R1 och R6-tråden!

Då jag fick ett slag i mina förra Akra Titan blås beställde jag nya med de nya Carbon mufffflorna :)
Dock fick jag fel :gnissla men i efterhand kanske det inte vart så dumt!

Vad tycker ni ?
 

Bifogat

  • Bild009_3.jpg
    Bild009_3.jpg
    56.6 KB · Visningar: 66
  • Bild010.jpg
    Bild010.jpg
    66.9 KB · Visningar: 75
  • Bild011_3.jpg
    Bild011_3.jpg
    76.4 KB · Visningar: 86
  • Bild014.jpg
    Bild014.jpg
    64 KB · Visningar: 85
  • Bild016.jpg
    Bild016.jpg
    65.7 KB · Visningar: 84
Frågar igen :rolleyes: (eftersom allt verkar skita sig för mig :gråta)
Passar bromshandtag från r1 01 till r6 03? :confused: Det logiska svaret borde ju vara nej eftersom äldre r6ors handtag inte passar, men dom ser ju precis likadana ut :va
Har hört massa skrämmande historier om låsta bromsar osv och det vill man ju inte att det ska hända :näsblod
 
Last edited:
Någon som är sugen på ett Leovnci blås ink katt ersättare till R1 2004-2006 säljes snorbilligt, nytt i kartong.
Finns i Halmstad, skicka pm om intresse finns!
 
Då jag fick ett slag i mina förra Akra Titan blås beställde jag nya med de nya Carbon mufffflorna :)
Dock fick jag fel :gnissla men i efterhand kanske det inte vart så dumt!

Vad tycker ni ?

Asläckert!:tummenupp
Tänk bara på att Akrapiporna missfärgar baklampan efter ett tag. Men det kan nog de flesta leva med!:)

Frågar igen :rolleyes: (eftersom allt verkar skita sig för mig :gråta)
Passar bromshandtag från r1 01 till r6 03? :confused: Det logiska svaret borde ju vara nej eftersom äldre r6ors handtag inte passar, men dom ser ju precis likadana ut :va
Har hört massa skrämmande historier om låsta bromsar osv och det vill man ju inte att det ska hända :näsblod

Jag svarade på ditt inlägg för några sidor sedan.

Ja det är samma handtag. Best nr: 5SL-83922-00-00
 
Last edited:
.............................

Ungefär!
Men vad är det för dämpare ?? så kort är ju inte dessa!


Eureka, det stämmer, kollar jag på andra bilder jag har på datorn, så är Akrapiporna längre på alla bilder, förutom på denna hojen jag la upp!
Han som äger hojen på bilden kanske har fimpat piporna en bit? :va

MVH Roothen
 
Eureka, det stämmer, kollar jag på andra bilder jag har på datorn, så är Akrapiporna längre på alla bilder, förutom på denna hojen jag la upp!
Han som äger hojen på bilden kanske har fimpat piporna en bit? :va

MVH Roothen

Ngt som stör mig är just att de är längre ... nepp jag säljer dessa om ngn är intresserad!
Har endast haft på dem 2 timmar.. lägg ett bud till mig så har ni dem på 2 dagar ;)

Open är dessa så de är inte Street Legal vem som nu skulle vilja ha det :yoparty
 
.......................

Ngt som stör mig är just att de är längre ... nepp jag säljer dessa om ngn är intresserad!
Har endast haft på dem 2 timmar.. lägg ett bud till mig så har ni dem på 2 dagar ;)

Open är dessa så de är inte Street Legal vem som nu skulle vilja ha det :yoparty

Menar du allvar? Fan ska du kränga skiten, vad blir det istället då??
Original, tycker jag faktiskt ser bäst ut på R1an, men låter kanske inte så mycket, men så körde jag!!
Hade beställt ett Akra, men fick fel av Yamaha Center, så jag hoppade av slip on affären, och körde Original..

Hör med Kimmo, Mr M5 här på SH, vet att han letar efter Slip on till sin R1a!


MVH Roothen
 

Jag svarade på ditt inlägg för några sidor sedan.

Ja det är samma handtag. Best nr: 5SL-83922-00-00

Jag vet, och tack för det svaret..
Men då var frågan om handtag från r6 04-05 passar till r6 03.. På det är svaret ja..(men annonsören jag skulle köpa av är spårlöst försvunnen :huvet ).. r6 handtag från 02 och äldre passar inte till r6 03..
Nu var frågan om r1 handtag 01 passar till r6 03? :rolleyes:
 
Last edited:
R1-07:an fick en kort men intensiv :va inkörning precis som de skall ha. Sedan fick den bekänna färg och hatten av för dess konstruktörer. Det var ju en liten jäkel att springa på, kurvan är rak och saknar överraskningar men det finns effekt så det räcker. Framhjulet ligger ruskigt lätt på marken även under accelerationer långt upp i registret. Motorn fullkomligt vrålar ut sin glädje över att få fria tyglar och man märker klart effektskillnaden mellan 01:an som jag hade innan och den nyinförskaffade 07:an. 01:an var lite seg mellan 275 och mättarstop medans 07:an inte tvekar det minsta att gå i botten. Underbart!!!

