R1 och R6-tråden!

Tjena!
Nytillkommen här på forumet...=)
Tänkte höra lite om någon vet vad man får ge för ett Devil highpipe system till en R1:A -02:a, samt var det säljs.
Tack på förhand!
 
Hojen nylackad å fin, bara dekalerna kvar samt att stoppa om burken och såga lite i baken.
Testade hojen för första gången idag och konstaterade att jag är för klen för att köra när det är kallt ute :rolleyes:
 

Bifogat

  • R1 Nylack1.JPG
    R1 Nylack1.JPG
    130.3 KB · Visningar: 159
Art Vandalay skrev:
2047907 Hojen nylackad å fin, bara dekalerna kvar samt att stoppa om burken och såga lite i baken.
Testade hojen för första gången idag och konstaterade att jag är för klen för att köra när det är kallt ute :rolleyes:


Fan va fin min gamla pärla blev!!! Lite färg var inte fel..
 
nä,men fan va trist och slipa.
tänkte ha kvar den som den va, men fick lacken skitbilligt så det blev som det blev.
funderar på hur mkt dekaler man ska kleta på, tänkte skita i dom stora vita och köra lite mera "clean" look.
 
Art Vandalay skrev:
2048011...funderar på hur mkt dekaler man ska kleta på, tänkte skita i dom stora vita och köra lite mera "clean" look.

Skippa dekalerna helt eller bara något litet och diskret t.ex. på sidan av tanken. En snygg lack ska inte gömmas bakom dekaler.
 
Någon som kan färgkoden på Yamaha mörk gråa färg?
Har funderingar på att lacka kåporna samma färg som tank m.m
 
Last edited:
R1 racer skrev:
2046718 Aha vi sitter i samma båt :)

Min var oxå redan mappad o klar,monterat på systemet själv osv.

Kunde inte låtabli o rulla ut den idag o provgasa utanför garaget.
Ingen större sträcka så blev inte riktigt o testa den.
Lite tröttare kanske från botten eller är det inbildning?

Drevat upp,fram eller bak?

Fram 16 kuggar, Bak 45 kuggar Funkar klockrent även för bankörning :tummenupp

När du monterade ditt akrapovic system. Använde du grenrörs packningarna från originalsystemet??

Lång historia kort. bytte in min gixxer 1000 mot denna hoj! Killen som ägde den hade kört den i bänk och mappat in alla sakerna. Jag bytte in den helt original! Men ångrade mig och köpte alla sakerna av honom i efterhand och monterade dom! Då va allt klart.
 
Drevning

Tänkte höra om ngn har något bra tips på vad man ska ha för drevning på en r1 för att man ska kunna leka på 2:an utan att slira på kopplingen. Får ut min nästa vecka med en ny koppling. Kan man typ behålla det lilla drevet och bara byta det bakre eller slits det ojämnt då och gärna ngnt tips på bra ställe.
 
slip on på rsexa

hello . tänkte nån här kunde hjälpa mig lite . jag har satt på en micron slip on på min r6a . tänkte höra om det är nåt annat som måste göras eller är det bara att köra ? inget som behöver justeras eller så ?

ville bara också säga vilket jävla grumt ljud det vart jag blev kär på nytt :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar
 
chomme skrev:
2053054 hello . tänkte nån här kunde hjälpa mig lite . jag har satt på en micron slip on på min r6a . tänkte höra om det är nåt annat som måste göras eller är det bara att köra ? inget som behöver justeras eller så ?

ville bara också säga vilket jävla grumt ljud det vart jag blev kär på nytt :tuttar :tuttar :tuttar :tuttar

Om du vill få max effekt på dina slipon så är ju en powercommander + mappning att föredra. Men om du är bara ute efter ljudet så är det bara tuta och köra. Det du kan få ut efter mappning är ca 2,3 kusar på slangen. Men då kostar det ca 2000kr för mappning och ca 2500-3000 för powercommander.
Mircon slipon låter grymt :tummenupp
 
Draco Dorminens skrev:
2053297 Om du vill få max effekt på dina slipon så är ju en powercommander + mappning att föredra. Men om du är bara ute efter ljudet så är det bara tuta och köra. Det du kan få ut efter mappning är ca 2,3 kusar på slangen. Men då kostar det ca 2000kr för mappning och ca 2500-3000 för powercommander.
Mircon slipon låter grymt :tummenupp

mhm...så det gäller inte bara helsystem?? vilket jag trodde, doh :tungan
 
Tänkte bara kolla om nå'n vill byta ett slip-on till R1 -00..

Jag har ett Vance & Hines SS2R, förmodligen ett alurör/dämpare, med kolfiberhölje. Burken är lätt oval. Snyggt och inte en repa!!

Problemet är att det låter som själva f-n

Varför nu då ?? :va

1. Jag vill komma ner till 95 dB
2 Jag vill få bättre markfrigång än med originalet..

/ Micke
 
Last edited:
micke.r skrev:
2053665 Tänkte bara kolla om nå'n vill byta ett slip-on till R1 -00..

Jag har ett Vanes & Hines SS2R, förmodligen ett alurör/dämpare, med kolfiberhölje. Burken är lätt oval. Inte en repa!!

Problemet är att det låter som f-n

Varför nu då ?? :va

1. Jag vill komma ner till 95 dB
2 Jag vill få bättre markfrigång än med originalet..

/ Micke

jag har ett jag inte vill ha. det låter för lite :P vet dock inte om det ändrar markfrigång?!
 
Har läst att r6:an fått lite kritik för körställningen, samt att den inte är ngt vidare bekväm för långturer.. vad säger ni som vet? Jag funderar på att byta hoj oxh är 185cm pendlar ganska många mil i veckan till jobbet.
 
Blajjarn skrev:
2057032 Har läst att r6:an fått lite kritik för körställningen, samt att den inte är ngt vidare bekväm för långturer.. vad säger ni som vet? Jag funderar på att byta hoj oxh är 185cm pendlar ganska många mil i veckan till jobbet.

Är 1,78 lång och jag tycker inte det är några problem vad det gäller körställningen på R6:an. Har gjort många långturer och det funkar fint för mig. Nu vet jag inte hur de nyare modellerna är att köra, har ju -99:an, men kan inte tänka mig att de skiljer så värst mycket vad det gäller vinklar. De nyare maskinerna jag testat/provsuttit har iaf inte känts sämre än min, snarare skönare med de kantigare formerna, tycker de ger skönt grepp med knäna. Så provkör och känns det bra så handla på. Det är en underbar hoj som lockar till mycket bus :gnissla

Ride on!, som Svullo sa.
 
Last edited:
Cuts?

Sitter och letar efter en begagnad ev ny cuts till min röda R1 -99, det verkar vara ommöjligt att hitta, finns det någon som vet vart jag finner en sådan?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top