R1 och R6-tråden!

har ingen erfarenhet utav detta men du kan ju prova dig fram. åk till en yamyam återförsäljare o fråga:tummenupp

du som kör en r6 -08.. är du nöjd? klurar på en sån men vet inte om jag blir less på att hålla varven uppe på16000 hela tiden för att den ska gå bra... eller tar vägegenskaperna som jag läst om över och gör ändå underhållningen på topp? :confused:
 
du som kör en r6 -08.. är du nöjd? klurar på en sån men vet inte om jag blir less på att hålla varven uppe på16000 hela tiden för att den ska gå bra... eller tar vägegenskaperna som jag läst om över och gör ändå underhållningen på topp? :confused:

Ursäkta att jag lägger mig i, men ligger du på 16000rpm så lär det gå mer än bra, det behöver du knappast göra för att det ska vara kul att köra!
 
Kallstarter!

Tja allihopa!

jag hoppas någon smartis där ute kan ha någon aning om vad som kan vara fel på min hojj. Det är nämligen så att varje gång jag startar hojjen och efter att jag låtit motorn bli lite varm så där och ska slå in första växeln så får hojjen motorstopp, yamaha verkstaden tydde på att låt motorn vara varm inan man kör den fast de händer även när man låtit motorn vara på i några minuter, det är alltid första starten tills hojjen är kall igen. det verkar bli kärringstop och blir tuffare nu efter 2 veckors tid. hjälp mig någon? :confused:

MVH
 
Tja allihopa!

jag hoppas någon smartis där ute kan ha någon aning om vad som kan vara fel på min hojj. Det är nämligen så att varje gång jag startar hojjen och efter att jag låtit motorn bli lite varm så där och ska slå in första växeln så får hojjen motorstopp, yamaha verkstaden tydde på att låt motorn vara varm inan man kör den fast de händer även när man låtit motorn vara på i några minuter, det är alltid första starten tills hojjen är kall igen. det verkar bli kärringstop och blir tuffare nu efter 2 veckors tid. hjälp mig någon? :confused:

MVH

Hmm, hur är kopplingen? Jag tycker det låter som en sliten koppling som gör att den dör, alternativt för låg tomgångsvarv. Jag tar för givet att du använder choken?:)

Btw, Detta gäller alla, ta för vana att alltid starta med ettans växel ilagd så slipper ni "klonka" i ettan och sparar på så vis ettans drev mot huggandet som uppstår. Bara att släppa upp kopplingen & köra!
 
du som kör en r6 -08.. är du nöjd? klurar på en sån men vet inte om jag blir less på att hålla varven uppe på16000 hela tiden för att den ska gå bra... eller tar vägegenskaperna som jag läst om över och gör ändå underhållningen på topp? :confused:

som xup säger du behöver inte ha den på 16000 varv för att ha kul. du kan ju växla tidigare, jag brukar växla vid 10500 11000 o jag har "The time of my life"
 
Tja allihopa!

jag hoppas någon smartis där ute kan ha någon aning om vad som kan vara fel på min hojj. Det är nämligen så att varje gång jag startar hojjen och efter att jag låtit motorn bli lite varm så där och ska slå in första växeln så får hojjen motorstopp, yamaha verkstaden tydde på att låt motorn vara varm inan man kör den fast de händer även när man låtit motorn vara på i några minuter, det är alltid första starten tills hojjen är kall igen. det verkar bli kärringstop och blir tuffare nu efter 2 veckors tid. hjälp mig någon? :confused:

MVH

Brytaren till stödet :va
 
Vad skulle ni tippa att jag får för R6an med yoshifullsys+PCIIIa+Filter+Mappning+skyltoblinkers i vår? Ca 400mil

Issue(sugen på ktm stånka igen)
 
Vad skulle ni tippa att jag får för R6an med yoshifullsys+PCIIIa+Filter+Mappning+skyltoblinkers i vår? Ca 400mil

Issue(sugen på ktm stånka igen)

105.000:- kanske, men det är oväsentligt för du är korkad om du byter bort den fina hojen mot en Retard!!:mad:

Se så, glöm nu de där tankarna & radera ditt inlägg!:)
 
105.000:- kanske, men det är oväsentligt för du är korkad om du byter bort den fina hojen mot en Retard!!:mad:

Se så, glöm nu de där tankarna & radera ditt inlägg!:)

Hehe älskar både sporthoj och supermotard, men supermotard är mycke billigare och mindre farligt :) Får se hur det blir ;)
 
Hmm, hur är kopplingen? Jag tycker det låter som en sliten koppling som gör att den dör, alternativt för låg tomgångsvarv. Jag tar för givet att du använder choken?:)

Btw, Detta gäller alla, ta för vana att alltid starta med ettans växel ilagd så slipper ni "klonka" i ettan och sparar på så vis ettans drev mot huggandet som uppstår. Bara att släppa upp kopplingen & köra!


kopplingen vet jag inte hur den är men lamellerna är precis bytta! jag har provat att starta med ettans växel i men då rycker den fram ett par meter sen startar det känns som att jag misshandlar motorn då. vad ska tomgången ligga på när motorn är kall respektive varm?
 
kopplingen vet jag inte hur den är men lamellerna är precis bytta! jag har provat att starta med ettans växel i men då rycker den fram ett par meter sen startar det känns som att jag misshandlar motorn då. vad ska tomgången ligga på när motorn är kall respektive varm?

Skumt, tomgången ska ligga på ungefär samma varv varm som kall. Man får ju justera med choken allteftersom motorn blir varm. Normal tomgån är ca 1200-1500rpm.

Har du kollat så att kopplingsarmen fungerar som den ska, alltså nere vid motorn där vajern sitter. Det kan ju ha släppt där.
 
Skumt, tomgången ska ligga på ungefär samma varv varm som kall. Man får ju justera med choken allteftersom motorn blir varm. Normal tomgån är ca 1200-1500rpm.

Har du kollat så att kopplingsarmen fungerar som den ska, alltså nere vid motorn där vajern sitter. Det kan ju ha släppt där.

jag har kollat koplingarmen och den verkar ok. men nu slog in ettans växel eftersom att motorn låg på 41 grader. förestem så råkade jag lägga ner hojjen så tanken fick en bukla, har du någon aning om vart man kan beställa hem en ny?
 
Någon som har någon idé om vart man kan köpa ny/beg tank till R6 99-02 modelen? fick just en buckla på den och vill gärna byta ut den.:confused:
 
Någon som har någon idé om vart man kan köpa ny/beg tank till R6 99-02 modelen? fick just en buckla på den och vill gärna byta ut den.:confused:

hmm blocket.se :va




Själv är jag jävligt sugen på att skaffa mig en R6:a från -06 o nyare till nästa vår/sommar. Är det nå man ska passa sig för eller kolla noga vid köp av en sådan. köper den förmodligen nu i vinter så jätte mycket till provkörning kommer det inte att bli antar jag. har -06:orna nå barnsjukdommar man ska se upp med?
 
Last edited:
UPPDATERING (försök till att få svar)
Problemet fortsätter, lampan börjar lysa efter ett par minuters körning men försvinner efter en kort stund.

Vart sitter givaren för oljelampan?
Gammla rettor ialf har problem med sina oljelampor, det är en nivålampa som sitter dåligt och brukar glappa.
Med min ena hade jag det problemet, slängde då i castrol gps och det vart kalas.

"Det är givaren som är dålig(Vanligt yamaha fel).Där är inte tryck givare utan bara nivå
Byt givare eller dra separat jord kabel istället för till din givare så slutar lampan lysa!!!
Håll dock koll på oljenivån för om du gör detta så får du ingen förvarning att nivån är låg!"

http://sporthoj.com/forum/showthread...t=oljelampa+r1
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top