R1 och R6-tråden!

Tack för gjälpen X-up!:Bugar
Det visade sig att fläkten hade kapat kabeln till just den sensorn, lätt fel att laga..
Så nu är jag och hojen hemma i gbg igen efter en 30 mil grymt kul tur genom norge och västkusten igår!

... Nu frukost kaffe, sen ut och gasa lite till.:D
 
Satt på ebay och bläddrade lite. Hittade lite avgasprylar för en billig peng till R6 2008 men skulle då vilja ha en Powercommander. Var inne på Powercommanders hemsida och tittade. Där vekar det som om det är modellen pcV som gäller. Då är jag sugen på att montera en racetuner med o2 sensor också så att den justerar sig själv.

Men när jag går in på Motospeeds hemida verkar de inte ha till min hoj? Finns till 07 och till 09 men inte till 08

Någon som vet mer?

Passar en PCV till en US specad hoj även till en Svensk specad?
 
Tjäännare!
Letar efter båten (magkåpan) till en R1 98-99 vet ej om fler årsmodeller passar, lackskador eller liknande spelar ej roll.
Det är till en pendlar hoj så budgeten är låg. PM:a gärna om du har en sådan eller nå andra roliga delar samt vad ni vill ha för det :)
 
Testar här med eftersom responsen på teknik o mekhörnan var lite dålig...

Är det någon här som vet om det ska vara samma mängd olja i gaffeln när man har öhlinsinsats i den som det ska vara med original?
I handboken står det 528 cm3 (eller nivån från kanten 117 mm.)
Samt vilken olja bör jag hälla i? 5w, 10w och allt vad det nu finns...
Hojen är en R1 -09:a
 
Ska det va såhär?

Tjo!

Har märkt att när jag rullar hojen i långsam fart, alltså leder den framåt, och trycker på handbromsen så "klonkar" det till.

Kolllade närmare på det och märkte att beläggen rör sig i oket.
Jag vet såklart att beläggen är "lösa".. men har inte lagt märke till att de glappat så här mkt förut. (se videolänken).

Vad jag kan minnas så var hålet som sprinten går igenom betydligt tightare förut (inte helt hundra dock) den som kollar noga kan se glappet mellan sprinten och belägget som jag menar. Bromsarna funkar som vanligt, och jag märker inget när jag kör, men frågan kvarstår:

Bör jag byta beläggen, eller är detta normalt? (dom har inte gått spec. långt, dock ganska mkt bana).

http://www.youtube.com/watch?v=_hh_lPCH0TI
 
Hej! Jag och sökfunktionen kommer inte överrens. Har en R6-00.

Har två frågor:

1. Finns det något slipon till R1 som passar en R6-00?

2. Bakdelen med två vita runda lyktor, var får jag lättast tag i denna eller delar till den?

Mvh Jocke
 
Hej! Jag och sökfunktionen kommer inte överrens. Har en R6-00.

Har två frågor:

1. Finns det något slipon till R1 som passar en R6-00?

2. Bakdelen med två vita runda lyktor, var får jag lättast tag i denna eller delar till den?

Mvh Jocke

1. Finns det säkert, men det finns minst lika många som passar R6:an rakt av.

2. eftermarknads undertail finns i mängder, ELLER Org 01-02 rumpa, men det är kanske inte den du tänker på ?
 
Nu har jag mätt.

Utan startad hoj med fulladdat batteri: 12.8v
Med startad hoj: 13.7v utan lampor på. Med lampor på: 13.5-13.6v
På ca 5k varv: nästan 14v.

Då laddar den ju som den ska? :va

Kan nånting ligga o dra tjuvström när hojjen är avstängd? Hur mäter jag mig till det? Jag sov på elläran i skolan.

Tack för alla tips förresten, uppskattas mycket.

Hur har det gått ?

Fått mätt fram att den drar tjuvström eller ?
 
Säsongen börjar bra:huvet Har inte haft tid med hojen under vintern. Så när solen börja lysa blev jag påmind om att jag skulle serva framgafflarna.
Väl demonterade liggandes på arbetsbänken ser jag att de är SNEA som en laggårdsvägg :huvet:mad:

kollade på ebay efter nya och undrar om de passar från en 03 ? på bilderna ser de identiska ut?
 
Nån som har en aning hur många kuggar original framdrevet ska ha på 98:an? 16-T eller 17-T?
 
Last edited:
Tjenare!

Ska titta på en r6 nästa vecka. Är det någon som har lite bra råd/tips vad man ska kika efter? "Sjukdomar", vad som brukar vara slitet osv.

Mvh Andreas:)
 
Tjenare!

Ska titta på en r6 nästa vecka. Är det någon som har lite bra råd/tips vad man ska kika efter? "Sjukdomar", vad som brukar vara slitet osv.

Mvh Andreas:)

Då får vi nog be herrn definiera ner "R6" lite bättre....

vilken generation / årsmodell snackar vi ?
 
Oj, var lite för snabb där! Det är en 01 med ca 1000 mil på mätarn.

förutom ovan, kolla att ventiljustering är urförd !!

Det är år ELLER mil som gäller !

Du kan kolla det själv om du inte har tummen mitt i näven, men det skall göras och tar timmar...

Är det inte utfört så KAN det ha gått ner sig lite....
 
Hur har det gått ?

Fått mätt fram att den drar tjuvström eller ?

Nä jag blir inte klok på hojen... Allt jag kollat verkar ok. Den laddar helt normalt vid körning och inget runt batteriet verkar dra ström när hojen är av. Men ändå är batteriet helt dött efter 3-4 dagar. kanske är det Spyball larmet som spökar.

Inte haft så mycket tid att kolla på den.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top