R1 och R6-tråden!

Satans så vackert det såg ut Hållundan :tummenupp

Här hemma är det mest sand, grus, blött och damm än, men några hojar har vågat sig ut på gatorna vilket inte gör mitt liv lättare.

Idag gjorde jag ett stort framsteg med min lilla Rettan. Fick in motorn på plats i ramen igen.

Klicka på länken i min signatur om ni vill se vad mer jag gjort sista månaden. 1a Maj ska den rulla för egen maskin är det tänkt. :tummenupp

Edit: La upp en till bild från 110410 då jag fått lite mer gjort. More 2 come.
 

Bifogat

  • IMG_0276.jpg
    IMG_0276.jpg
    241.6 KB · Visningar: 101
  • IMG_0290.jpg
    IMG_0290.jpg
    239.2 KB · Visningar: 105
Last edited:
Satans så vackert det såg ut Hållundan :tummenupp

Här hemma är det mest sand, grus, blött och damm än, men några hojar har vågat sig ut på gatorna vilket inte gör mitt liv lättare.

Idag gjorde jag ett stort framsteg med min lilla Rettan. Fick in motorn på plats i ramen igen.

Klicka på länken i min signatur om ni vill se vad mer jag gjort sista månaden. 1a Maj ska den rulla för egen maskin är det tänkt. :tummenupp

Edit: La upp en till bild från 110410 då jag fått lite mer gjort. More 2 come.
Tackar! :tummenupp

Ser bra ut det där också. 1:a maj, bara tre veckor kvar nu då! ;)
 
Jag har min gamla R1 -98 halvförsäkrad på helårsbasis. Betalar ungefär 2400kr/år.
Har haft samma premie sen jag skaffa den -09, då var jag nästan 37 år. A B kortet sen -91. Billigaste sporthojen jag haft :P

R1 -98 33år körkort sedan 18, betalar 2200 hel/hel en av 2 faktorer till den hojen, andra var att de var polkarettan!!
 
bekymmer med R6:an.

precis när det börjar dra lite så blir de tvärstop !

ingen som varit med om liknande ??

på ettan kan har dra den fullt, pungsparken levereras som vanligt vid 12k:D kanske ett litet host precis innan.
slänger i 2:an och fortsätter, då dör den vid lite över 8,5k
håller jag gasen kvar så ligger den kvar på samma varvtal och kämpar, går varken upp eller ner.
bluddrar liksom, utan att skutta.... :va
om man snålgasar så drar den och varvar nog ut (provsträckan vid garaget är begränsad....) dvs inte ger mer än strax under halv gas.

idag så trodde vi att vi definitivt skulle få rätt på det.


  • plockade av och tömde tanken helt, bytte till ett nytt soppafilter.

  • Demonterade hela förgarsarbryggan, dränerade samt gick igenom och blåste rent alla munstycken (152/38 resp 148/38 för dem som undrar)

  • bytte till nya stift

samma skit !

plockade ner igen och kollade nya stiften, 1:an & 2:an var inre lika fina som 3:an och 4:ans.
lite lite svarta i underkant.
grenrören på 1:an och 2:an kändes lite svalare än de andra 2 med.

HJÄÄLP !!

Tors - Lör = Bandagar :mad:
 
Det tar en stund när jag trycker på startknappen tills hojjen går igång. Räknade till ungefär 2-3 sekunder. Är detta vanligt? eller måste jag byta tändstift?

mvh Iman
 
Det tar en stund när jag trycker på startknappen tills hojjen går igång. Räknade till ungefär 2-3 sekunder. Är detta vanligt? eller måste jag byta tändstift?

mvh Iman
 
ingen som varit med om liknande ??

på ettan kan har dra den fullt, pungsparken levereras som vanligt vid 12k:D kanske ett litet host precis innan.
slänger i 2:an och fortsätter, då dör den vid lite över 8,5k
håller jag gasen kvar så ligger den kvar på samma varvtal och kämpar, går varken upp eller ner.
bluddrar liksom, utan att skutta.... :va
om man snålgasar så drar den och varvar nog ut (provsträckan vid garaget är begränsad....) dvs inte ger mer än strax under halv gas.

idag så trodde vi att vi definitivt skulle få rätt på det.


