R1 och R6-tråden!

Du är guld, tack x-up.



Det var ju mindre bra.. Är det fortfarande möjligt att få det att funka eller är det bara att glömma direCkt? :gnissla

Har kollat upp det lite och det verkar inte som elen är det största problemet :gnissla
Dom har inte riktigt samma utformning, 00-01 är lite mer spetsiga (elliptiska) och 98-99 är mer fyrkantiga. Jag har jämfört mellan service manualerna.
 
Har kollat upp det lite och det verkar inte som elen är det största problemet :gnissla
Dom har inte riktigt samma utformning, 00-01 är lite mer spetsiga (elliptiska) och 98-99 är mer fyrkantiga. Jag har jämfört mellan service manualerna.

Kåpornas utformning är ju skitsamma men fästpunkterna bör ju vara hyfsat lika. Eller iaf modbara så de nyare grejorna går att fästa på den äldre hojen.

Fan också, blir väl att leta 98-99-grejor då...

Tack ändå.
 
Kåpornas utformning är ju skitsamma men fästpunkterna bör ju vara hyfsat lika. Eller iaf modbara så de nyare grejorna går att fästa på den äldre hojen.

Fan också, blir väl att leta 98-99-grejor då...

Tack ändå.

Har du nån lyse i nuläget? eller kåpor?
För jag har en framlampa liggandes som jag tänkte ha på min när den ska ut på gatan, men jag vet inte till vilken årsmodell. Jag ska ha 00-01 grejer iaf. Va är det för årsmodell på din hoj?
 
Har du nån lyse i nuläget? eller kåpor?
För jag har en framlampa liggandes som jag tänkte ha på min när den ska ut på gatan, men jag vet inte till vilken årsmodell. Jag ska ha 00-01 grejer iaf. Va är det för årsmodell på din hoj?

Grejorna är för en -98. En lätt lowsider pajjade vänster framlykta och vänster toppkåpa. Har grejor för en -00 på g men är det stört omöjligt att få till måste jag ju ha 98-99??
 
Hej!

Var ute och körde en långtur i lördags och hade kört ett antal mil, sen skulle vi stanna för att fika, och hörde då att det kom grova missljud från motorn, ett ihärdigt knackande. Jag blev skitskraj och stängde av hojen direkt, och har nu hämtat den och kört den till en yamaha återförsäljare så att dom fick lyssna på den, dom befarar att det är nåt lager, förmodligen vevlagret.

Så till min fråga, hur svårt är det att byta detta själv? Har mekat ganska mycket själv, men har aldrig gjort någon sån här stor rivning. Vill göra det själv för att mc firmorna runt omkring här har inte tid förän i vinter.

Mvh Kristoffer
 
Grejorna är för en -98. En lätt lowsider pajjade vänster framlykta och vänster toppkåpa. Har grejor för en -00 på g men är det stört omöjligt att få till måste jag ju ha 98-99??

Du har PM :tummenupp

Hej!

Var ute och körde en långtur i lördags och hade kört ett antal mil, sen skulle vi stanna för att fika, och hörde då att det kom grova missljud från motorn, ett ihärdigt knackande. Jag blev skitskraj och stängde av hojen direkt, och har nu hämtat den och kört den till en yamaha återförsäljare så att dom fick lyssna på den, dom befarar att det är nåt lager, förmodligen vevlagret.

Så till min fråga, hur svårt är det att byta detta själv? Har mekat ganska mycket själv, men har aldrig gjort någon sån här stor rivning. Vill göra det själv för att mc firmorna runt omkring här har inte tid förän i vinter.

Mvh Kristoffer

Har du meckhandbok/sprängskiss, specialverktyg och momentnycklar och har ordning och reda, och är duktig på att skruva? Då är det inga problem :tummenupp
 
Last edited:
hej packpoxen innanför framdrevet på min r6a läcker olja är det svårt att byta den?
 
Hej, lyset på r1:an 04-06 , hur är det uppbyggt? Är det ett halvljus och ett helljus på vardera sida el ? Och var sitter parkeringslampan ?
 
Hej, lyset på r1:an 04-06 , hur är det uppbyggt? Är det ett halvljus och ett helljus på vardera sida el ? Och var sitter parkeringslampan ?



i varje lamphalva, så sitter det... halvljus, helljus & parkeringsljus

ska fixa bild
 

Bifogat

  • 7b_1.jpg
    7b_1.jpg
    22.6 KB · Visningar: 77
Last edited:
Hejsan grabbar.
En kompis till mig var och bytte till sig en R6 -00 igår.
Den startar bra när den är kall men när den är varm så vill den inte starta på elstarten. vi fick rulla igång den och hålla full gas i säkert 4-5 min och under fullgastiden så steg aldrig varvräknaren över 2000-3000 varv ungefär.

Det luktar lite soppa runt den.
Undrans om det är någon av er som haft samma problem och kan ge tips på va de kan va.
 
Hej

Måste tyvärr meddela att jag lämnar sällskapet för denna gång :( (återkommer säkert). Någon som är intresserad av min hoj så höra av er.
 
Hej

Måste tyvärr meddela att jag lämnar sällskapet för denna gång :( (återkommer säkert). Någon som är intresserad av min hoj så höra av er.

Vilken satans kn*llputs du hade på den då. Har du haft isär den i delar och kört med tandborsten? Önskar min såg ut så.. :gnissla
 
Var sitter säkringen för lamporna på R1-04. försökte på att byta till xenon, men nu lyser varken hel el. halv ljus.så det är väll troligen säkringen som rykt. el. har någon nått annat förslag??
 
Var sitter säkringen för lamporna på R1-04. försökte på att byta till xenon, men nu lyser varken hel el. halv ljus.så det är väll troligen säkringen som rykt. el. har någon nått annat förslag??

testa att skifta + & - kabeln till strömmatningen på ballastern.

har själv monterat en hel del konverteringssatser & fått göra så då de verkar ha skiftat polaritet på vissa ballaster.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top