R1 och R6-tråden!

Är det någon som kan tänkas ha blåa kåpor till en R1 -08:Bugar
Dom jag har nu är så tråkigt skrovliga:mad:
 
Last edited:
Kanske försent med ett svar nu...
Men kör hojen och växla upp 1-2-3-4-5-6...sen neråt igen 6-5-4-3-2-1 det ska gå utan det minsta problem.
Sen är det vanliga klonket vid växlingen som de har, men det är normalt.

Service gjord vid 1000 mil? Bromsbeläggen? Men sånt kanske du redan har vetskap om!!!



Tjosan, nu har jag inte orkat läsa igenom alla sidor, men det är så att i helgen så ska jag förhoppningsvis kolla på en R6,a, en 03,a med ca 1200 mil på mätaren. Något speciellt man borde veta om dessa hojjar innan man köper?


Mvh Emil.

Google på undertails eller undertray.

S-racing har schyssta grejor från nåt företag som heter Powerbronze.

Någon som vet var man kan hitta schyssta undertails till R1 -98??

Tack på förhand!
 
Last edited:
eller maila rucknrunracing@telia.com så har de oxå..
Kanske försent med ett svar nu...
Men kör hojen och växla upp 1-2-3-4-5-6...sen neråt igen 6-5-4-3-2-1 det ska gå utan det minsta problem.
Sen är det vanliga klonket vid växlingen som de har, men det är normalt.

Service gjord vid 1000 mil? Bromsbeläggen? Men sånt kanske du redan har vetskap om!!!





Google på undertails eller undertray.

S-racing har schyssta grejor från nåt företag som heter Powerbronze.
 
Hej!

Har en R6:a -99:a.
Har precis passerat 800 mil, har börjat uppkomma ett knackande ljud från motorn nu. Låter som ett klassiskt ventilknack.
Jag har varit in på Yamaha, dom började kolla på 4200 milaservicen som ventiljusteringen ingår i. Kostar 7 200!! Inte så sugen på det.
Någon som har haft något liknande problem?
Tacksam för svar.
 
skulle behöva lite hjälp kolla gärna på min tråd jag har startat.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4337300#post4337300

Hm...knivigt. Kan det vara hela startmotorn som har lämnat in kanske?:va

Hej!

Har en R6:a -99:a.
Har precis passerat 800 mil, har börjat uppkomma ett knackande ljud från motorn nu. Låter som ett klassiskt ventilknack.
Jag har varit in på Yamaha, dom började kolla på 4200 milaservicen som ventiljusteringen ingår i. Kostar 7 200!! Inte så sugen på det.
Någon som har haft något liknande problem?
Tacksam för svar.

Hörs det ett knackande ljud som har tilltagit/ej vart tidigare så är det ett tecken gott som något annat på att du behöver göra en ventiljustering.

4200 mils servicen är den dyraste, men också en av de viktigare att verkligen göra.
 
Last edited:
Hm...knivigt. Kan det vara hela startmotorn som har lämnat in kanske?:va



Hörs det ett knackande ljud som har tilltagit/ej vart tidigare så är det ett tecken gott som något annat på att du behöver göra en ventiljustering.

4200 mils servicen är den dyraste, men också en av de viktigare att verkligen göra.

Ljudet fanns inte i början utan har kommit nu och låter mer och mer, ska prata med nån mek och se vad dom ska har bara för ventiljusteringen.
 
1700:- för ett batteri till R6:an vilka priser... Nån som vet något ställe för en aningen billigare batteri?
 
Någon som gjort 1000-mila-servicen på R1 -09? Hörde priser på mellan 3300-3900 och tyckte det lät mycket. Iofs är det "kontroll av tändstift" och det måste man väl lös med rätt mycket för att komma åt och kontrollera så det tar väl tid.
 
Någon som gjort 1000-mila-servicen på R1 -09? Hörde priser på mellan 3300-3900 och tyckte det lät mycket. Iofs är det "kontroll av tändstift" och det måste man väl lös med rätt mycket för att komma åt och kontrollera så det tar väl tid.

Jag kollade priset för 1000mila på r6 2006, där var priset 3300 ungefär sa de på y-center.
 
Lameller

Hej.
Vet inte om detta varit uppe innan, men är lamellerna samma som Thunderace på tidiga modeller av r1. Har en -99 r1:a . Bör väl vara samma eller??
 
Hej.
Vet inte om detta varit uppe innan, men är lamellerna samma som Thunderace på tidiga modeller av r1. Har en -99 r1:a . Bör väl vara samma eller??

Får väl svara mig själv: Ja det är det. Iaf enl. den lokala reservdels handlaren. Lamellerna jag satte i som funkar är till Thunderace.
Går som f-n igen.
 
Back
Top