r1 motor monterad i en bil

Slappa skrev:
Den killen är galen, han monterade ju en R1:a motor i en liten Fiat abarth :D
Måste ju vara fruktansvärt rolig o köra för bil annars är ju :arsele
//D

varför inte suzuki haybusa

edit: glömde länken: http://www.supercars.net/cars/2001@$Suzuki@$GSX-R+4%20Conceptg.html
 

Bifogat

  • PicFetch[1].gif
    PicFetch[1].gif
    42.4 KB · Visningar: 125
Last edited:
pho skrev:
varför inte suzuki haybusa

edit: glömde länken: http://www.supercars.net/cars/2001@$Suzuki@$GSX-R+4%20Conceptg.html


Antagligen valde han en R1:a motor för att den är mindre, han fick ju göra en buckla i huven för att motorn skulle få plats.
//D
 
E22 skrev:
slår vad om att du inte ens vet hur mycket 500n/m är *asg*
Visst,de e lätt att skrämma upp någonting & skryta om teoretiska hästar.MEN det är en annan sak att att ha det på hjulen & få det till att hålla.nåmnde jag att han har porsche 996 bromsar på den, ok & skivor.bytat automatlådan till manuel & splitter kåpor runt om,trippel koppling (racing någonting),annan bakaxel, andra stötdämpare.jaaa man kan säga att bilen inte brister i någon "länk" någonstans...men men är det bara n/m som är viktigt så..visst!

Alpina B8 jag körde hade 510nm orginal, och det är utan överladdning. Den bilen kostade 190 000:- :fakta
 
E22 skrev:
slår vad om att du inte ens vet hur mycket 500n/m är *asg*
Visst,de e lätt att skrämma upp någonting & skryta om teoretiska hästar.MEN det är en annan sak att att ha det på hjulen & få det till att hålla.nåmnde jag att han har porsche 996 bromsar på den, ok & skivor.bytat automatlådan till manuel & splitter kåpor runt om,trippel koppling (racing någonting),annan bakaxel, andra stötdämpare.jaaa man kan säga att bilen inte brister i någon "länk" någonstans...men men är det bara n/m som är viktigt så..visst!


Här är ett annat exempel:

Den gamla Bmw M5:an har en 5-liters v8 utan någon som helst överladdning, på 400 hästar, och 500 N/m.

Då känns det ganka oproffsigt att ha fått ut samma vridmoment, fast med turbo, till en kostnad av 200000.

Ingen påstår att hans bil inte går bra, men siffrorna du har nämnt går inte ihop med hur proffsigt den är byggd.
 
pho skrev:
varför inte suzuki haybusa

edit: glömde länken: http://www.supercars.net/cars/2001@$Suzuki@$GSX-R+4%20Conceptg.html
En R1 motor är väldigt kompakt i jämförelse, den blir heller inte klen i en sån bil på något sätt.
 
[jo då kittet är byggt för en busamotor. dom är tyvär så dyra.så det fick bli en yamma motor
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top