Bengan
Ny medlem
någon som har länken till gixxerkarten? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Robban_C skrev:Har hört något om liknande byggen:
Hayabusaspis i Lotus Super Seven. Ska visst ha byggts några såna söderöver i Sverige. Har även hört om att det finns en firma i England som löser ett av problemen, avsaknad av back. Firman ifråga bygger om så att en av växlarna går bakåt, antar att det finns nån form av backspärr också, annars kan det ju bli spännande.
Men jag vet inte hur mycket som är korrekt, det är bara hörsägen.
En egen fundering:
Back kräver ett extra drev, hur får man plats med det? Jag vet inte hur mycket plats det finns i en Busalåda men de flesta lådor är ju rätt trånga.
R.
Robban_C skrev:Har hört något om liknande byggen:
Hayabusaspis i Lotus Super Seven. Ska visst ha byggts några såna söderöver i Sverige. Har även hört om att det finns en firma i England som löser ett av problemen, avsaknad av back. Firman ifråga bygger om så att en av växlarna går bakåt, antar att det finns nån form av backspärr också, annars kan det ju bli spännande.
Men jag vet inte hur mycket som är korrekt, det är bara hörsägen.
En egen fundering:
Back kräver ett extra drev, hur får man plats med det? Jag vet inte hur mycket plats det finns i en Busalåda men de flesta lådor är ju rätt trånga.
R.
anol skrev:Varför inte 2 st ZX-12 motorer http://www.zcars.org.uk/z100wr.htm![]()
Har sett rettor som bänkat 155 på slangen med helsystem och injustering, inget unikt.blom skrev:inte bara lite mycket.. kan man få ut så mycket hästar ur en r1a.. helt otroligt måste vara något fel![]()
guztaw skrev::kocko
back växeln ligger extern från motorn mellan driv kugget ut och driv kedjan
bygger själv en hundkoja med haya-turbo
Benjamin skrev:153 hk i en R1-motor? Låter som lite mycket...
Robban_C skrev:Back kräver ett extra drev, hur får man plats med det? Jag vet inte hur mycket plats det finns i en Busalåda men de flesta lådor är ju rätt trånga.
R.
sidan funkar men länken för filmen är dödDee_cati skrev:Menar du http://www.matsmotorsports.com/abarthen.html ? Den ska funka tror jag...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |