R1 och R6-tråden!

Precis så SKA det fungera. Säkerthetsåtgärder som ska förhindra att man kör iväg med stödet nere, eller försöker starta motorn utan att hålla inne kopplingen när växeln är i, för då hade det blivit ett litet skutt framåt med risk för att man lägger sig. Mao så har du en fungerande hoj! :)




Nu har jag forskat lite till på min moppe (en 06a skall tilläggas)

När växel i neutral, kopplingen ute eller indragen, sidostöd ute eller infällt = inga problem.
Växel i , koppling indragen, Sidostöd ute = Död
Växel i , kopplingen indragen, sidostöd infällt = Inga problem
Motorn igång, Växel i, kopplingen indragen, fäller ut stödet = Dör direkt.
Växel i, kopplingen EJ indragen, stödet infällt = Död


Verkar vara en givare som känner kopplingens läge, växelns läge samt stödets läge = 3 givare som säger sitt.

Kollar man instruktionsboken så står det där med väldigt klart o tydligt (ja jag vet det är inte det första stället man letar på :D:D)

X-UP har en skitfin länk i sin sign till instr-böckerna.
 
Precis så SKA det fungera. Säkerthetsåtgärder som ska förhindra att man kör iväg med stödet nere, eller försöker starta motorn utan att hålla inne kopplingen när växeln är i, för då hade det blivit ett litet skutt framåt med risk för att man lägger sig. Mao så har du en fungerande hoj! :)

Yep. Nu kan man sova lugnt igen.:banana:banana:banana:banana
 
Nu har jag forskat lite till på min moppe (en 06a skall tilläggas)

När växel i neutral, kopplingen ute eller indragen, sidostöd ute eller infällt = inga problem.
Växel i , koppling indragen, Sidostöd ute = Död
Växel i , kopplingen indragen, sidostöd infällt = Inga problem
Motorn igång, Växel i, kopplingen indragen, fäller ut stödet = Dör direkt.
Växel i, kopplingen EJ indragen, stödet infällt = Död


Verkar vara en givare som känner kopplingens läge, växelns läge samt stödets läge = 3 givare som säger sitt.

Kollar man instruktionsboken så står det där med väldigt klart o tydligt (ja jag vet det är inte det första stället man letar på :D:D)

X-UP har en skitfin länk i sin sign till instr-böckerna.

Men du va mig en härlig typ:tummenupp Då skall det fungera iaf! Tack så väldigt mkt.
 
Ingen som är sugen på att byta bort sitt flashiga kolfiber slip-on (med db-killer) + y-pipe mot ett akrapovic evo helsystem? Komplett med bänkpapper, mapp, kartong o kvitto :)
 
Last edited:
Tacksam

Måste bara berätta att jag träffade Daniel AKA - JTDS här i R1/R6-tråden i helgen och fick en uppsjö med prylar till min R6 -00.

En hel uppsättning med orginalkåpor, i behov av lite omsorg men inget katastrofalt, kraschpuckar, broms & kopplingsgrepp, bromsslangar, kåpglas med mera.

Nu kan jag sätta i gång med att kitta R6:an för bandagar och spara undan mina orginaldelar.

Vilken kille - Tusen Tack!:)


Någon som har en tank till en R6 99-02 över? Bucklig eller hel spelar ingen större roll.
 
Tja !

Är det någon som har en nummerskyltshållare till en R6 06 eller nyare över och vill sälja till mig ?

Skicka gärna ett PM :)
 
Sitter o läser en massa olika tester o broschyrer ang R1.
Verkar som att det råder delade meningar om när slirkopplingen blev standard.
Min lära säger att 06 var det bara SP som hade och övriga fick det 07.
Läste en test i Bike från juni 06 o där står det i specen att 06an har slirisen med. Vad stämmer??
 
Sitter o läser en massa olika tester o broschyrer ang R1.
Verkar som att det råder delade meningar om när slirkopplingen blev standard.
Min lära säger att 06 var det bara SP som hade och övriga fick det 07.
Läste en test i Bike från juni 06 o där står det i specen att 06an har slirisen med. Vad stämmer??

R1 SP (LE) hade slirkoppling från fabrik. Vanliga R1 -06 hade det inte utan kom först standard på R1 -07.

Någon som vet om det är det samma fälgar på r6 -07 som r6-08?

Svar: Ja.
 
Last edited:
Tjena någon som vet var man kan fixa färgkod till R1 98 Polka R1an alltså behöver den pearl vita färgkoden och den röda, den röda e mindre viktig man kan lacka den i någon liknande färg men den pearl vita e viktig
mvh
 
Någon som vet om ett gaffelben för en 00:a passar på en 02:a?
Utan att veta alls svarar jag ingenting. Men de ser onekligen väldigt olika ut enligt mikrofisken.




Ädit: Kanske går om man byter båda benen för de _borde_ ju inte ha ändrat ytterdiametrar och annat mellan årsmodellerna, men det vet man ju inte...
 

Bifogat

  • 2000.JPG
    2000.JPG
    78.9 KB · Visningar: 47
  • 2002.JPG
    2002.JPG
    82 KB · Visningar: 46
Utan att veta alls svarar jag ingenting. Men de ser onekligen väldigt olika ut enligt mikrofisken.




Ädit: Kanske går om man byter båda benen för de _borde_ ju inte ha ändrat ytterdiametrar och annat mellan årsmodellerna, men det vet man ju inte...

Hmm, ser ut att skilja en del. Kanske bäst att kolla på ett som är till en 02:a. Tack för hjälpen.
 
Någon som vet vart jag köper styrändarna som sitter på denna hojjen? letat men hittar inte exakt dom? Räcker om de ungefär men viktigt är att färgen stämmer.
 

Bifogat

  • 2009_11_22_bikepics-1836403-full.jpg
    2009_11_22_bikepics-1836403-full.jpg
    217.4 KB · Visningar: 85
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top