R1 och R6-tråden!

FUBAR skrev:
Danke :) Jo det är väl en -00, ser ju ut som en, fast det står -99 i regpapperet (import, kanske spelar någon roll) han jag köpte den av sa iaf att det är en -00 som togs ut -99, därför blev det så när han reggade in den i sverige. Gått 1800 mil

en -00 uttagen -99 :3freak

Sådär, nu får man väl börja kolla i den här tråden oxå nu när man har tjackat sig en R6..
Nån som har nått tips om var man hittar en snyggare bakdel?

Gottis skrev:
Jag har ett 70 profil däck på och det ligger äckligt nära framskärmen det ska ju va 60 i vanliga fall måste jag bygga om för att jag vill ha kvar 70 profilen lättare att köpa däck plus att det blir bättre dämpning ju...tänker ju mest på att däcket expandera när det blir varmt är det någon som har erfarenhet av det hela lr hur har ni gjort :confused:

Hade samma problem på min gamla R6a.
Plockade lös skärmen och filade hålen "neråt" för att höja skärmen.
Satt i en bit metallrör i hålet och fyllde ut hålrummet ovanför röret med smältlim. Höjde väl skärmen ca 3-4mm tror ja.
Tror det finns nån tråd om nåt liknande här på forumet.

Eftersom....

Eftersom detta är R1/R6 tråden och många frälsta så tänkte jag höra vad tror ni om hur R1/R6 kommer att uppdateras till 2006 för att hänga med i ständiga kampen?.
04:an fick ju ett rejält lyft utseende mässigt och några hästar extra oxå :)
När börjar det läcka ut info såhär års om hur 2006 års modellerna kommer se ut eller kan tänkas se ut :)

R1 racer skrev:
Eftersom detta är R1/R6 tråden och många frälsta så tänkte jag höra vad tror ni om hur R1/R6 kommer att uppdateras till 2006 för att hänga med i ständiga kampen?.
04:an fick ju ett rejält lyft utseende mässigt och några hästar extra oxå :)
När börjar det läcka ut info såhär års om hur 2006 års modellerna kommer se ut eller kan tänkas se ut :)

rent utseende mässigt så måste nästan R6:an få uppdraget system för att hålla konkurentmässigt i samma klass som Honda cbr600rr

Hade själv tänkt köpa en ny R6a nästa år och hoppas på lite mera mos i spisen och ev uppdraget system men jag är lite kluven ang det för jag gillar baken som den ser ut nu.

Här är den nya looken på min baby!! :yoparty :yoparty :banana :banana

Bifogat

• Kopia (2) av IMGP5135.JPG
    Kopia (2) av IMGP5135.JPG
    128.3 KB · Visningar: 268
  • Kopia (2) av IMGP5136.JPG
    Kopia (2) av IMGP5136.JPG
    137 KB · Visningar: 239
  • Kopia (2) av IMGP5138.JPG
    Kopia (2) av IMGP5138.JPG
    101.9 KB · Visningar: 216
  • Kopia (2) av IMGP5139.JPG
    Kopia (2) av IMGP5139.JPG
    131.2 KB · Visningar: 201
Kay skrev:
Snake: Fifan va stilren! Snyggt jobbat, fett visir!

Tackar!
Jobbar på att hitta ett sätt att matcha lysglasen med kåpglaset. Hade varit coolt att ha spegeleffekt där också. Tyvärr så åker det ju på både ljuddämpare och regplåt. Barbro polisen var inte speciellt impad... :hihi

Snake skrev:
Tackar!
Jobbar på att hitta ett sätt att matcha lysglasen med kåpglaset. Hade varit coolt att ha spegeleffekt där också. Tyvärr så åker det ju på både ljuddämpare och regplåt. Barbro polisen var inte speciellt impad... :hihi

Göra något åt hålen där speglarna satt? Ser lite konstigt ut på en annars skitsnygg hoj :tummenupp

Vapor skrev:
Göra något åt hålen där speglarna satt? Ser lite konstigt ut på en annars skitsnygg hoj :tummenupp

Det ska på små Aviacompositispeglar men det började regna så dom fick vänta...

Var ute just och satte på fälgstripes, blev förjävligt på framfälgen men på håll och foto så ser det bra ut. Men 264 spänn för 2,8 meter tejp, stila er.
Snart åker sporthojsdekalerna på också, fast har inte riktigt hittat nåt schysst ställe att sätta dom på :confused:

Bifogat

• liten.jpg
    liten.jpg
    128.3 KB · Visningar: 746
wonderwizard skrev:
visir har man på hjälmen... vart ser du den ?

kåpglas har man på hojen

:D :7peta :lol

Kåpvisir kan man väl säga? Heter ju det på engelska i båda fallen väl? :)

FUBAR skrev:
Tomgången blev bra till slut, men den var lite svårtstartad fortfarande, efter rundan så gick den mycket renare iaf. Kan kanske vara så att den var sur för att den stått i ett kallt garage hela vintern utan sällskap. Men det som oroar mig är att vattennivån sjönk, ser ju inget fläckar eller nåt. Ska se hur det blir framöver, men ni får gärna fortsätta gissa på vad det kan bero på. Dessutom så tar inte bakbromsen någonting *suck*, har luftat flera gånger eftersom jag tänkte att det var luft i systemet men icke.

Kolla o-ringar vid vattenpump, där hade jag läck på en av mina tidigare hojar, topplockspackning paj kanske... hur ser avgaserna ut när hojen är varm? Vita? då är det vatten i cylindrarna...
mvh Fredrik

Gottis skrev:
Jag har ett 70 profil däck på och det ligger äckligt nära framskärmen det ska ju va 60 i vanliga fall måste jag bygga om för att jag vill ha kvar 70 profilen lättare att köpa däck plus att det blir bättre dämpning ju...tänker ju mest på att däcket expandera när det blir varmt är det någon som har erfarenhet av det hela lr hur har ni gjort :confused:
Körde 70-däck på min R6, inga som helst problem under några förhållanden, rasslade lite bara om man åkte över grus, ska faktiskt vara 65-däck original :fakta

freding skrev:
Körde 70-däck på min R6, inga som helst problem under några förhållanden, rasslade lite bara om man åkte över grus, ska faktiskt vara 65-däck original :fakta

jag kör vidare på det om det går åt helvete så är det väl bara att köpa en ny framskärm lr körde du någon bana me den så det blev riktigt varmt

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman