R1 och R6-tråden!

Just det jag inte ville göra, för de tar bra betalt när de har monopol på strypningar till de flesta modeller

Ok, hade för mig att de var rätt billiga. :confused:
Men då återstår nog endast begagnade som du sökte efter initialt, eller på den berömda ebay:en :)
 
vilken gilla du bäst av dem då?

Termignoni. Akrapovicet var för hög ljudnivå för min smak, men då var det ett "race only", kort burk också. Yoshimura var helt ok det med och jag hade nog inte bytt om det inte gått sönder.
 
Hallå!

Har en Yamaha R1 -00 som jag fått tag i delar. Försöker mig nu på att montera ihop den.
Är dock en del jag inte kommit på än hur de ska va.

Längst upp till vänster sitter de en svart plast sak som de ser ut som om en slang ska va kopplad. Sitter även en sån efgter den tredje förgasaren på min hoj.
Ska där va något kopplat om isåfall vad?
 

Bifogat

  • P3134616.jpg
    P3134616.jpg
    37.6 KB · Visningar: 55
Hallå!

Har en Yamaha R1 -00 som jag fått tag i delar. Försöker mig nu på att montera ihop den.
Är dock en del jag inte kommit på än hur de ska va.

Längst upp till vänster sitter de en svart plast sak som de ser ut som om en slang ska va kopplad. Sitter även en sån efgter den tredje förgasaren på min hoj.
Ska där va något kopplat om isåfall vad?

Det ska inte sitta något där om jag minns rätt. Är 99,99% säker på det iaf! Om du kollar noga så ser du att det är ett slags filter inne i röret vill jag minnas...om vi nu tänker på samma sak... :)
 
Det ska inte sitta något där om jag minns rätt. Är 99,99% säker på det iaf! Om du kollar noga så ser du att det är ett slags filter inne i röret vill jag minnas...om vi nu tänker på samma sak... :)

Va ute och kollade nu och där är ett slags filter.
Då är problemet löst som jag har funderat på och sökt svar på internet under en hel dag.
Då va iaf ett problem borta.

Tack för hjälpen
 
Någon som har koll på hur många procent hastighetsmätaren visar för fort vid ner kuggning från 17t till 16t i procent på en r1 -07a ?
Samt om någon har en Marchesini 16.5 tums bakfälg funkar även med 17tum över så är jag intresserad =)
 
Sen har vi ett problem till.. Var ska denna sitta monterad? kan va så att de saknas ett fäste eller något till min hoj då jag inte kan hitta var den ska sitte.

Tack på förhand för hjälpen
 

Bifogat

  • Saab 90001 001.jpg
    Saab 90001 001.jpg
    247 KB · Visningar: 64
Sen har vi ett problem till.. Var ska denna sitta monterad? kan va så att de saknas ett fäste eller något till min hoj då jag inte kan hitta var den ska sitte.

Tack på förhand för hjälpen

Det där är EXUP-motorn med vajrar. Har du ingen mekanisk handbok när du grejar? Om du klickar på min länk till sprängskisser i signaturen, så kan du klicka fram din hoj. Då kan du se var allt ska sitta!
 
Hej! Jag leter efter en Db killer till mitt helsystem från Yoshimura. Någon som vet vart man kan hitta??
Det är till r6 07a. Dra ett mess om ni vet!
 
Köpte en blå r6 01a idag. Har inte kortet ännu så farsgubben fick köra hem hojjen de 15 milen vi hade hem.

Kommer hem o drar på mig nya alpinestars sp1 helstället o grejer som för övrigt tog ca 45min med mycket svett o tårar.

Sätter mig på r6an och får kramp i vänstra benet direkt när jag ska lägga i ettan. Får lägga i neutral i panik o hoppa av cykeln o hoppa runt lite som en groda.

Upp på cykeln igen o lägger i ettan, släpper ut koppling långsamt för att känna dragläget, möter med lite gas, kommer iväg o känner hur smilet breder ut sig i ansiktet. Vilken känsla!

Hinner 5 meter sen hoppar kedjan av.....kedjelåset åt helvete!!

Så det var min första åktur på r6an!!!!

Behöver jag köpa ny kedja o drivpaket nu eller behöver jag bara köpa ett valfritt kedjelås?
Kedja o drev ser väldigt fräscht ut.
 
Köpte en blå r6 01a idag. Har inte kortet ännu så farsgubben fick köra hem hojjen de 15 milen vi hade hem.

Kommer hem o drar på mig nya alpinestars sp1 helstället o grejer som för övrigt tog ca 45min med mycket svett o tårar.

Sätter mig på r6an och får kramp i vänstra benet direkt när jag ska lägga i ettan. Får lägga i neutral i panik o hoppa av cykeln o hoppa runt lite som en groda.

Upp på cykeln igen o lägger i ettan, släpper ut koppling långsamt för att känna dragläget, möter med lite gas, kommer iväg o känner hur smilet breder ut sig i ansiktet. Vilken känsla!

Hinner 5 meter sen hoppar kedjan av.....kedjelåset åt helvete!!

Så det var min första åktur på r6an!!!!

Behöver jag köpa ny kedja o drivpaket nu eller behöver jag bara köpa ett valfritt kedjelås?
Kedja o drev ser väldigt fräscht ut.


Hej & Grattis till nya hojen trots en dålig start! :)

Det du beskriver med en hoppande kedja är just den anledning till att man aldrig skall montera ett kedjelås på en hojkedja. Definitivt inte på en sporthojskedja.

Inspektera motorkåporna & blocket intill kedjan så den inte slagit sönder något, se även över drevens tänder och det allmänna skicket på hela drivpaketet. Ser det slitet ut så kan du lika gärna byta. Men om det ser helt och okej ut så ser du till att få kedjan sammanfogad genom att få den ordentligt nitad!
 
Hej & Grattis till nya hojen trots en dålig start! :)

Det du beskriver med en hoppande kedja är just den anledning till att man aldrig skall montera ett kedjelås på en hojkedja. Definitivt inte på en sporthojskedja.

Inspektera motorkåporna & blocket intill kedjan så den inte slagit sönder något, se även över drevens tänder och det allmänna skicket på hela drivpaketet. Ser det slitet ut så kan du lika gärna byta. Men om det ser helt och okej ut så ser du till att få kedjan sammanfogad genom att få den ordentligt nitad!

Tack för ett snabbt svar!

Hur nitar man samman en kedja på bästa vis? Går det att göra själv eller ska man lämna iväg till verkstad? Dreven och kedjan ser fräscha ut. Säljarn sa att han bytte ut hela drivpaketet för 500mil sedan och det verkar stämma.
 
Har läst runt lite o det verkar ju som att man kan göra jobbet själv.

"Enklaste(om nitverktyg saknas) o billigaste sättet o nita kedjan e o använda kulhammare o en liten slägga.
Montera ihop låset så gott de går för hand lr med en tång.
Sen håller du släggan på ena sidan av kedjan som mothåll o slå försiktigt me hammaren på andra sidan."

Får testa imorgon! :)
 
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back
Top