R1 köp?

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
Hogtech
tjena grabbar! jag ska köpa hoj nu och tänkte höra om man får en R1 för
50 000kr i fint skick som inte har gått 3ggr runt jorden är även sugen på en gsxr1100rw -96 som jag har hittat för 48 000kr, villket är det bästa köpet då? det är första hojen men va fan man vill ju ha krut från börgan zx9r skulle jag också kunna tänka mig men då ska det vara med dom nya lysena (R1 look) men när kom den modellen? och vilken prisklass ligger den på?
hoppas att jag får mycket svar nu!!!!!
ha det bra

Jag skulle helt klart ta r1 före gsxr men kolla att du har råd med förs först,skulle tro att gsxr är bra mycket billigare att försäkra.
zx9:an kom ut med dubbla lysen 00,står väl runt 60 och uppåt.

korpe skrev:
det är första hojen men va fan man vill ju ha krut från börgan

Har du ens prövat köra hoj? Såvida du inte åker 600hk bil varje dag så tror jag knappast du har nån användning av all effekt som din första 600cc sporthoj ger, eller nån kontroll för den delen. Haru inte prövat så tycker jag att du ska sluta fantisera å pröva innan du köper nånting!

Det här ämnet har varit uppe tusen gånger innan, sök och du skall finna,
Köp en billigare hoj och lär dig och öva med, så har du råd med försäkring och alla skyddskläder med mera.
R1:an är ingen bra förstahoj,

korpe skrev:
50 000kr i fint skick som inte har gått 3ggr runt jorden är även sugen på en gsxr1100rw -96 som jag har hittat för 48 000kr, villket är det bästa köpet då? det är första hojen men va fan man vill ju ha krut från börgan zx9r skulle jag också kunna tänka mig men då ska det vara med dom nya lysena (R1 look) men när kom den modellen? och vilken prisklass ligger den på?
ha det bra

Ibland undrar man litegrann.... :va

Köp R1:a, helt rätt med mkt pulver från början.Hade en r6:a som första hoj, men bytte snabbt till en R1:a, mkt roligare cykel som man inte behöver behandla som en 125:a för att den ska röra sig.

presis R6or går presis som 125or, slopa allt sån skit.
Har du funderat på hayabusan, de är iofs lite dyrare än 50k, men då ledsnar du inte första dan, turbo finns ju till dessa med att sätta på till höstkanten när du är urless på seghojen.
R1 för 50k är inga problem, en 98-99 får du, en helt annan hoj än gsxr1100 som är en omodern stor klump i jämförelse, men smaken är som baken.
dE är så trötta med så några större förkunskaper lär du inet behöva, inet för att du bemödade dig med att skriva ner dem, men det är ju så man får väl ungefär lika bra svar som de frågor man ställer.

Art Vandalay skrev:
Köp R1:a, helt rätt med mkt pulver från början.Hade en r6:a som första hoj, men bytte snabbt till en R1:a, mkt roligare cykel som man inte behöver behandla som en 125:a för att den ska röra sig.
Åkte du annat än E4 då? Känns som om man inte klarar av att åka på toppvarv me en R1a när det börjar svänga å ha sig, iaf vet jag inte om jag klarar av det. Rakt fram kan nästan vem som helst vrida på, R1an måste ju bli tråkig rätt fort oxo.

**Edit, när man kollar på bandage-filmer osv så är det inte ofta nån med en R1 vågar åka mer än på 6-8000rpm, ibland upp till 11 på rakorna (väldigt sällan dårå)... Fast de e ju klart, jag kan ju ha haft otur med vilka filmer jag laddat ner...

Last edited:
oh crap...here we go again

Som nå skrev ovan, använd gärna sökfunktionen den är faktiskt till stor nytta.

Klart grabben ska ha en R1'a. Du vet att du vill ha den, så köp den. Så länge du inte förstår bättre kommer du att vilja ha den och du kommer inte att lyssna på alla andra som säger till dig att du inte ska ha den.

För mig har R1 blivit symbolen för unga killar som skaffar mer kraf än de klarar av att hantera. Jag vet en kille som skaffade en R1'a som första hoj. Han tyckte att den var skitbra som första hoj, sen kraschade han och bröt benet. JAg har sett en kille öva garagevändningar med en R1'a och tappa den. Hur många har man hört talas om, sett bilder på eller t o m sett med egna ögon som kraschat sin R1'a? Jag kan inte hålla räkningen, så många är det. En del av dom är döda.

Ta inte illa upp, Kopre, du kanske inte varit med i svängen de senaste åren och därför inte förstår det tragekomiska i ditt inlägg. Men de som kört hoj och varit i MC-svängen sedan R1 kom vet att vardagen för de flesta unga killar som skaffar en R1'a som första hoj ser ut ungefär så här:

Klaga på de höga försäkringspremierna.
Klaga på alla andra trafikanter som är så slöa.
Klaga på alla svenssons som inte delar din glädje över ditt öppna helsystem. Du tror att hojen är felbyggd och att du därför måste ha en styrdämpare.
Du kraschar din hoj minst en gång per säsong, säkerligen flera gånger.

Har du otur så dör du ung och dum, men i de flesta fall har man tur och överlever så att man blir gammal och klok så att man kan sitta här och säga till sådana som du att tänka till före istället för efter.

Köp min Marklundsgixxer för 70 000 pengar så har du krut. :tomten

korpe skrev:
ha det bra

NÄR du klotar med din superbra förstahoj RettanBettan för att du inte kan köra, se då till att göra det ordentligt. Blir billigare för oss andra då.

Suck.

(nej, så tycker jag inte egentligen, inte om vettiga människor, jag är bara okänslig och dryg)

Teddy skrev:
:

Klaga på de höga försäkringspremierna.
Klaga på alla andra trafikanter som är så slöa.
Klaga på alla svenssons som inte delar din glädje över ditt öppna helsystem. Du tror att hojen är felbyggd och att du därför måste ha en styrdämpare.
Du kraschar din hoj minst en gång per säsong, säkerligen flera gånger.

QUOTE]
Du glömde klaga på de dyra försäkringarna fast man skenförsäkrar.

fan vad alla är neggo då!!! klart man ska ha krut i grejorna annars kan man ju skita i allt va fan ska jag vurpa för det kan ju en erfaren kille lika gärna göra jag har ju för fan sett hur erfaret folk kör och dom kör åt helvete dom också

korpe skrev:
fan vad alla är neggo då!!! klart man ska ha krut i grejorna annars kan man ju skita i allt va fan ska jag vurpa för det kan ju en erfaren kille lika gärna göra jag har ju för fan sett hur erfaret folk kör och dom kör åt helvete dom också

Bra inställning, köp VÄRSTA hojen och kör som de VÄRSTA förarna. 'Kan de så kan jag'.

Inte så att en erfaren förare har liiiite mer marginal än en total nybörjare kanske? Nä, så är det inte. Bara man har kortet är man Rossi ju, vet alla.

Åk med en bra förare på en 125a eller ngt så lovar jag att du har skiter ner dig så fullständigt så du inte vågar köra moppe efter.

Prova hojarna och köp den du känner för. