R1 och R6-tråden!

Det finns justerbara dogbones, drar ihop eller trycker isär beroende på hur du ska justera. Jag vet dock inte vart du kan fåtag på dom. Fixade bara några fästen, en låda med gängutrustning och lite alfonsåbergmekande senare så blev det kanon på min förra sukaturbo. Vet du exakt hur mycket du behöver justera så går det ju alltid att skära till egna fasta i lämplig storlek också.
Säg nu att man drar ihop, antar att höjden på bakpartiet då minskar lite,
dras stötdämparen då också ihop?
Eller hur funkar det?
 
Är det någon som vet hur fan man får ut original blinkersen från sidokåpan på en R6-06:a?? Satt ju nån form av låsbricka på insidan, den är borta. Men går ändå inte att dra ut helvetet. (kanske e för klen). Så, hur gör man? Ska det räcka med att dra ut skiten eller får man göra på något annat vis..??
 
Dödarknappens funktioner

Det var lite snack om dödarknappen i andra sammanhang nyligen i tråden.
Jag blev nyfiken på att veta lite mer för jag använder den aldrig.

Vet att den fyller funktioner som t.ex. att man kanske vill ha tändningen
igång vid arbete med hojen men inte riskera att hojen går att starta.
Att det rekommenderas att den slås på vid långvarig förvaring, men vet inte riktigt varför.

På en gammal moppe jag hade en gång i tiden fanns en dödarknapp. På den så var det knappen som gällde för att stoppa.
Fanns inget annat enkelt sätt att stoppa den på om man nu inte petade i en växel och höll emot så den stannade,
eller att man stängde soppakranen och lät den självdö.

På våra hojar har vi ju nyckeln att vrida om, men bör dödarknappen användas istället?


Är det någon som vet hur fan man får ut original blinkersen från sidokåpan på en R6-06:a?? Satt ju nån form av låsbricka på insidan, den är borta. Men går ändå inte att dra ut helvetet. (kanske e för klen). Så, hur gör man? Ska det räcka med att dra ut skiten eller får man göra på något annat vis..??

Är det som på en äldre R1:a så är det bara att dra ut den efter att "låsbrickan" är borttagen.
Det krävdes lite teknik + kraft för att få den på plats så det krävs kanske lite vrid + kraft att få av den också.
 
Är det någon som vet hur fan man får ut original blinkersen från sidokåpan på en R6-06:a?? Satt ju nån form av låsbricka på insidan, den är borta. Men går ändå inte att dra ut helvetet. (kanske e för klen). Så, hur gör man? Ska det räcka med att dra ut skiten eller får man göra på något annat vis..??

Jag bytte aldrig på 08an iofs men jag kan ju komma förbi och kika för en bärs :tungan
 
Tänkte åka förbi macken imorgon och beställa en dunk Q8 SBK-olja. 10-40 borde väl va rätt till en R1 07?
 
Tänkte åka förbi macken imorgon och beställa en dunk Q8 SBK-olja. 10-40 borde väl va rätt till en R1 07?

Ja någon av de listade från R1 -07:s manual nedan ska du ha och som du ser finns 10W40 med.

Men jag antar att du inte kör i minusgrader så 15W50 tex skulle duga fint.
 

Bifogat

  • Olja.JPG
    Olja.JPG
    40.7 KB · Visningar: 56
Last edited:
Det tar sig.
 

Bifogat

  • DSC02190 [1024x768].JPG
    DSC02190 [1024x768].JPG
    176.9 KB · Visningar: 52
  • DSC02192 [1024x768].JPG
    DSC02192 [1024x768].JPG
    205 KB · Visningar: 55
  • DSC02193 [1024x768].JPG
    DSC02193 [1024x768].JPG
    189.7 KB · Visningar: 59
  • DSC02195 [1024x768].JPG
    DSC02195 [1024x768].JPG
    213.6 KB · Visningar: 50
  • DSC02196 [1024x768].JPG
    DSC02196 [1024x768].JPG
    183.6 KB · Visningar: 68
Då förre ägaren har vaxat det svarta partiet på hojjen så undrar jag om någon har nåt bra tips på hur man blir av med vaxrester. Har färkombinationen "svart/silver" -02:a. Alltså det svarta partiet som är "matt" tror jag?? Hoppas ni förstår vad jag menar:gnissla

Edit: La in en bild så ni ser vad jag menar:)
 

Bifogat

  • 88560231.jpg
    88560231.jpg
    130.6 KB · Visningar: 80
Tänkte åka förbi macken imorgon och beställa en dunk Q8 SBK-olja. 10-40 borde väl va rätt till en R1 07?

Jag köpte 20 l OKQ8 SBK olja (15W-50) och literpriset landade då på 64 kr/l.
Men det går att få den ännu billigare !

/ Peter
 
Last edited:
Fö jefla räsit me vita fälgar, phett som f-n blir'e :yoparty
Ja det blir finemang det här!

Hämtat dina bussgodsdäck och slängt på eller?





------------------------

Köpes: Slipon inkl. rör till grenrör till R1 tidiga modeller. Kan byta mot ett lite skrapat Ixil om så önskas.

------------------------
 
Ja det blir finemang det här!

Hämtat dina bussgodsdäck och slängt på eller?

Japp, men ska byta stift, olja, filter och lite annat pill innan jag smäller tillbaka kåporna igen (som jag funderar på att lacka om...). Tänkte den ska va klar till nästa helg!
 
Då förre ägaren har vaxat det svarta partiet på hojjen så undrar jag om någon har nåt bra tips på hur man blir av med vaxrester. Har färkombinationen "svart/silver" -02:a. Alltså det svarta partiet som är "matt" tror jag?? Hoppas ni förstår vad jag menar:gnissla

Edit: La in en bild så ni ser vad jag menar:)

Min svåger gjorde samma sak med min bil när han vaxade den.Gick inte bort med avfettning.Nu har han med sig nån medel som han fick med från en vax/polering firma som jag ska prova.Funkar det så kan jag kolla upp vad den heter.
 
Färgkod R1 -01

Är det någon som vet var det är för färgkod på den blåa färgen till R1 -01?
Kan man få tag i den i sprayburk? I så fall var? Pris?
Skulle behöva lacka till min bakkåpa något:)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top