  • plockade av och tömde tanken helt, bytte till ett nytt soppafilter.

  • Demonterade hela förgarsarbryggan, dränerade samt gick igenom och blåste rent alla munstycken (152/38 resp 148/38 för dem som undrar)

  • bytte till nya stift

samma skit !

plockade ner igen och kollade nya stiften, 1:an & 2:an var inre lika fina som 3:an och 4:ans.
lite lite svarta i underkant.
grenrören på 1:an och 2:an kändes lite svalare än de andra 2 med.

HJÄÄLP !!

Tors - Lör = Bandagar :mad:
Brölar den som att den går på färre än 4cyl, eller är det samtliga cylindrar som går kass vid 8,5kprm?

Ädit: Hade liknande symtom på min SSR6 en gång i tiden, och då var det hela bryggan + luftburk som satt på halv tre och den drog sjukligt mycket tjuvluft. Fast, om detta vore ditt problem skulle du nog märkt det när du rev bryggan...
 
ingen som varit med om liknande ??

på ettan kan har dra den fullt, pungsparken levereras som vanligt vid 12k:D kanske ett litet host precis innan.
slänger i 2:an och fortsätter, då dör den vid lite över 8,5k
håller jag gasen kvar så ligger den kvar på samma varvtal och kämpar, går varken upp eller ner.
bluddrar liksom, utan att skutta.... :va
om man snålgasar så drar den och varvar nog ut (provsträckan vid garaget är begränsad....) dvs inte ger mer än strax under halv gas.

idag så trodde vi att vi definitivt skulle få rätt på det.


  • plockade av och tömde tanken helt, bytte till ett nytt soppafilter.

  • Demonterade hela förgarsarbryggan, dränerade samt gick igenom och blåste rent alla munstycken (152/38 resp 148/38 för dem som undrar)

  • bytte till nya stift

samma skit !

plockade ner igen och kollade nya stiften, 1:an & 2:an var inre lika fina som 3:an och 4:ans.
lite lite svarta i underkant.
grenrören på 1:an och 2:an kändes lite svalare än de andra 2 med.

HJÄÄLP !!

Tors - Lör = Bandagar :mad:

Det låter verkligen som att du har problem med soppatillförseln. Kom just på ett långskott. Har du katalysator? En kollapsad sådan kan ge liknande symptom.

Hur svarar den på gasen stillastående? Känns den rapp som den ska eller laggar den lite?
 
Okey gott folk, tänkte lägga ut lite före o efter bilder på hojjen. Enjoy!

Tips och råd mottages gärna :)
 

Bifogat

  • SITS.jpg
    SITS.jpg
    85.8 KB · Visningar: 123
  • BLINKER.jpg
    BLINKER.jpg
    96.4 KB · Visningar: 121
  • bak.jpg
    bak.jpg
    102.9 KB · Visningar: 118
Okey gott folk, tänkte lägga ut lite före o efter bilder på hojjen. Enjoy!

Tips och råd mottages gärna :)

Fint, sånt gör hela hojen!
Jag gillar den färgsättningen på R6, riktigt fin!

Mitt åk:
r6.jpg


/hyll
 
Last edited:
Okey gott folk, tänkte lägga ut lite före o efter bilder på hojjen. Enjoy!

Tips och råd mottages gärna :)

Fan va snyggt!!!
Tummen upp :yoparty:yoparty

Behöll du samma regskyltshållare, eller fixade du en ny? Vilken isåfall? Vart skitfint, gillar även blinkersen bak i vitt.

Lånar tråden lite snabbt igen, har ett dilemma på min R1 03:a.

Det är nämligen så att på ettans och tvåans växel så "rasslar" hojjen ganska hårt vid acceleration och gaspådrag, det är väldigt skumt och det är just bara på dem växlarna som det är så.

Är det någon som kan tros veta vad som är snett? Eller är det helt enkelt växellådan och ettan och tvåan som är "sönderkörda"?
 
Last edited:
Fint, sånt gör hela hojen!
Jag gillar den färgsättningen på R6, riktigt fin!

Mitt åk:
r6.jpg


/hyll

Tackar! Föredrar faktist den färgen..fräschare på nått sätt! :)
Din hoj var riktigt snygg oxå! :tummenupp

Fan va snyggt!!!
Tummen upp :yoparty:yoparty

Behöll du samma regskyltshållare, eller fixade du en ny? Vilken isåfall? Vart skitfint, gillar även blinkersen bak i vitt.

Lånar tråden lite snabbt igen, har ett dilemma på min R1 03:a.

Det är nämligen så att på ettans och tvåans växel så "rasslar" hojjen ganska hårt vid acceleration och gaspådrag, det är väldigt skumt och det är just bara på dem växlarna som det är så.

Är det någon som kan tros veta vad som är snett? Eller är det helt enkelt växellådan och ettan och tvåan som är "sönderkörda"?

Tack :)
Köpte ny skylthållare från Bikeshop.se, den hette pro tech. De ingick även skyltbelysning. Bra grejjer :tummenupp
 
Last edited:
Hmm mycket möjligt..åkte där omkring vid den tiden :)
jag hade på mig jeans (skinnstället va hos en polare), skinnjacka och svart hjälm med tonat visir :)

gött, jag beställde samma skylthållare o belysning som du har på din r6. Vad är det för miniblinkers till skyllthållaren? cleant
 
gött, jag beställde samma skylthållare o belysning som du har på din r6. Vad är det för miniblinkers till skyllthållaren? cleant


miniblinkersen heter "Mini Micro LED II", riktigt snygga o stilrena :tummenupp

edit: dom är även e-godkända!
 

Bifogat

  • 7766273-origpic-6b1d2d.jpg
    7766273-origpic-6b1d2d.jpg
    58.6 KB · Visningar: 284
Brölar den som att den går på färre än 4cyl, eller är det samtliga cylindrar som går kass vid 8,5kprm?

den vägrar på alla cyl
hade det varit en cyl eller 2 så hade det ju ff ökat i varv, fast segt och i otakt.
man hör att den vill, men stryps typ...

Ädit: Hade liknande symtom på min SSR6 en gång i tiden, och då var det hela bryggan + luftburk som satt på halv tre och den drog sjukligt mycket tjuvluft. Fast, om detta vore ditt problem skulle du nog märkt det när du rev bryggan...

Den sitter som den skall !!
går precis likadant innan som efter att bryggan demonterats !
den satt som fan i gummina ! så den var inte lös !

Det låter verkligen som att du har problem med soppatillförseln. Kom just på ett långskott. Har du katalysator? En kollapsad sådan kan ge liknande symptom.

Hur svarar den på gasen stillastående? Känns den rapp som den ska eller laggar den lite?

Nej, RJ03 har förgasare och ingen katalysator !

enligt mitt huvud borde det vara något av nedanstående:
  • bränslepump kass
  • vacumtrotlarna öppnar inte (men då borde den inte gå på 1:an som den gör)
  • tändspole eller matningen till tändspolar

fick ett tips av lokal yama-verkstad att testa koppla förbi pumpen, den behövs tydligen bara när soppa nivån ligger i linje under förgasarna, så dem full tank skall det gå utan !!
Skall kolla detta på torsdag !!

när jag står stilla så kan jag dra till varvstop utan bekymmer !
den går ju som sagt nästan 100% som den skall på 1:an med !!
 
Nyheter
Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Back
Top