R1 och R6-tråden!

Draco Dorminens skrev:
2060137 Jepp har kollat där. Men den mörk gråa finns ju inte med där :va eller är jag färg blind :huvet

Jodå, det är "820 Bluish Silver #4 ". Färgerna gör sig inte rätt på en hemsida bara! :)
 
Någon som vet vem återförsäljaren till Micron är här i sverige?
:Bugar Ingen som vill sälja ett Helsystem eller ett slipon till mig? :Bugar
 
patexxx skrev:
2052547 Tänkte höra om ngn har något bra tips på vad man ska ha för drevning på en r1 för att man ska kunna leka på 2:an utan att slira på kopplingen. Får ut min nästa vecka med en ny koppling. Kan man typ behålla det lilla drevet och bara byta det bakre eller slits det ojämnt då och gärna ngnt tips på bra ställe.

inte behöver du la koppla den på 2an för att den skall upp,det behöver inte jag iaf med org drev har en -99
 
Göken skrev:
2062699 Någon som vet vem återförsäljaren till Micron är här i sverige?
:Bugar Ingen som vill sälja ett Helsystem eller ett slipon till mig? :Bugar

Inte ska du förstöra en så fin hoj med en Micron-pipa!
Köp Akrapovic, Devil, Jardine, Two Brothers Racing eller Termignoni för bästa kombination av utseende & ljud! :)
 
Sådär då, då var cykeln lackad,dekalad och kapad inför sommaren.Bara att vänta på solen!
 

Bifogat

  • sidan.JPG
    sidan.JPG
    132.1 KB · Visningar: 139
  • baken.JPG
    baken.JPG
    135.3 KB · Visningar: 133
freding skrev:
2071287 Nån som vet om de verkligen e nån annan skillnad än artikelnummer på slip-on R6 -02 och -03?


Det borde det vara, slip-on som passar -02 passar även -99,-00 och -01. Medan slip-on som passar -03 bara passar -04 (ev. -05). Skulle alla dessa vara samma innebär det alltså att ett slip-on till R6 är samma för -99 till -04. Så är nog inte fallet, utan det är skillnad mellan -02 och -03.
 
snowball skrev:
2071329 Det borde det vara, slip-on som passar -02 passar även -99,-00 och -01. Medan slip-on som passar -03 bara passar -04 (ev. -05). Skulle alla dessa vara samma innebär det alltså att ett slip-on till R6 är samma för -99 till -04. Så är nog inte fallet, utan det är skillnad mellan -02 och -03.
tittar man på suzuki, så passar ett bolt-on till en 600 -00 även en 1000 -04 rakt av, fastän de ska vara olika... olika artikelnummer för att kunna ta olika priser... 1000cc och nyare ska vara dyrare... detta gäller ganska många delar på hojen har jag sett, så yamaha är väl inte dummarre tänker jag då?!
 
Uppdaterad bild på pärlan..
 

Bifogat

  • Bild 024.jpg
    Bild 024.jpg
    113.9 KB · Visningar: 184
  • Bild 025.jpg
    Bild 025.jpg
    113.5 KB · Visningar: 210
freding skrev:
2071340 tittar man på suzuki, så passar ett bolt-on till en 600 -00 även en 1000 -04 rakt av, fastän de ska vara olika... olika artikelnummer för att kunna ta olika priser... 1000cc och nyare ska vara dyrare... detta gäller ganska många delar på hojen har jag sett, så yamaha är väl inte dummarre tänker jag då?!

Saken är den att -03:an skiljer sig en hel del från -02:an, är egentligen en helt annan cykel. Annan motor, annan ram o.s.v. Därför passar nog inte en -02:as slip-on på en -03.
Kan inte svära på att det är så här, du har en poäng i det du säger. Varför konstruera om alla delar då du kan käna grova pengar på att använda gamla koncept.
 
Last edited:
Jag har 48T på bakdrevet vad tror ni skulle passa fram, 16, 17 eller 18? vad är det orginal egentligen ? om man tar större fram så blir väl motorcykeln starkare right ? och större bakmotsvarande orginal så går den fortare?

mvh tomas
 
Hrm..

Japp, då var det dags igen. Efter vintern kommer våren, och ibland glömmer man :va . Jag undrar, jag menar.. "Jag har en kompis som undrar"... :D


Vilken är dämpning respektive returdämpning på bakdämparen (Original R1 -00)


(Min bruksbeskrivning är på Tyska :fakta , och det är besvärligt att skilja på zugstufendämpfung och druckstufen-dito)

/ Micke
 
micke.r skrev:
2072434 Hrm..

Japp, då var det dags igen. Efter vintern kommer våren, och ibland glömmer man :va . Jag undrar, jag menar.. "Jag har en kompis som undrar"... :D


Vilken är dämpning respektive returdämpning på bakdämparen (Original R1 -00)


(Min bruksbeskrivning är på Tyska :fakta , och det är besvärligt att skilja på zugstufendämpfung och druckstufen-dito)

/ Micke
Antar att det är samma som på 01:an.
Hälsa din "kompis" att den övre skruven är till kompressionsdämpningen och den undre till returdämpningen. :)
 
TRoos skrev:
2071449 Jag har 48T på bakdrevet vad tror ni skulle passa fram, 16, 17 eller 18? vad är det orginal egentligen ? om man tar större fram så blir väl motorcykeln starkare right ? och större bakmotsvarande orginal så går den fortare?

mvh tomas
Eller så tänker du helt fel :tungan
Större fram =slöare större bak = starkare
Dvs sätt dit ett 16 , tror jag blir bäst för dig.
Sen byter du bakdrev om du behöver justera mindre än en hel kugg fram.Lycka till :)

snowball skrev:
2071408 Saken är den att -03:an skiljer sig en hel del från -02:an, är egentligen en helt annan cykel. Annan motor, annan ram o.s.v. Därför passar nog inte en -02:as slip-on på en -03.
Kan inte svära på att det är så här, du har en poäng i det du säger. Varför konstruera om alla delar då du kan käna grova pengar på att använda gamla koncept.
Håller med dig ibörjan att det skiljer sig en hel del och svaret på att de skulle byta modell är ju att även de som har kvar sitt gamla slipon behöver köpa nytt DVS mer försäljning för dem.
:)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top