R1 och R6-tråden!

Hum :va Någon mer som har kört med 120/70, verkar få lite skilda uppfattningar här.
 
Från det ena till det andra..

Satte på ett 15 kugg framdrev (17 org.). Sjuhelsikes vilken kul hoj det blev att köra, lite lätt hysteriskt vatt det. Men kanske lite för bra för dagliga touring rundor. Har ett 16 kugg som jag nog sätter på istället.
 
Gottis skrev:
spelar ingen roll alls framskärmen kommer lite nära däcket men det funkar bättre den tar ojämnheterna bra och personligen tycker jag den blir något snabbstyrdare och att slitaget miskar :tummenupp

Jag har 120/70 på R6:an och när däcket blev varmt och expanderade kom det lite VÄL nära framskärmen. Framkanten på skärmen slipades ner snyggt och fint :huvet och därefter höjde jag framskärmen, men skadan var ju redan skedd.

Jag rekommendera att du läser länken nedan där även en annan sh medlem får erfara samma problem.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=12265&highlight=120/70+fram
 
hej hopp!

nu e man nybliven R6:a ägare!

tjing
 

Bifogat

  • 59-59981726659.jpg
    59-59981726659.jpg
    48.8 KB · Visningar: 139
Weber skrev:
Jag har 120/70 på R6:an och när däcket blev varmt och expanderade kom det lite VÄL nära framskärmen. Framkanten på skärmen slipades ner snyggt och fint :huvet och därefter höjde jag framskärmen, men skadan var ju redan skedd.

Jag rekommendera att du läser länken nedan där även en annan sh medlem får erfara samma problem.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=12265&highlight=120/70+fram
Ahh, tack för länken, det förklarade en del. fortsätter nog på 120/60 för jag vill inte ha en skärm som ser ut så här :3freak
 

Bifogat

  • krullad.jpg
    krullad.jpg
    28.4 KB · Visningar: 149
Last edited:
wonderwizard skrev:
minsta lilla grus på däcket & det kommer att skrapa som fan..

trust me :D


Håller med! Jag slängde på ett 120/70 Dunlop 208 GP på min R6:a & det blir mycket riktigt som du skrev att minsta sten skrapar så det låter riktigt otäckt!
Skärmen är snuskigt nära däcket.
 
X-up skrev:
Håller med! Jag slängde på ett 120/70 Dunlop 208 GP på min R6:a & det blir mycket riktigt som du skrev att minsta sten skrapar så det låter riktigt otäckt!
Skärmen är snuskigt nära däcket.


ja visst skrapar det menän så länge håller det men går i tankarna att borra upp hålen så man får upp den lite har ändå kört bana med min och däcket har inte tagit i ännu :Bugar
 
All_to_slow skrev:
Trevligt med en R1/R6 tråd bifogar bild på mina skönheter...

coolt lyse på sf.. hur har du löst styrfästet.har frågat runt lite, folk säger olika hela tiden? ska bli en sf av min retta-02a har fått hem alla grejjer utom kronan vet ej hur jag ska göra med den om jag ska använda original(hur göra då)lr köpa en färdig svarvad för crossstyre?? :va
 
Krashpuckar

Hej,

Är det någon som har bilder eller förslag på vart man monterar krashpuckar på en R1 03, ska man borra i kåpan eller inte. Jag har sett att det finns några olika alternativ där man inte behöver borra i kåpan, är de för skydd av koppling, dvs ska de sitta på olika ställen?

/C

:va
 
Canoli skrev:
Hej,

Är det någon som har bilder eller förslag på vart man monterar krashpuckar på en R1 03, ska man borra i kåpan eller inte. Jag har sett att det finns några olika alternativ där man inte behöver borra i kåpan, är de för skydd av koppling, dvs ska de sitta på olika ställen?

/C

:va

Du har fästpunkter för ordinarie kraschpuckar i hålen på sidokåporna, motorfästen. Sedan kan man sätta puckar i infästningen för svingen för att skydda genrator- och kopplingskåpa.

Dea här på forumet har denna setup =)
 

Bifogat

  • IMG_1497 (Medium).JPG
    IMG_1497 (Medium).JPG
    96.7 KB · Visningar: 288
Last edited:
Tjoffe skrev:
Du har fästpunkter för ordinarie kraschpuckar i hålen på sidokåporna, motorfästen. Sedan kan man sätta puckar i infästningen för svingen för att skydda genrator- och kopplingskåpa.

