R1 och R6-tråden!

Tackar för svar! Jag hittade ett Puig double bubble mörktonat glas för 895kr här i Sverige, är det dyrt eller är det var de ligger på?

/Daniel

Ett bra pris tycker jag!

Skare va såhär? Skare de? Va va va?!

Skumt, känner igen urgröpningen, men kan inte minnas att jag har sett den på den -98 som jag hade.

Men den ser onekligen fabriksgjord ut.

min hoj tickar väldans från ventilerna, många säger att det är normalt men jag vill ändå kontrollera det nu under vintern. hur komplicerat är det? har enbart gjort en ventilkontroll innan (på en VFR), på R1:an kommer jag säkerligen behöva shimsa om.

har även kollat med Yamaha center här i gbg och dom skall ha mellan 2000-3000.- för en kontroll samt lite justeringar. är det mycket som behöver justeras så tillkommer det. själv tycker jag det lät prisvärt, men man vill ju gärna göra det själv så länge man inte klantar sig:död

Jag tycker det låter prisvärt med tanke på att du har ryggen fri om något skulle hända i efterhand som kan härledas till ventilerna. Se bara till att få ett specifierat kvitto.

Vill du spara pengar så kan du ju förbereda hojen så mycket som möjligt inför det stundande verkstadsbesöket genom att lämna in den utan kåpor & bifoga en lös tom tank + luftfilterbehållare.
 
Last edited:
Skumt, känner igen urgröpningen, men kan inte minnas att jag har sett den på den -98 som jag hade.

Men den ser onekligen fabriksgjord ut.
Den ser ju verkligen ut att höra hemma där ja. Inga repor eller något som tyder på att "bucklan" kommit från något slag eller yttre påverkan.

Har dock lite svårt att sätta fingret på dess egentliga funktion bara. Men som sagt, har inte märkt några tendenser på att något skulle vara snett eller felaktigt.

Får fortsätta att gilla läget. Helt enkelt.

:)
 
Skare va såhär? Skare de? Va va va?!

tycker att "bulan" ser ut att vara fabriksgjord
MEN, Svetsen, är det verkligen orginal ? :va
Den ser inte dålig ut, men inte orginal, förstå mig rätt !

KAN kanske vara så att högra delen av svingen är utbytt av någon outgrundlig anledning, till en annan typ...
uppgraderad ?? :confused:
 
tycker att "bulan" ser ut att vara fabriksgjord
MEN, Svetsen, är det verkligen orginal ? :va
Den ser inte dålig ut, men inte orginal, förstå mig rätt !

KAN kanske vara så att högra delen av svingen är utbytt av någon outgrundlig anledning, till en annan typ...
uppgraderad ?? :confused:
Näe, det är inte så troligt att den är "omsvetsad". Finns inga andra skarvar någonstans som tyder på det. Själva fogen är rätt smutsig och ser därmed rätt sjaskig ut. I övrigt så är det ju ingen pornografiskt snyggt tiggad Apriliasving vi snackar om. :tungan

Står lite still i garaget för närvarande. :gnissla
"Nya" mytomspunna bromsslangar inhandlade förvisso.
 
Är det någon som vet om skjutssadeln från en r6 99 är samma lika som på en r1 98-99 ?????
 
Jag har en ny undertail till min R6a -00 men den nya undertailen slutar ju vid batterilådan på gamla så ska man kapa den gamla undertailen och bara lägga dit den nya eller ska man laga något eget för den nya undertailen? + att gamla undertailen är sprucken längre bak vid några fästen + att nummerbricks hållaren är bortkapad från den?

Var isåfall ska jag kapa den gamla tailen så att det blir snyggast/bäst för nya?

Och är det någon som vet om det finns nytt överdrag till skjuts sadeln? eller en cuts som man kan lägga på där?
 
Är det någon som vet om skjutssadeln från en r6 99 är samma lika som på en r1 98-99 ?????

Nope de är helt olika.

Jag har en ny undertail till min R6a -00 men den nya undertailen slutar ju vid batterilådan på gamla så ska man kapa den gamla undertailen och bara lägga dit den nya eller ska man laga något eget för den nya undertailen? + att gamla undertailen är sprucken längre bak vid några fästen + att nummerbricks hållaren är bortkapad från den?

Var isåfall ska jag kapa den gamla tailen så att det blir snyggast/bäst för nya?

Och är det någon som vet om det finns nytt överdrag till skjuts sadeln? eller en cuts som man kan lägga på där?

Förstår ditt problem. Gör så här:

Din orginal undertray är i ganska dålig form om jag förstår dig rätt?
I så fall kan du kapa bort all plast & bara behålla själva batterilådan. Denna hålls fast med skruv på sidorna i framkant. Efter du kapat den får du fästa upp den även baktill. Gör hål och dra fast med buntband.

Angående sadeln så kan du knalla in till en skomakare så kan de klä om den i valfritt material åt dig. Men jag tror det blir billigare att hitta en begagnad.

Likaså om du vill ha en cuts i stället för skjutssadel. Du kan finna eftermarknads-cutsar hos tex bikeshop.se eler beställa en orginal hos Yamaha för ca 2100kr.

Spana på eBay, där kan du fynda!
 
Last edited:
Nope de är helt olika.



Förstår ditt problem. Gör så här:

Din orginal undertray är i ganska dålig form om jag förstår dig rätt?
I så fall kan du kapa bort all plast & bara behålla själva batterilådan. Denna hålls fast med skruv på sidorna i framkant. Efter du kapat den får du fästa upp den även baktill. Gör hål och dra fast med buntband.

Angående sadeln så kan du knalla in till en skomakare så kan de klä om den i valfritt material åt dig. Men jag tror det blir billigare att hitta en begagnad.

Likaså om du vill ha en cuts i stället för skjutssadel. Du kan finna eftermarknads-cutsar hos tex bikeshop.se eler beställa en orginal hos Yamaha för ca 2100kr.

Spana på eBay, där kan du fynda!

Okej plockade bort orginal undertailen igår och kollade lite och det blir nog som du sa att man kapar där vid batterilådan så borde det bli änklast och jo den är endå sprucken där bak för hojen har varit omkull så jag håller på renovera lite. köpte den från ett försäkringsbolag, får väl se om de blir att köpa en begagnad skjuts sadel eller om man klär om den tror inte det är så dyrt att klä om den eftersom dom sku ha 70 euro att klä om min till Dtn och den är betydligt större.
 
Om det är nån som har lite racedelar till en R1 07-08 liggandes så är jag intresserad av det mesta. Det jag främst är ute efter är ett till par kåpor. Men har du en bakram, clip-on, ställbara fotpinnar, kåpstag eller nå annat kul för en bra peng så dra ett PM :tummenupp

Har en komplett uppsättning svarta gatprylar till samma modell också om nån är sugen!
 
Någon som vet om man skulle kunna köpa en undertail 03:a och sätta dit på en R1:a av 99 årsmodell?

Behöver man anpassa den på nåt sätt?
 
Någon som vet om man skulle kunna köpa en undertail 03:a och sätta dit på en R1:a av 99 årsmodell?

Behöver man anpassa den på nåt sätt?
99'an och '03an är ju rätt (helt) olika så det lär ju krävas en del modifikation. Exakt hur och vad vet jag dock inte.

Ingenting ä omöjli hä på forte... Som Gunde säger.

:tummenupp
 
99'an och '03an är ju rätt (helt) olika så det lär ju krävas en del modifikation. Exakt hur och vad vet jag dock inte.

Ingenting ä omöjli hä på forte... Som Gunde säger.

:tummenupp

Kan bara instämma. Det finns knappt en vinkel eller mått som är samma mellan delarna så det lär krävas lite omsorg för att få det att passa.

Men med lite spackel, jävlaranamma och tid så är det genomförbart!:)
 
Hur långa är/ska bromsslangar till en R1 nolletta vara?

Köpte beggade mytomspunna och fick hem dem idag. Tyckte att de såg så jäkla korta ut... Fast, skenet kanske bedrar mig?
 
Är det komplicerat att ta bort bensintanken på en yamaha R1- 99:a?
Ska lämna in för lackning nämligen.
Måste tanken tömmas på bensin innan man båbörjar arbetet tro?
 
Är det någon vänlig människa som kan svar på om man måste ha den lilla plast dekalen den som sitter på ramen höger sida? där det står typgodkännade nummer, ramnummer samt max db osv. Håller på och pulverlackera ramen och den kommer ju att försvinna?kommer jag få några problem vid bes. ramnummret sitter ju instansat i ramen räcker det?
det är en r1 2001 årsmodell.
MVH
 
Är det komplicerat att ta bort bensintanken på en yamaha R1- 99:a?
Ska lämna in för lackning nämligen.
Måste tanken tömmas på bensin innan man båbörjar arbetet tro?

Nix, sitter med 2 bultar, du börjar med att lossa den främre som sitter uppe vid styrkronan, sedan plockar du av sitsen för att komma åt de bakre bulten som håller tanken i nerkant.

Sedan är de bara att stänga av soppakranen och lossa slangarna :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top