R1 och R6-tråden!

Nu står den i garaget:) Helt tagen av ljudet efter man fått på yoshidämparna ikväll.
Grymt snygg *avundsjuk* :tuttar
Inget!

Den passar rakt av eftersom den till det yttre ser exakt likadan ut som din orginal. Jag har en precis likadan monterad på min R6 -00.

Dock måste du komplettera med skyltbelysning & reflex vid besiktning.
Du behöver aldrig byta tillbaka till orginalbaklampan vid besiktning utan bara dra ur sladdarna till blinkerserna & montera tillbaka orginalblinkarna.

Edit: Såg dina bilder nu, du behöver skaffa dig en orginal undertray så att lamphuset får en hållare.



Grattis! Se nu till att hålla pärlan väl låst & ompysslad! :)

Känns som att de kommer bli ganska dyrt om jag ska byta det också, får väl bli lite mera ändringar först nästa år då jag har lite pengar på nytt.
Blir väl 85+50+frakt (usd) på båda. Så blir väl än ~ 150€.
Känns lite väl, finns det annars för den undertray/tail jag har?
Hittade ett par för R1 förut men är inte säker på att de passar.
 
Någon som kan ge en rekommendation om var man bäst mappar sin Power Commander i Stockholm med omnejd? Jag vill inte bara ha fullgasmappning utan en vettig mapp som funkar bfra i alla lägen.

Jag har sökt en del och enbart hittat Motospeed och Stockholms MC-varuhus. Finns det andra som kan göra ett bra jobb för en rimlig peng?

PM:a gärna om ni inte gillar att skriva i tråden!
 
Med risk för att bli utskrattad men jag måste fråga ändå!

Många säger ju att man ska starta med ettans växel i för att spara på lådans drev vilket låter logiskt. Men jag kan inte få igång hojen med ettan i. Den måste vara i friläge om hojen ska gå igång. Kan jag ha glömt nåt eller????!!!:död

1:an i lagt, stödet uppe, frikoppla och starta... Men inget händer!
 
Last edited:
Det ska väl sitta en avkännare till kopplingen som ska registrera att du frikopplat för att starten ska dra runt. Kanske den som e lurig.
 
Med risk för att bli utskrattad men jag måste fråga ändå!

Många säger ju att man ska starta med ettans växel i för att spara på lådans drev vilket låter logiskt. Men jag kan inte få igång hojen med ettan i. Den måste vara i friläge om hojen ska gå igång. Kan jag ha glömt nåt eller????!!!:död

1:an i lagt, stödet uppe, frikoppla och starta... Men inget händer!
Glapp i dödaren? (Jag antar att du inte glömt att switcha om dödaren...)
 
Med risk för att bli utskrattad men jag måste fråga ändå!

Många säger ju att man ska starta med ettans växel i för att spara på lådans drev vilket låter logiskt. Men jag kan inte få igång hojen med ettan i. Den måste vara i friläge om hojen ska gå igång. Kan jag ha glömt nåt eller????!!!:död

1:an i lagt, stödet uppe, frikoppla och starta... Men inget händer!

Hmm, går det ens att starta med växel i på R1:an? Jag får för mig att det inte funkar... :va
 
Inget fel på dödaren tro jag... Man testar och starta men det händer inget alls och så petar man i så den ligger i friläge och då startar den på stört.

Det är ju många som säger att man alltid ska ha ettan i så det slipper smälla till så där jäkligt för att spara dreven så då tycker jag att det måste gå att starta den med ettan i:va

Inget jätteproblem men ska det gå så ska det!
 
Inget fel på dödaren tro jag... Man testar och starta men det händer inget alls och så petar man i så den ligger i friläge och då startar den på stört.

Det är ju många som säger att man alltid ska ha ettan i så det slipper smälla till så där jäkligt för att spara dreven så då tycker jag att det måste gå att starta den med ettan i:va

Inget jätteproblem men ska det gå så ska det!

På min -01a gick det inte, har inte provat på -07an
 
Jaja, det kanske inte ska gå då helt enkelt. Men då undrar jag varför så många tipsar om att man ska ha ettan i från början när man ska köra för att på så sätt inte utsätta lådan för slitage... Mysko!:confused:

Alla R1:or & R6:or som jag har kört har man kunnat starta med ettan ilagd. Både min R6-00, min R1-05 går det också på. Likaså på min racehoj R1 -99 gick det bra på.

Skumt, aldrig hört om detta på Yamahas R modeller förut.
 
Alla R1:or & R6:or som jag har kört har man kunnat starta med ettan ilagd. Både min R6-00, min R1-05 går det också på. Likaså på min racehoj R1 -99 gick det bra på.

Skumt, aldrig hört om detta på Yamahas R modeller förut.


Men va fan! Det måste ju vara nåt galet då... Nån som har nån aning om vad det kan vara? Det verkar ju som om det går på varannan hoj:confused:
 
Enklast är att du skiter i det :tummenupp..Slitaget lär ju vara minimalt, har aldrig hört någon säga det du säger att många säger.
 
Hej gottfolk! Säsongen närmar sig med storm steg och ja skäms lite för att ta ut bågen med den fula ankstjärten.. Någon som vet hur man får tag på en rensad undertail.. (i stilrent utförande)

Båge: yamaha r6 -99
Färg: svart/röd/vit
 
Men va fan! Det måste ju vara nåt galet då... Nån som har nån aning om vad det kan vara? Det verkar ju som om det går på varannan hoj:confused:

Nu har jag forskat lite till på min moppe (en 06a skall tilläggas)

När växel i neutral, kopplingen ute eller indragen, sidostöd ute eller infällt = inga problem.
Växel i , koppling indragen, Sidostöd ute = Död
Växel i , kopplingen indragen, sidostöd infällt = Inga problem
Motorn igång, Växel i, kopplingen indragen, fäller ut stödet = Dör direkt.
Växel i, kopplingen EJ indragen, stödet infällt = Död


Verkar vara en givare som känner kopplingens läge, växelns läge samt stödets läge = 3 givare som säger sitt.

Kollar man instruktionsboken så står det där med väldigt klart o tydligt (ja jag vet det är inte det första stället man letar på :D:D)

X-UP har en skitfin länk i sin sign till instr-böckerna.
 
Alla R1:or & R6:or som jag har kört har man kunnat starta med ettan ilagd. Både min R6-00, min R1-05 går det också på. Likaså på min racehoj R1 -99 gick det bra på.

Skumt, aldrig hört om detta på Yamahas R modeller förut.



Garanterat kontakten i kopplingshandtaget som är trasig..
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top