R1 och R6-tråden!

Efter mycket slit så börjar mitt nya garage bli helt färdigt, endast lite småpill med lister kvar samt inredning/möblering.

Kanske märks att det blir Yamaha-tema? :)

Sjukt snyggt :tummenupp
Du ska inte ha en Volvo där inne då antar jag :D
 
är emot styling på en R1a men va fan lite personligt måste det bli :)

funderar på dom här
kan det bli nåt eller vad tror ni ?

r1-1.jpg


http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Cust...4423956QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories
 
den vägrar på alla cyl
hade det varit en cyl eller 2 så hade det ju ff ökat i varv, fast segt och i otakt.
man hör att den vill, men stryps typ...



Den sitter som den skall !!
går precis likadant innan som efter att bryggan demonterats !
den satt som fan i gummina ! så den var inte lös !



Nej, RJ03 har förgasare och ingen katalysator !

enligt mitt huvud borde det vara något av nedanstående:
  • bränslepump kass
  • vacumtrotlarna öppnar inte (men då borde den inte gå på 1:an som den gör)
  • tändspole eller matningen till tändspolar

fick ett tips av lokal yama-verkstad att testa koppla förbi pumpen, den behövs tydligen bara när soppa nivån ligger i linje under förgasarna, så dem full tank skall det gå utan !!
Skall kolla detta på torsdag !!

när jag står stilla så kan jag dra till varvstop utan bekymmer !
den går ju som sagt nästan 100% som den skall på 1:an med !!

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4210831#post4210831

Kolla in den tråden, och framförallt ta kompprov på motorn.
//P
 
Lånar tråden lite snabbt igen, har ett dilemma på min R1 03:a.

Det är nämligen så att på ettans och tvåans växel så "rasslar" hojjen ganska hårt vid acceleration och gaspådrag, det är väldigt skumt och det är just bara på dem växlarna som det är så.

Är det någon som kan tros veta vad som är snett? Eller är det helt enkelt växellådan och ettan och tvåan som är "sönderkörda"?

Avslöjar oljan något när du byter den(oönskade partiklar)?

Tänkte först att det kanske är synkringarna.:va..men då borde det bara låta vid växlingen...:confused:

Tar tillfället i akt och säger hej....första säsongen med Yamaha. :)
 
Jag här uppe i dalarna vill ha någon att åka lite
med. eller va fan jag kan åka vart som helst bara
någon vill dra en repa. Man kommer ju av sij om man inte
har nån att leka med.
Hör av er om ni ska ut någon dag :tummenupp

Någon som ska ut på mc-semester i sommar?
 
Schysst :tummenupp

Vad gjorde du i dom trakterna da?

Som du kanske minns så jobbar jag på atteviks.... ;)

Jag här uppe i dalarna vill ha någon att åka lite
med. eller va fan jag kan åka vart som helst bara
någon vill dra en repa. Man kommer ju av sij om man inte
har nån att leka med.
Hör av er om ni ska ut någon dag :tummenupp

Någon som ska ut på mc-semester i sommar?

Japp 16 juni bär det av mot Alperna i österike slovenien italien schweitz o så tyskland hem...
 
Last edited:
Har letat och sökt men utan nå bra svar. Jag är i behov av ett batteri till min R1 98a, till ett bra pris! Tänker inte betala mer än ett par hundra kronor... Har kikat på biltemas batterier men inget faller i måtten. Vart får jag tag på ett? Och inge ord om biltema. Endast svar som hjälper tack!
 
Har letat och sökt men utan nå bra svar. Jag är i behov av ett batteri till min R1 98a, till ett bra pris! Tänker inte betala mer än ett par hundra kronor... Har kikat på biltemas batterier men inget faller i måtten. Vart får jag tag på ett? Och inge ord om biltema. Endast svar som hjälper tack!
Köpte Global (Euroglobe) till min 01a förra året för ~500:- på Mekonomen.
 
Färgkod till baksvingen R1-05
går den att få tag på?

har en liten skrapskada som ska lackas över
förmodar att det är nån svart metallic lack?
 
Hej alla mek gurus, har ett ganska irriterande problem på min Yamaha R1 - 03, nämligen att den när motorn är varmkörd mer eller mindre dör och har gjort vid framförallt frikoppling och när den ligger i friläge.

Varvmätaren hoppar mellan 1000 och 2000 rpm ganska ryckigt och varvar jag inte motorn så är den på väg att dö.

Har pratat med en god samarit och han sade att det som behövs är PowerCommander som ordnar det.

Har bytt från original rör till slipon, dock ingenting annat.

Så frågan är egentligen, är det vad jag behöver göra och isåfall vad kan det gå på med köp, montering samt bänkning?

Gärna ett ställe i Stockholm som ni rekommenderar.
 
Ja jag hade bytt tillbax till original och testat om den uppförsig likadant då eller om den funkar felfritt igen...
 
Ja jag hade bytt tillbax till original och testat om den uppförsig likadant då eller om den funkar felfritt igen...

gör som goffen säger !

går den som den skall sen så är det en ommappning du behöver förmodligen, det kan man ju göra med en PC
 
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4210831#post4210831

Kolla in den tråden, och framförallt ta kompprov på motorn.
//P

komp prov skall tas !

dock är det inte mer som stämmer överens med felindikationerna från den tråden.
Min startar lika snällt kall som varm, inga bekymmer på tomgång osv !

skall mäta upp "pickup-coilen" med, var sitter den ??

Har under helgen (på Ring knutstorp :mad:) testat att köra utan soppapump, samma skit.
Även provat med en annan uppsättning tändspolar
samma skit.

"bara" vacum eller e-fel kvar nu....
 
Ok!
Är det vanligt att man behöver mappa om när man bytt slipon från original?

jag tror mer det handlar om du vill få ut max effekt.

att bara byta till slip-on ger ju inget mer än lägre vikt och häftigare ljud.
ska man dra nytta av det ökade flödet så måste man mappa om
men jag ser det inte som nåt krav.

rätta mig om jag har fel nån
 
Last edited:
Nya drev samt kedja ska inhandlas.. är det ebay som gäller eller vad ska man satsa på?
Någon som har koll på vad en r6 -06 har för drevning original? (för tillfället för lat för att googla själv..) :gnissla

EDIT: Verkar vara 16/45.
 
Last edited:
Back
Top