R1 och R6-tråden!

Ok :)

En fråga till: Vart fick du tag på täckbrickorna som man lägger för hålen där passagerarpinnarna var?

mvh Iman

Jag vet inte vart man kan få tag i dom. Antar en Yamaha återförsäljare eller ebay..
Mina följde med hojen. Låg i mappen som följde med hojen med all dokumentation.
 
Ska man akta sig för att köpa en r6a som varit tävlingskörd? Eller är det som med motocross, att tävlingskörda hojar ofta är väldigt pedantskötta i motorn?
 
Ska man akta sig för att köpa en r6a som varit tävlingskörd? Eller är det som med motocross, att tävlingskörda hojar ofta är väldigt pedantskötta i motorn?

MJA....

RR moppar har en tendens att ha rullat en säsong på nivå och därefter sålts vidare, under denna tid görs vanligtvis inget mer än olja+filter så särskilt pedantskötta är de inte i motorn.....

Motormässigt ser jag dock inga problem med en bancykel men däremot brukar skicket på övriga komponenter variera, de är ofta vurpade flertalet gånger och lite sneda och gistna...
 
Fattar inte vad jag gör fel. Har monterat annan skylt och mini led-blinkers där bak och dom blinkar ju såklart for fort. Köpte ett biltema relä "42-140" som har blivit rekommenderat av andra. Det har ju 3 poler medan originalet bara har två, så jag borde ju rimligtvis då använda + och - polerna eller?

Det händer iaf ingenting när jag kopplar till det, hur jag än vänder på kontakterna. Blinkers helt döda, trots att jag har 12V på kontakterna :va

Bilder på biltema vs original relä. Kan nån hjälpa? :)
 

Bifogat

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    22.1 KB · Visningar: 44
Fattar inte vad jag gör fel. Har monterat annan skylt och mini led-blinkers där bak och dom blinkar ju såklart for fort. Köpte ett biltema relä "42-140" som har blivit rekommenderat av andra. Det har ju 3 poler medan originalet bara har två, så jag borde ju rimligtvis då använda + och - polerna eller?

Det händer iaf ingenting när jag kopplar till det, hur jag än vänder på kontakterna. Blinkers helt döda, trots att jag har 12V på kontakterna :va

Bilder på biltema vs original relä. Kan nån hjälpa? :)


Funkar de om du sätter tillbaka original relät? De kan vara så att en säkring har gått..så var de iaf för mig. Kolla oxå så att du inte råkat dra ur nån sladd när du satte dit biltema relät. Lycka till!
 
Goddag i stugan! Är ny på forumet och ny i MC-världen och tänkte att denna site alldeles säkerligen kan bidra med en hel del kul och nyttigt :) Hoppas på att få mitt kort inom någon månad, tog min tredje och sista lektion idag efter att läraren tyckte att jag skulle avboka den sista jag hade skrivit upp mig på (har aldrig kört hoj innan, är galet stolt :D). Så efter tre körlektioner väntar nu risk1/risk2, teori och uppkörning som givetvis har kötider på en massa dagar :( Därav kommer jag inte ha kortet förrn slutet på juli tidigast.

Dock så hindrar inte detta mig från att spana efter och ev. köpa hoj. Anledningen till att jag valde just denna tråd heter givetvis Yamaha YZF-R6. Min fråga till er här är om det är värt att lägga ner extra pengar på en -08 som bekant har YCCI eller kommer jag inte ens tänkbart känna skillnaden mellan en -08a och en -06a. Har någon erfarenhet av skillnaderna mellan att ha eller inte ha YCCI?
 
Funkar de om du sätter tillbaka original relät? De kan vara så att en säkring har gått..så var de iaf för mig. Kolla oxå så att du inte råkat dra ur nån sladd när du satte dit biltema relät. Lycka till!

Ja det funkar med original relät, provade flera ggr fram och tillbaka. Och säkringen är hel. Har även mätt upp och det är 12V mellan + och - stiften på det nya relät när blinkersen är påslagen. Blir knäpp :va
 
Ja det funkar med original relät, provade flera ggr fram och tillbaka. Och säkringen är hel. Har även mätt upp och det är 12V mellan + och - stiften på det nya relät när blinkersen är påslagen. Blir knäpp :va


Det tredje stiftet måste du jorda. Har du gjort det?
 
Haha, kunde inte låta bli att köpa när jag såg den.
Nu dricker man kaffe ståndsmässigt iaf :)
 

Bifogat

  • MUG443.jpg
    MUG443.jpg
    44.6 KB · Visningar: 42
Goddag i stugan! Är ny på forumet och ny i MC-världen och tänkte att denna site alldeles säkerligen kan bidra med en hel del kul och nyttigt :) Hoppas på att få mitt kort inom någon månad, tog min tredje och sista lektion idag efter att läraren tyckte att jag skulle avboka den sista jag hade skrivit upp mig på (har aldrig kört hoj innan, är galet stolt :D). Så efter tre körlektioner väntar nu risk1/risk2, teori och uppkörning som givetvis har kötider på en massa dagar :( Därav kommer jag inte ha kortet förrn slutet på juli tidigast.

Dock så hindrar inte detta mig från att spana efter och ev. köpa hoj. Anledningen till att jag valde just denna tråd heter givetvis Yamaha YZF-R6. Min fråga till er här är om det är värt att lägga ner extra pengar på en -08 som bekant har YCCI eller kommer jag inte ens tänkbart känna skillnaden mellan en -08a och en -06a. Har någon erfarenhet av skillnaderna mellan att ha eller inte ha YCCI?


Jag kör en -07:a. Kan bara säga....AWESOME! :tummenupp
 
Någon som vet hur många länkar det är på en original-kedja till Yamaha r6 2007? Vill köpa en ny kedja p.g.a incidenten med Bräkleen-rengöringen :(

Tack på förhand!

// Iman

EDIT: Gärna original-drev också
 
Någon som vet hur många länkar det är på en original-kedja till Yamaha r6 2007? Vill köpa en ny kedja p.g.a incidenten med Bräkleen-rengöringen :(

Tack på förhand!

// Iman

EDIT: Gärna original-drev också

Då beställer du ett komplett drivpaket antingen från te x Grevens eller orginal från Yamaha. Länklängden är oväsentlig då du får en öppen kedja som du får korta av vid montering.

Med andra ord är det bra om du har eller kan låna ett kedjebrytarverktyg. Då kan du korta av kedjan till rätt längd och dessutom nita ihop den igen efteråt.

Glöm inte köpa låsbrickan till framdrevet, annars finns stor risk att framdrevet vibrerar loss. Och återanvänd inte den befintliga låsbrickan, den skall kasseras!
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top