Det som imponerar mest är dock inte motorn utan snarare att hela hojen är en fulländat paket, verkar inte finnas mycket till svaga punkter. Iallafall inte på min nivå. Det farliga med dessa maskiner är hur förföriska de är, de är inte till för att fisa rundor på och det gäller att köra med insidan.

Jag frågade alla om ni tyckte det var stor skillnad mellan en 01:a och senare modeller men nu vet jag själv. 01:an var underbart go men 07:an är en nästintill perfekt skapelse. Om det var värt pengarna?? Ja, jag tycker det iallafall. Ni som funderar och har pengar över kommer inte att bli besvikna, fi f-n vilken maskin:tummenupp

/D.

R1-07:an fick en kort men intensiv :va inkörning precis som de skall ha. Sedan fick den bekänna färg och hatten av för dess konstruktörer. Det var ju en liten jäkel att springa på, kurvan är rak och saknar överraskningar men det finns effekt så det räcker. Framhjulet ligger ruskigt lätt på marken även under accelerationer långt upp i registret. Motorn fullkomligt vrålar ut sin glädje över att få fria tyglar och man märker klart effektskillnaden mellan 01:an som jag hade innan och den nyinförskaffade 07:an. 01:an var lite seg mellan 275 och mättarstop medans 07:an inte tvekar det minsta att gå i botten. Underbart!!!

Det som imponerar mest är dock inte motorn utan snarare att hela hojen är ett fulländat paket, verkar inte finnas mycket till svaga punkter. Iallafall inte på min nivå. Det farliga med dessa maskiner är hur förföriska de är, de är inte till för att fisa rundor på och det gäller att köra med insidan.

Jag frågade alla om ni tyckte det var stor skillnad mellan en 01:a och senare modeller men nu vet jag själv. 01:an var underbart go men 07:an är en nästintill perfekt skapelse. Om det var värt pengarna?? Ja, jag tycker det iallafall. Ni som funderar och har pengar över kommer inte att bli besvikna, fi f-n vilken maskin:tummenupp

/D.
 
Last edited:
Jag vet, och tack för det svaret..
Men då var frågan om handtag från r6 04-05 passar till r6 03.. På det är svaret ja..(men annonsören jag skulle köpa av är spårlöst försvunnen :huvet ).. r6 handtag från 02 och äldre passar inte till r6 03..
Nu var frågan om r1 handtag 01 passar till r6 03? :rolleyes:

Vad har du nu gjort em? :confused:
 
Jag vet, och tack för det svaret..
Men då var frågan om handtag från r6 04-05 passar till r6 03.. På det är svaret ja..(men annonsören jag skulle köpa av är spårlöst försvunnen :huvet ).. r6 handtag från 02 och äldre passar inte till r6 03..
Nu var frågan om r1 handtag 01 passar till r6 03? :rolleyes:

Aha, ok.

Men de passar inte. Inte heller R1 02-03 men det kanske du visste.
R6 03: 5SL-83922-00-00 LEVER 2
R1 99-01: 4XV-83922-00-00 LEVER 2
R1 02-03: 5PW-83922-00-00 LEVER 2

Annars köper du ett som passar direkt från denna sida för ca 200kr.
http://www.nickesmc.se/

Jag har använt piratgrepp på race R1:an flera ggr utan problem. Har också hört talas om skräckexempel där bromsen legat på, men dessa har fungerat fint. Annars får du beställa orginalgrepp från Yamaha, det har jag gjort det sista nu. Kostar endast ca 600kr.:näsblod
 
Aha, ok.

Men de passar inte. Inte heller R1 02-03 men det kanske du visste.
R6 03: 5SL-83922-00-00 LEVER 2
R1 99-01: 4XV-83922-00-00 LEVER 2
R1 02-03: 5PW-83922-00-00 LEVER 2

Annars köper du ett som passar direkt från denna sida för ca 200kr.
http://www.nickesmc.se/

Jag har använt piratgrepp på race R1:an flera ggr utan problem. Har också hört talas om skräckexempel där bromsen legat på, men dessa har fungerat fint. Annars får du beställa orginalgrepp från Yamaha, det har jag gjort det sista nu. Kostar endast ca 600kr.:näsblod

Ok, tack så jättemycket för det svaret :tummenupp Blir till att beställa då (hade hoppats klara mig undan eftersom leveranstiden är ett par dagar=ingen åkning :() Orginal till min kostar bara 845:- :gnissla
 
Ingen som hört ett TiForce Slipon på en R1:a av nyare modell...? Ska visst låta kalas, och vara hög kvalitet... Funderar på att beställa Slipon och väljer mellan ett antal olika, vill inte ha nåt som halva världen har heller...

Kimmen.
 
Ingen som hört ett TiForce Slipon på en R1:a av nyare modell...? Ska visst låta kalas, och vara hög kvalitet... Funderar på att beställa Slipon och väljer mellan ett antal olika, vill inte ha nåt som halva världen har heller...

Kimmen.


Tyvärr har jag inte hört Tiforce på en R1a.

Funderar du på ett slip-on som i princip ingen har i våra trakter, men som är av riktigt hög kvalité och samtidigt inte ruinerar dig ekonomiskt?

Skicka ett pm till mig, så ska du få priser , bilder osv.

/Mr R1
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top