R1 och R6-tråden!

då e de ju bara parkeringsljuset kvar....
eftersom
broms/bakljus har samma jordpunkt
hel/halvljus likaså (visst har du H4 fram på r1:an med)

du kan ju prova att plocka bort själva glödlamporna med.
plocka alla, försvinner felet sätter du tillbaka lampa efter lampa tills det dyker upp, på den kabeln sitter felet isf....

eller leta upp elschema (haynes t.ex.) och ser var du har gemensamma punkter

den laddar som den skall förresten ?
så att det inte är laddningsregulator eller generator som spökar när det ökar lite i belasting ?

Du kablar inte igång, utan startar på batteri bara

Jo den laddar som den ska tror jag,har startat den utan hjälp hela tiden.

Men då ska jag testa det du säger så återkommer jag till forumet ikväll med info om hur det gick.

min har h4 fram oxo :)

Tusen tack!!!!!!!!!!!!!!!!

mvh
 
Det låter definitivt som laddningsregulatorn. Den sitter ganska nära batteriet och brukar kosta ca 1500kr.

Sök på ebay!

Hej

Jag förösker få tag på en laddningsregulator på ebay till min R1-01 och hittade denna på ebay:

"Regler Top Yamaha YZF R1 R 1 RN04 EZ.01/01 "

http://viewitem.eim.ebay.se/Regler_Top_Yamaha_YZF_R1_R_1_RN04_EZ0101/310222881351/item

Laddningsregulatorn på bilden ser ut som den jag söker men jag är lite fundersam då priset endast är ca 380 kr. Övriga jag hittat ligger kring tusingen.

Vad tror ni, ska jag chansa på denna för 380 spänn?

Mvh
Tony
 
Hej

Jag förösker få tag på en laddningsregulator på ebay till min R1-01 och hittade denna på ebay:

"Regler Top Yamaha YZF R1 R 1 RN04 EZ.01/01 "

http://viewitem.eim.ebay.se/Regler_Top_Yamaha_YZF_R1_R_1_RN04_EZ0101/310222881351/item

Laddningsregulatorn på bilden ser ut som den jag söker men jag är lite fundersam då priset endast är ca 380 kr. Övriga jag hittat ligger kring tusingen.

Vad tror ni, ska jag chansa på denna för 380 spänn?

Mvh
Tony

är de andra dyrare också begagnade ?
Han intygar ju att den är hel, och att han packar för säker transport.

annars har du ju en ny här, från england:
http://cgi.ebay.co.uk/NEW-YAMAHA-Re...ycle_Parts&hash=item5adaf9287c#ht_1931wt_1137

nytt är nytt.....
 
970395_9thg49.jpg



Då va man tillbaks i träsket ;)
 
R1 2011

Är det någon som vet om det kommer en ny modell av R1 2011? Yamaha har ju släppt en ny modell vart annat år (undantaget 2004-2006) men kommer dom att göra det nu iom finansläget? Isf borde väl bilderna komma i september...:va
 
Är det någon som vet om det kommer en ny modell av R1 2011? Yamaha har ju släppt en ny modell vart annat år (undantaget 2004-2006) men kommer dom att göra det nu iom finansläget? Isf borde väl bilderna komma i september...:va

Förmodligen kommer ingen ny modell av R1 till 2011 eftersom Yamaha gick back med astronomiska summor, samt att den senaste modellen fick en så stor förändring.

Därför är det mer troligt att det kommer en uppdaterad version av den befintliga modellen. En förfinad variant likt 2006 års modell.

Däremot
 
En ny hoj i familjen. Sonen köpte sig en R1:a. USA importerad med en del godis på.
 

Bifogat

  • 20100727030.jpg
    20100727030.jpg
    134.8 KB · Visningar: 120
Ansluter mig till gruppen stolt ägare av en R1.
Köpte denna 2001 med 1300mil på mätaren igår.

