R1 och R6-tråden!

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Monterade mina nya broms och kopplingshandtag idag. Riktigt snyggt me svart :)
 

Bifogat

  • 264205_236810066336125_100000213998603_1180128_684841_n.jpg
    264205_236810066336125_100000213998603_1180128_684841_n.jpg
    76.7 KB · Visningar: 72

Jonsson-R6

Yamaha
Gick med
10 Dec 2009
Ort
Lidköping
Hoj
2006 Yamaha yzf R6
Ok :)

En fråga till: Vart fick du tag på täckbrickorna som man lägger för hålen där passagerarpinnarna var?

mvh Iman

Jag vet inte vart man kan få tag i dom. Antar en Yamaha återförsäljare eller ebay..
Mina följde med hojen. Låg i mappen som följde med hojen med all dokumentation.
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Ska man akta sig för att köpa en r6a som varit tävlingskörd? Eller är det som med motocross, att tävlingskörda hojar ofta är väldigt pedantskötta i motorn?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Ska man akta sig för att köpa en r6a som varit tävlingskörd? Eller är det som med motocross, att tävlingskörda hojar ofta är väldigt pedantskötta i motorn?

MJA....

RR moppar har en tendens att ha rullat en säsong på nivå och därefter sålts vidare, under denna tid görs vanligtvis inget mer än olja+filter så särskilt pedantskötta är de inte i motorn.....

Motormässigt ser jag dock inga problem med en bancykel men däremot brukar skicket på övriga komponenter variera, de är ofta vurpade flertalet gånger och lite sneda och gistna...
 

Murre_

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Kramfors
Hoj
Yamaha R1 -06
Fattar inte vad jag gör fel. Har monterat annan skylt och mini led-blinkers där bak och dom blinkar ju såklart for fort. Köpte ett biltema relä "42-140" som har blivit rekommenderat av andra. Det har ju 3 poler medan originalet bara har två, så jag borde ju rimligtvis då använda + och - polerna eller?

Det händer iaf ingenting när jag kopplar till det, hur jag än vänder på kontakterna. Blinkers helt döda, trots att jag har 12V på kontakterna :va

Bilder på biltema vs original relä. Kan nån hjälpa? :)
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    22.1 KB · Visningar: 44

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Fattar inte vad jag gör fel. Har monterat annan skylt och mini led-blinkers där bak och dom blinkar ju såklart for fort. Köpte ett biltema relä "42-140" som har blivit rekommenderat av andra. Det har ju 3 poler medan originalet bara har två, så jag borde ju rimligtvis då använda + och - polerna eller?

Det händer iaf ingenting när jag kopplar till det, hur jag än vänder på kontakterna. Blinkers helt döda, trots att jag har 12V på kontakterna :va

Bilder på biltema vs original relä. Kan nån hjälpa? :)


Funkar de om du sätter tillbaka original relät? De kan vara så att en säkring har gått..så var de iaf för mig. Kolla oxå så att du inte råkat dra ur nån sladd när du satte dit biltema relät. Lycka till!
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Goddag i stugan! Är ny på forumet och ny i MC-världen och tänkte att denna site alldeles säkerligen kan bidra med en hel del kul och nyttigt :) Hoppas på att få mitt kort inom någon månad, tog min tredje och sista lektion idag efter att läraren tyckte att jag skulle avboka den sista jag hade skrivit upp mig på (har aldrig kört hoj innan, är galet stolt :D). Så efter tre körlektioner väntar nu risk1/risk2, teori och uppkörning som givetvis har kötider på en massa dagar :( Därav kommer jag inte ha kortet förrn slutet på juli tidigast.

Dock så hindrar inte detta mig från att spana efter och ev. köpa hoj. Anledningen till att jag valde just denna tråd heter givetvis Yamaha YZF-R6. Min fråga till er här är om det är värt att lägga ner extra pengar på en -08 som bekant har YCCI eller kommer jag inte ens tänkbart känna skillnaden mellan en -08a och en -06a. Har någon erfarenhet av skillnaderna mellan att ha eller inte ha YCCI?
 

Murre_

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Ort
Kramfors
Hoj
Yamaha R1 -06
Funkar de om du sätter tillbaka original relät? De kan vara så att en säkring har gått..så var de iaf för mig. Kolla oxå så att du inte råkat dra ur nån sladd när du satte dit biltema relät. Lycka till!

Ja det funkar med original relät, provade flera ggr fram och tillbaka. Och säkringen är hel. Har även mätt upp och det är 12V mellan + och - stiften på det nya relät när blinkersen är påslagen. Blir knäpp :va
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Ja det funkar med original relät, provade flera ggr fram och tillbaka. Och säkringen är hel. Har även mätt upp och det är 12V mellan + och - stiften på det nya relät när blinkersen är påslagen. Blir knäpp :va


Det tredje stiftet måste du jorda. Har du gjort det?
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Haha, kunde inte låta bli att köpa när jag såg den.
Nu dricker man kaffe ståndsmässigt iaf :)
 

Bifogat

  • MUG443.jpg
    MUG443.jpg
    44.6 KB · Visningar: 42

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Goddag i stugan! Är ny på forumet och ny i MC-världen och tänkte att denna site alldeles säkerligen kan bidra med en hel del kul och nyttigt :) Hoppas på att få mitt kort inom någon månad, tog min tredje och sista lektion idag efter att läraren tyckte att jag skulle avboka den sista jag hade skrivit upp mig på (har aldrig kört hoj innan, är galet stolt :D). Så efter tre körlektioner väntar nu risk1/risk2, teori och uppkörning som givetvis har kötider på en massa dagar :( Därav kommer jag inte ha kortet förrn slutet på juli tidigast.

Dock så hindrar inte detta mig från att spana efter och ev. köpa hoj. Anledningen till att jag valde just denna tråd heter givetvis Yamaha YZF-R6. Min fråga till er här är om det är värt att lägga ner extra pengar på en -08 som bekant har YCCI eller kommer jag inte ens tänkbart känna skillnaden mellan en -08a och en -06a. Har någon erfarenhet av skillnaderna mellan att ha eller inte ha YCCI?


Jag kör en -07:a. Kan bara säga....AWESOME! :tummenupp
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
Någon som vet hur många länkar det är på en original-kedja till Yamaha r6 2007? Vill köpa en ny kedja p.g.a incidenten med Bräkleen-rengöringen :(

Tack på förhand!

// Iman

EDIT: Gärna original-drev också
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som vet hur många länkar det är på en original-kedja till Yamaha r6 2007? Vill köpa en ny kedja p.g.a incidenten med Bräkleen-rengöringen :(

Tack på förhand!

// Iman

EDIT: Gärna original-drev också

Då beställer du ett komplett drivpaket antingen från te x Grevens eller orginal från Yamaha. Länklängden är oväsentlig då du får en öppen kedja som du får korta av vid montering.

Med andra ord är det bra om du har eller kan låna ett kedjebrytarverktyg. Då kan du korta av kedjan till rätt längd och dessutom nita ihop den igen efteråt.

Glöm inte köpa låsbrickan till framdrevet, annars finns stor risk att framdrevet vibrerar loss. Och återanvänd inte den befintliga låsbrickan, den skall kasseras!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top