R1 och R6-tråden!

*

pogo skrev:
Hej!

Jag hade tänkt att köpa den här hojen:
http://www.blocket.se/view/4654037.htm?caller=sbl_s&l=0&c=1&city=0
En Yamaha R1 - 01 uttagen 02, 2100 mil. 65 000 kr.´
Full Service bok. Mer info på länken.

Vad tror ni? Jag känner inte för att ge mer än 60 000 kr i år. :hihi
Men ändå, skulle det vara en bra affär för 65 000?

Jag har pratat med killen som äger den, han sa att han köpt den tidigt i år, blivit rädd för den efter några provturer tidigt i vår och beslutat sig för att sälja den. Låter ju lite konstigt, alla vet att R1 går hårt... :7peta
Jag har i vilket fall som helst bestämt med ägarn för en titt.
Men lite tips från er vore inte dumt! :)


Tack på förhand!
Har du reg nr på den?,kolla upp antal ägare och bästa vore om du kanske kunde kolla upp med förra ägaren om det går att "forska" tillbaka.
Att han köpt den tidigt i år o blev rädd för den måste ju vara :3freak eller
så står det inte rätt till.
Provkör den om du får,ta gärna med nån eller om du själv är insatt i hojar och kan känna dej fram hur hojen beter sig osv.
Lycka till!
 
R1-04 köpes

Ja eftersom detta är R1/R6 tråden och en del andra oxå gjort det så slänger jag oxå upp en efterlysning på en R1-04:a.
På jakt efter en sådan i prisklass gärna strax under 100 tusen.
Tips mottages gärna


R1-04 köpes
 
Last edited:
R1 racer skrev:
Har du reg nr på den?,kolla upp antal ägare och bästa vore om du kanske kunde kolla upp med förra ägaren om det går att "forska" tillbaka.
Att han köpt den tidigt i år o blev rädd för den måste ju vara :3freak eller
så står det inte rätt till.
Provkör den om du får,ta gärna med nån eller om du själv är insatt i hojar och kan känna dej fram hur hojen beter sig osv.
Lycka till!

Jag har reg nummer på den: TEO 695. Får man uppge sånt hur som helst? :rolleyes: hehe..
Enligt ägarn är det två innan honom på pappret, egentligen 1 eftersom den förr förre ägarn skrev över den på sin far i jackt på billig försäkrning.
Detta verkar oxå stämma. alltså 3 ägare totalt.

jag har inte skickat efter något fax, har ingen fax hemma, så några speciella uppgifter har jag inte, mer än ägarns ord.
Men ändå, 2100 mil, är inte det ganska mycket?

Tack!
 
Det tråkiga är att jag inte är så extremt haj på R1.
Jag kan köra å känna osv men har inget direkt att gå på, R1 har jag aldrig kört förr, endast haft CBR 600 tidigare, lite äldre årsmodeller. I år tänkte jag att det ska bli riktiga grejer.
Nåja... jag känner heller ingen som vet så mycket mer om hoj än mig själv.

Ingen i Jönköping som känner sig manad på Söndag? hehe...
 
pogo skrev:
Men ändå, 2100 mil, är inte det ganska mycket?

Tack!
Nä, 2100 mil på 4 år är väl inget. Hade mätaren bara stått på 500-1000 mil så hade man kunnat börja dra öronen åt sig. Du kan ju få mer info på sms av VV, men inte lika mycket som på fax. Kolla den noooogrant och provkör, är allt ok så hugg den. :tummenupp

Edit: 3 år, såg att den var uttagen i -02
 
Okej...

Tack, tror jag hehe... Hade det vart långt kanske det vart lättare å pruta? hehe... Nåja!
Tackar för era snabba svar! :-)
 
Vapor skrev:
Har beställt en originalcuts från Ovesmotor i olofström nu. Kostade mycket men den är snygg. Tack för all hjälp ändå!

edit: Bikersneed kostade ju mer än originalcutsen... :skrämd

Va va det ja sa.... :D
 
Miltalet

pogo skrev:
Jag har reg nummer på den: TEO 695. Får man uppge sånt hur som helst? :rolleyes: hehe..
Enligt ägarn är det två innan honom på pappret, egentligen 1 eftersom den förr förre ägarn skrev över den på sin far i jackt på billig försäkrning.
Detta verkar oxå stämma. alltså 3 ägare totalt.

jag har inte skickat efter något fax, har ingen fax hemma, så några speciella uppgifter har jag inte, mer än ägarns ord.
Men ändå, 2100 mil, är inte det ganska mycket?

Tack!

Ja miltalet kan då nog stämma o det tror jag inte du behöver oroa dig över.
Min 00:a som jag plocka ut ur butiken mars 2000 hade hunnit gå 3500 mil fram till augusti 2004.Problem fritt o var fullt nöjd med den hojen.
 
Varvmätaren dippar vid kraftigt pådrag på en 98as R1, har ni en aning om vad det beror på? Kan det va givarfel eller något allvarligare?
 
R1 racer skrev:
Ja miltalet kan då nog stämma o det tror jag inte du behöver oroa dig över.
Min 00:a som jag plocka ut ur butiken mars 2000 hade hunnit gå 3500 mil fram till augusti 2004.Problem fritt o var fullt nöjd med den hojen.


Okej, det var ju faktiskt skönt å höra! :)
Men jag ska försöka få ner den till 60 - 62. Det känns inte rätt att köpa den för 65. Den är ju inte ens besiktigad.
Nåja... Tack för alla svar!


Over and out...
 
Fråga:

Vad skiljer det mellan R6 99, 00 samt 01? Antar att 99-00 är typ samma hoj, men inför 01 så lär det väl ha hänt lite?
Är det värt att lägga till ett par k extra för en 01 än 99-00 ?
 
skoteridioten skrev:
Fråga:

Vad skiljer det mellan R6 99, 00 samt 01? Antar att 99-00 är typ samma hoj, men inför 01 så lär det väl ha hänt lite?
Är det värt att lägga till ett par k extra för en 01 än 99-00 ?

dom tusingarna extra förlorar du snabbt med tanke på att en 99+00 är 5 år gamla, vilket resulterar i en billigare försäkring.

mitt val hade varit en 99 el. 00
 
skoteridioten skrev:
Fråga:

Vad skiljer det mellan R6 99, 00 samt 01? Antar att 99-00 är typ samma hoj, men inför 01 så lär det väl ha hänt lite?
Är det värt att lägga till ett par k extra för en 01 än 99-00 ?


du tjänar på att köpa en -01, eftersom dem e mycket mer eftertraktade (främst tack vare de grymt snygga baklamporna!!! :banana )= mycket lättare att sälja när det blir dags.... :tummenupp
 

Bifogat

  • baklamporna R6.jpg
    baklamporna R6.jpg
    86.8 KB · Visningar: 150
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top