GrazZie Tjoffe,

Ska bege mig till garaget ikväll o montera, hoppas bara de jag köpte passar för de ordinarie fästena.

:tummenupp

Mille Grazzie,
C
 
FUBAR skrev:
Ahh, tack för länken, det förklarade en del. fortsätter nog på 120/60 för jag vill inte ha en skärm som ser ut så här :3freak

Beror nog på vilket däck man använder, jag hade inga som helst problem med Rennsportarna, men ägaren innan fick inte på "gat"däck i samma dimension
 
Varifrån köpte du? Krashpuckar står överst på inköpslistan till min så lämna gärna rapport så kan man planka din lösning om det funkar bra! :tummenupp

Canoli skrev:
Tjoffe skrev:
Du har fästpunkter för ordinarie kraschpuckar i hålen på sidokåporna, motorfästen. Sedan kan man sätta puckar i infästningen för svingen för att skydda genrator- och kopplingskåpa.

GrazZie Tjoffe,

Ska bege mig till garaget ikväll o montera, hoppas bara de jag köpte passar för de ordinarie fästena.

:tummenupp

Mille Grazzie,
C
 
R6bak

Så var det dags o fixa till baken på r6an... har en bakdel med orginallyse utan allt skit som hänger ner.. tänkte att det är nog barnleken o sätta dit..

väl nere i garaget o så montera bort bakkåpan, sen börja ju det svåra, med tummen mitt i handen skulle jag försöka få bort orginalundertrayen.. det gick inget bra.. allt skit sitter ju fast i den.. en massa sladdar o hela batteriboxen o allt.. så de lades på is så länge..

någon med erfarenheter från liknande?? en skiss kanske?? grejen är att den bakdel jag ska sätta dit inte är lika "lång" som orginal så misstänker att jag måste kapa orginal...

tips?

bild på underdelen:
 

Bifogat

  • R6st.jpg
    R6st.jpg
    22.7 KB · Visningar: 126
bam skrev:
Så var det dags o fixa till baken på r6an... har en bakdel med orginallyse utan allt skit som hänger ner.. tänkte att det är nog barnleken o sätta dit..

väl nere i garaget o så montera bort bakkåpan, sen börja ju det svåra, med tummen mitt i handen skulle jag försöka få bort orginalundertrayen.. det gick inget bra.. allt skit sitter ju fast i den.. en massa sladdar o hela batteriboxen o allt.. så de lades på is så länge..

någon med erfarenheter från liknande?? en skiss kanske?? grejen är att den bakdel jag ska sätta dit inte är lika "lång" som orginal så misstänker att jag måste kapa orginal...

tips?

bild på underdelen:


Bara att kapa
:tummenupp
 
bam skrev:
Så var det dags o fixa till baken på r6an... har en bakdel med orginallyse utan allt skit som hänger ner.. tänkte att det är nog barnleken o sätta dit..

väl nere i garaget o så montera bort bakkåpan, sen börja ju det svåra, med tummen mitt i handen skulle jag försöka få bort orginalundertrayen.. det gick inget bra.. allt skit sitter ju fast i den.. en massa sladdar o hela batteriboxen o allt.. så de lades på is så länge..

någon med erfarenheter från liknande?? en skiss kanske?? grejen är att den bakdel jag ska sätta dit inte är lika "lång" som orginal så misstänker att jag måste kapa orginal...

tips?

bild på underdelen:
Ta bort:
Sadeln
Bakkåpan
Batteri/kablar osv
Skruva bort undertailen

Sen när du monterar gör du allt som står ovan fast börjar bakifrån :)
 
Däcktryck R6

freddanm skrev:
Tjena grabbar, någon som har lust att berätta vad jag ska ha för lufttryck i mina däck på min R6 -99?! :va

Tja!
Framhjul 2.5 och bak 2.9, om du inte kör bana för då ska du ha 2.5 även bak :tummenupp Ialla fall på 03an :confused:
 
Hej Bstrand,

Puckarna är från VALTERMOTO och kan säkert beställas från din lokala handlare. Angående lösningen och hur det sitter får du veta imorgon, ska ta några bilder me.

:tummenupp

/C
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top