R1 och R6-tråden!

Färg

HUr gör ni för att få tag i bättringsfärg?

Har några smågrejer som jag skulle fixa till, och blev väldigt förvånad när Yamahacenter meddelade att de inte tillhandahåller färg! :va

Så vad göra?
 
HUr gör ni för att få tag i bättringsfärg?

Har några smågrejer som jag skulle fixa till, och blev väldigt förvånad när Yamahacenter meddelade att de inte tillhandahåller färg! :va

Så vad göra?

Läs bakåt i tråden, www.colorrite.com
Bara att beställa, finns som "Touch-up" penna, sprayfärg och på burk för färgspruta.

Föressten, om någon har ett behov av en orginalstötdämpare till en R1 98-01 så har jag en till salu:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=15432

Passar även R6 99-02.
 
Last edited:
X-up

Jo, jag har läst på endel om dom olika Rett modellerna, har hyfsad koll på insprut o sånt. Men frågan är väl egentligen om 02/03 är värd dom extra pengarna (ca 10k?).
Vet ju att jag borde provköra bägge varianterna o kolla, för det är egentligen det som det handlar om, själva körupplevelsen. Hur är t.ex. isprutet på 02/03?

Diggar verkligen den röda färgsättningen på R1-01 men samtidigt tycker jag att 02/03s baklampa är grymt sexig...
 
Problem med halvljus på R6-00

Hej.

Jag har problem med lyset på min Yamaha R6-2000: Jag har bara helljus! Parkeringsljuset fungerar, helljuset fungerar, men inte halvljuset. Jag kan känna i reläet som ligger fram i kåpan att det tickar till när jag slår till helljuset, men inget när jag slår till halvljuset.
Är det någon som varit med om att det ljusomkopplingsrelät varit trasigt? Eller är det mer troligt att det är signalen från ljusomkopplingsreglaget på styret som felar? Någon tredje teori? Det kanske finns ett specifikt relä för halvljuset?

mvh//Tobias
 
Någon vänlig mc broder här som har en R1 -04 och kan pm:a mig sitt regnr. Håller på och kollar runt på ev försäkringar och har sökt reg på blocket men hittar inget på en 04:a :mad:
 
Håller på att byta packboxarna.
Lyckas dock inte komprimera fjädern för att komma åt den lilla muttern som sitter innanför cylindern nedanför toppploppen :mad:

Nån som har nåt tips?
Lyckades byta packningar på kawwan, så det är grymt frustrerande att fastna nu...


Läs bakåt i tråden, www.colorrite.com
Bara att beställa, finns som "Touch-up" penna, sprayfärg och på burk för färgspruta.

Föressten, om någon har ett behov av en orginalstötdämpare till en R1 98-01 så har jag en till salu:

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=15432

Passar även R6 99-02.

Tack, har läst tråden för dåligt helt enkelt.
 
Vill bara säga att mina bekymmer med en koppling som slirar verkar vara borta efter jag bytte till Shell advance ultra 10-40w :tummenupp .
Lämnade även in hojjen på mappning+bänk och blev glatt överaskad!
178hk+120nm på slangen och en jämn fin kurva upp till det röda området på tavlan :D
 
Hej!

Är på jakt efter begagnat slipon till min R6a -02. Verkar finnas fler slipon till R1. Vet ni om det passar rakt av med samma mellanrör? Finns det några nackdelar med att använda ett slipon som är gjort för R1 på en R6a? Vilka årsmodeller av R1 skulle eventuellt passa?

Har försökt söka men sökfunktionen är inget vidare och tråden är rätt många sidor :gnissla
 
Håller på att byta packboxarna.
Lyckas dock inte komprimera fjädern för att komma åt den lilla muttern som sitter innanför cylindern nedanför toppploppen :mad:

Nån som har nåt tips?
Lyckades byta packningar på kawwan, så det är grymt frustrerande att fastna nu...




Tack, har läst tråden för dåligt helt enkelt.

Jag gick på samma tabbe i vintras på min R1-99. Fick lämna in benen på Carlbarks i Kumla pga jag inte hade specialverktyget. Ser ut som en rigg man sätter benet i o kör med mutter maskin för att trycka ihop fjädern. Tänkte att det går väl att spänna ihop men jag gav upp efter nån timme då jag insåg att det ska ihop igen utan att sprätta iväg varken det ena eller andra. En satans pisskonstruktion i mina ögon sett:mad: !!! Fick böta 1100:- spänn med olja och arbete, då hade jag benen löst. fick iofs exakt rätt viskositet som ska vara 7,5w då de var snälla och blandade olja åt mig. sen fick jag oxå ett väldigt bra bemötande!!!!:) de är riktigt seriösa på Carlbarks i Kumla!!!:yoparty
 
Hej!

