R1 och R6-tråden!

När jag läser tester i Motorrad klagar dom på Sportsmart pga att det är trögt att få temp i dom. Hur gör ni som kör dessa, är ni noga med att värma upp däcken även om det är +15 och torrt? Själv är jag inte så noga, 1 minut i 100 knyck sen tycker jag att man ska kunna ge på ordentligt under nedlägg utan att det släpper. Tycker det funkar med Pilot Power. Men funkar det med Sportsmart?

Det tar lite längre tid med Sportsmart än med PP, kan inte säga hur mycket, men när det sen är varmt kan du köra klart hårdare på Sportsmart än med PP. Inget som märks på gatan så mycket iofs...
 
Tänk på ljudet Henke !
Du kommer absolut inte kunna köra utan DB-Killern !

Men med en "kopplings-ram puck" så kan det nog klara sig.....

Jag kan tänka mig att köra med både db killer + att loppa dit en böj på slutet för att slå sönder ljudet. Jag vill inte ha en hoj som väsnas onödigt mycket, men en hoj som varvar 16.500 är nog svår att få jättetyst.
Jag har sån gigantisk ram/sving puck men mitt akra står ut som ett stöd nästan :)

Vi får se hur det blir :)
 
Det tar lite längre tid med Sportsmart än med PP, kan inte säga hur mycket, men när det sen är varmt kan du köra klart hårdare på Sportsmart än med PP. Inget som märks på gatan så mycket iofs...
PP pallar säker med mitt tempo på bana utan problem. Men den längre livslängden hos Sportsmart lockar. Sen är ju PP lite "gammalt" vid det här laget, borde finnas däck som är bättre på allt.
 
jag släpper ut luft till ca 1.9 bak för att det ska bli varmare fortare på bana.... Funkar fint tycker jag! "sportsmart"
 
jag släpper ut luft till ca 1.9 bak för att det ska bli varmare fortare på bana.... Funkar fint tycker jag! "sportsmart"
Jag kanske är negativ i onödan men jag tänker att om man behöver sänka lufttrycket vid bankörning för att lättare hålla rätt temp, då har jag lite svårt att lita på dem vid gatkörning där däcktempen lär vara avsevärt lägre. Tror jag fegar med en omgång PP igen.
 
Aja mina PP PowerPure som jag hade innan sportsmart spann när dom va kalla när man skulle koppla upp den och det har aldrig mina sportsmart gjort så...
 
Tänker återställa en reggad R6 banhoj.

Eftersom det inte var jag som plockat bort ljuset har jag nu hamnat i en situation där jag inte hittar rätt bland kablarna.
De röda ringarna representerar kablarna till hel och halvljus, gula varselljus. Kopplar jag in dessa så lyser varselljuset men inte hel och halvljus (jo, helljus lyser om jag använder mig av helljusblinkning men endast då). Båda glödlamporna är kollade och funkar. Således inbillar jag mig att något saknas och att det i sin tur då ska sitta där de lila ringarna är. Är jag ute och cyklar? Vad saknas isf? Blir inte klok på kopplingsschemat. Tack på förhand
View attachment 350947

Tja!
Fick du någon ordning på ditt problem?
Har en R6a -04 nämligen.
 
Last edited:
Någon här i forumet som har eller ska sälja en R6 2003-2004 Till våren?
Letar febrilt efter en ;)

Har du hittat någon?
Har en R6a -04 och allt är ju till salu för "rätt" peng.
Ligger ju en del på blocket oxå men ingen gått så lite som min...
 
Hallå folket! Tänkte vända mig hit för lite tips på styling till cykeln ? Vill inte ha nått skrikigt eller så bara lite "clean" look vad kan man göra för nått skojj ? Hit me !

Cykeln är den i min profile!
 
Hallå folket! Tänkte vända mig hit för lite tips på styling till cykeln ? Vill inte ha nått skrikigt eller så bara lite "clean" look vad kan man göra för nått skojj ? Hit me !

Cykeln är den i min profile!

-Double Bubble kåpglas, helst ofärgat om du frågar mig.
-Race broms & kopplingsgrepp.
-Race fotpinnar.
-Fälgstripes.
-Snygga kraschpuckar.
-Kolfiber detaljer såsom hälskydden vid fotpinnarna, fram & bakskärm.
-Cuts istället för skjutssadeln.
-Plocka bort skjutspinnarna i bak.
-Plocka bort eller flytta in regskylten.
-Små snygga blinkers fram & bak. Eventuellt integrerade i baklampan samt istället för positionsljusen i fram.
-Snygga bobbiner för depåstöd.
-Stålspunna bromsslangar.
 
Last edited:
"elproblem"

Jadå, elkunnig racekompis löste problemet. Var visst specialrelä som kostade därefter...men med lite tjuvkoppling fungerade vanliga bosch :)
 
-Double Bubble kåpglas, helst ofärgat om du frågar mig.
-Race broms & kopplingsgrepp.
-Race fotpinnar.
-Fälgstripes.
-Snygga kraschpuckar.
-Kolfiber detaljer såsom hälskydden vid fotpinnarna, fram & bakskärm.
-Cuts istället för skjutssadeln.
-Plocka bort skjutspinnarna i bak.
-Plocka bort eller flytta in regskylten.
-Små snygga blinkers fram & bak. Eventuellt integrerade i baklampan samt istället för positionsljusen i fram.
-Snygga bobbiner för depåstöd.

Det tackar vi för!
 
Back
Top