars är Arrow som låter gött men liite mindre än Yoshi vilket är bra om du ska köra bana. Insatserna jag fick med Yoshit gjorde ingen skillnad men det gör insatserna till Arrow (om de ens behövs för bankörning) Mina Arrow gick iaf på ca 7000:- men visst märks det att det är en viss kvalisort-skillnad mot de dyrare märkena när man ska montera. Annars är ju Ackra det enda rätta till en Retta :yoparty
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Attans att jag redan sålt mina Yoshi :p men jag fick bra pris på S-racing.se när jag var där och snackade med honom. Ett tips annars är Arrow som låter gött men liite mindre än Yoshi vilket är bra om du ska köra bana. Insatserna jag fick med Yoshit gjorde ingen skillnad men det gör insatserna till Arrow (om de ens behövs för bankörning) Mina Arrow gick iaf på ca 7000:- men visst märks det att det är en viss kvalisort-skillnad mot de dyrare märkena när man ska montera. Annars är ju Ackra det enda rätta till en Retta :yoparty

Var du missnöjd med yoshi? Eller var det bara att de lät för mycket?
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Åker du med yoshimura titan,med db-killers låter det inte så mycket.
Har åkt med SMC 25/5-27/5 på Gelleråsen utan buller flagg:tummenupp
Fungerade även på Nürburg Ring 2011,10 runden:banana
Åker snart ner igen,5/7 :banana då ska det bli flera runden (stannar i 16 dagar)
Jag är hel nöjd med mina Yoshimura:tummenupp
P.S. de är inte till salu:D
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Var du missnöjd med yoshi? Eller var det bara att de lät för mycket?

Bara att de lät för mycket, sen är det ju Suzuki-ägt väl? ;)

Åker du med yoshimura titan,med db-killers låter det inte så mycket.
Har åkt med SMC 25/5-27/5 på Gelleråsen utan buller flagg:tummenupp
Fungerade även på Nürburg Ring 2011,10 runden:banana
Åker snart ner igen,5/7 :banana då ska det bli flera runden (stannar i 16 dagar)
Jag är hel nöjd med mina Yoshimura:tummenupp
P.S. de är inte till salu:D

Och för mig fungerade det inte på Ringen ;) Testar igen nu den 28/6-2/7 :banana
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Det "sound kit" som följde med gjorde varken från eller till, förmodligen var det inga DB-killers. I vilket fall kommer det inte att vara något snack nu med Arrow som låter mindre, det är hufvudsaken :D Men ack vad jag vill ha Ackra...
 

Eye_In_The_Sky

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2012
Ort
Finland
Hoj
R1
På ett ungefär hur mycket olja har ni fått hälla i era R1or? Enligt min manual står det 3,1L med nytt oljefilter. Har hört att vissa fyller flera dl extra utöver vad det rekommenderats "Så motorn inte tar skada då man kör på bakhjulet". Kan motorn på något vis ta skada om man exempelvis fyller en halv liter utöver rekommendationen :dummer
 

N3nn3

Inte frisk enligt grannen
Gick med
1 Jun 2011
Ort
Brevid Bulten
Hoj
Gul eller Röd
Hej alla R ägare.

Här kommer en ny ägare av en Röd R6 00a.:yoparty
Har bara hunnit kör 5 Mil (turen hem). Började med ett bakhjuls släpp i första kurvan måste ha varit något där typ diesel.
Men klarade mig utan att rasa omkull. Blev en lugn tur hem efter det. Däcken är inte dom bästa måste beställa nya.

Syns på vägarna.

/Nenne.
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag är på jakt efter kopplingskåpan till min Yamaha r1 -08. Ingen som har en sån liggandes som kan tänka sig att sälja? :)
 

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Jag letar som fan efter en sån här trevlig "dämpare" till min R6:a -00. Nån som vet vart de går att få tag på? Det behöver inte just vara denna i filmen, men ska vara liknande. Alltså ett kort rör som går ut där nere, och som man inte behöver fästa i den bakre fotpinnen! Tacksam för svar! Måste ha :)

http://www.youtube.com/watch?v=pB06WnsIqEY
 

1002cc

Medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Downtown
Hoj
FZR 1k
Hej! jag har en fråga gällande frambromsarna på R1 -98-99, jag har problem med den släpar, det ska tydligen vara ganska vanligt på tidiga R1or, någon som vet hur man råder bot på det?
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Hej! jag har en fråga gällande frambromsarna på R1 -98-99, jag har problem med den släpar, det ska tydligen vara ganska vanligt på tidiga R1or, någon som vet hur man råder bot på det?

Släpar? Du menar ligger på?

Jag hade precis nere mina ok och motionerade lite. Dvs tryckte cylindrarna ut och in några gånger. Blev lite mindre anliggning därefter.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top