Hej,
Jag har problem med att batteriet inte laddas under körning. Efter att ha läst olika trådar här på sporthoj har jag kommit fram till att antingen är batteriet kasst eller så är laddningsregulatorn död. Jag tror på det sistnämda då det verkar vara ett hyfsat vanligt problem (har en R1a -01).
Jag har i helgen tillgång till en multimeter och tänkte mäta spänningen mellan batteri-polerna när hojen är igång. Jag har förstått att om spänningen är mindre än 14.4 när man har den igång så fungerar inte laddningen. Då är ju nästa fråga hur jag bör mäta för att kontrollera om det är laddningsregulatorn som är ur funktion eller om det är något annat fel med tex generatorn eller likande.
Sedan undrar jag vart laddningsregulatorn sitter, har inte hunnit införskaffa Haynes ännu då jag just köpt hojen. Sitter den precis brevid batteriet, någon som kanske kan bidra med en sprängskiss eller liknande så vore det ju guld.
Till sist undrar jag om någon vet vart jag kan få en laddningsregulator till hyfsat pris, har förstått att ebay är det som gäller, eller?
Mycket tacksam för hjälp!! Är en rookie när det gäller att mecka.
Mvh Tony