:yoparty
 

Bifogat

  • DSC00516.jpg
    DSC00516.jpg
    248.7 KB · Visningar: 66
ecu problem

hej alla

någon som har haft följande problem

startar man hojen så slår ecu:n av motorn om man tänder lamporna.


köpte hojen utan ljusomkopplare,köpte en till en 00:a,men kan elsystemet vara utbytt?så att min omkopplare krånglar till det?

kopplingshonorna är vita men hanarna är bruna...men dom passar ju i och färgen på kablarna stämmer...

jag fattar ingenting,har testat att koppla ur parkeringslamporna pga av att ljustutan och bromsljus funkar utan att motorn dör så det verkar inte vara nåt fel där..

någon som har en ide om vilken sjukdom min hoj lider av?

tacksam för all hjälp.

mvh
 
Tja igen!
Min polare som kör en 09 blade har hittat någon sjysst sida där man kan hitta bra grundinställningar för fjädringen baserat på vikt. Jag har letat förbrilt på nätet efter något liknande för mig själv utan resultat. Det enda jag hittar är sidor som förklarar principerna med hur en fjädring fungerar och hur man gör för att hitta rätt inställningar för just mig. Skitbra iofs, men extremt tidskrävande och inget som jag kan ta mig an förrän jag har en heldag på en bana att förfoga över (dvs inteförrän om ett par veckor när jag ska köra Gelleråsen med SMC steg 2 och 3.

Hur som helst. Jag väger nära 100 kilo och har gjort vad jag kan och ställt in fjäderförspänningen så att den ska vara OK. För min del blev det max bak och ingen förändring fram (från grundinställningarna). Det funkar OK, men jag tror att jag skulle ha nytta av att ändra även på kompression och retur både bak och fram baserat på min ganska höga vikt. Jag är helt säker på att jag skulle kunna få till en bättre grundinställning om jag hade något att utgå ifrån.

Har ni egna tips eller någon bra sida där man kan hitta något matnyttigt?
 
Har lite smått å gott till R1 -98-01 till salu.

Bl a

*termignoni helsystem i mkt bra skick
*grenrör
*sving i bra skick, komplett med axel
*gaffelben i mkt bra skick (ett par)
*depåstöd fram och bak (fram lyfter i kronan)
*ett micronslipon i hyfsat bra skick
*tank (jävligt fin förövrigt, blå) som behöver fixas invändigt (vacumfästet har gått av)
*fotpinnar
*mm mm mm

hör av dig om det är ngt du är intresserad av, pris diskuterar vi då

bilder på alltsammans kommer
 
Last edited:
Tja igen!
Min polare som kör en 09 blade har hittat någon sjysst sida där man kan hitta bra grundinställningar för fjädringen baserat på vikt.

<text>

Har ni egna tips eller någon bra sida där man kan hitta något matnyttigt?

Jag är också intresserad av något liknande.

Är dessutom intresserad av om någon vet vad som är rekommenderat häng på R1? i manualen står inget "avstånd" i mm utan bara vad antalet "klick" är som standard. (vet hur man mäter det, men vet inte vad som är rekommenderat)

Väger ca 75 pannor och hojens tidigare ägare vägde mer.

970395_9thg49.jpg



Då va man tillbaks i träsket ;)

Stilig! Har en exakt likadan.. (dock ligger de kåporna säkert förvarade i en kartong) :)

Bara att gratulera till en fin hoj!
 
Last edited:
Tackar den är faktiskt ruskigt fräsch bara gått 550mil när jag köpte den i tisdags fast den når snart 650mil =) Nytt bakdäck på gjorde susen då det gamla va helt platt.
 
Jag är också intresserad av något liknande.

Är dessutom intresserad av om någon vet vad som är rekommenderat häng på R1? i manualen står inget "avstånd" i mm utan bara vad antalet "klick" är som standard. (vet hur man mäter det, men vet inte vad som är rekommenderat)

Väger ca 75 pannor och hojens tidigare ägare vägde mer.

Jag skulle tro att standardinställningarna passar dig riktigt bra med dina 75 kilo.
Kolla i användarhandboken och se till att skruva in dämparna efter den.
Där har du iallafall en bra utgångspunkt.

Jag fick till riktigt bra inställningar för mina 98 kilo igår.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4873101#post4873101
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top