Är på jakt efter begagnat slipon till min R6a -02. Verkar finnas fler slipon till R1. Vet ni om det passar rakt av med samma mellanrör? Finns det några nackdelar med att använda ett slipon som är gjort för R1 på en R6a? Vilka årsmodeller av R1 skulle eventuellt passa?

Har försökt söka men sökfunktionen är inget vidare och tråden är rätt många sidor :gnissla

Själva slip-on:et skiljer ingenting, det är mellanröret som är annorlunda bockat. Vilket också innebär att det inte går att montera ett R1 slip-on på en R6:a utan viss eller kraftig modifiering.

Vill bara säga att mina bekymmer med en koppling som slirar verkar vara borta efter jag bytte till Shell advance ultra 10-40w :tummenupp .
Lämnade även in hojjen på mappning+bänk och blev glatt överaskad!
178hk+120nm på slangen och en jämn fin kurva upp till det röda området på tavlan :D

Kul både med oljan & effekten!:tummenupp
Kör nu lugnt i sommar & kom ihåg att inte hälla Castrol-olja i hojen något mer!:)
 
Last edited:
X-up

Jo, jag har läst på endel om dom olika Rett modellerna, har hyfsad koll på insprut o sånt. Men frågan är väl egentligen om 02/03 är värd dom extra pengarna (ca 10k?).
Vet ju att jag borde provköra bägge varianterna o kolla, för det är egentligen det som det handlar om, själva körupplevelsen. Hur är t.ex. isprutet på 02/03?

Diggar verkligen den röda färgsättningen på R1-01 men samtidigt tycker jag att 02/03s baklampa är grymt sexig...

Om det är värt de extra pengarna som skiljer kan endast du avgöra baserat på dina intryck och känslor. Men visst är det svårt?:)

Insprutningen på ett par -02:or jag provat har vart något ryckiga i gången vid gaspådrag, men inte så att det stör, hur det är på -03:an vet jag inte, men det borde vara likadant.
 
Mmm, fett dilemma och beslutsångest asså :gnissla

Får väl se om jag nu provkör lite hojar, men de känns ju fattigt att ringa på en annons bara för att provköra hojen :näsblod

daniz: Jag fick fel slip-on till min hoj, fick ett Micron till en R1a. Det passade inte alls bra...

Ett tips är att kolla på ebay, där finns det billiga grejer om man jämför med svenska nypriser på t.ex. Yoshimura, Acrapovic osv
 
Jag gick på samma tabbe i vintras på min R1-99. Fick lämna in benen på Carlbarks i Kumla pga jag inte hade specialverktyget. Ser ut som en rigg man sätter benet i o kör med mutter maskin för att trycka ihop fjädern. Tänkte att det går väl att spänna ihop men jag gav upp efter nån timme då jag insåg att det ska ihop igen utan att sprätta iväg varken det ena eller andra. En satans pisskonstruktion i mina ögon sett:mad: !!! Fick böta 1100:- spänn med olja och arbete, då hade jag benen löst. fick iofs exakt rätt viskositet som ska vara 7,5w då de var snälla och blandade olja åt mig. sen fick jag oxå ett väldigt bra bemötande!!!!:) de är riktigt seriösa på Carlbarks i Kumla!!!:yoparty

Jag har faktist lyckats få isär skiten nu. Hittade en pryl som funkade att hålla i när jag komprimerade så fick en polare lossa muttern.

Nu återstår bara att se om man får loss bulten i botten samt får ihop allt på slutet :tummenupp
 
Letar efter ett SLIPON som passar till R1 -00 med GOTT ljud i. Det enda viktiga förrutom ljudet är att det ska vara BILLIGT! Föräkringen äter redan nu upp plånboken sommartid och har därför svårt att lägga för mycket slantar på slipon med mera.
Har du något som ligger och skrotar eller om Du vill byta ut ditt nuvarande. Hör av dig.
Repigt osv spelar inte så stor roll.

hör av dig på mail. Turbonegros@hotmail.com (eller msn samma adress) eller smsa till 073 5133725
 
Tjena!
Har en fråga om fälgar, passar fälgarna från en R6 -03 på en R6 -06 om man byter skivor?
/Anton
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top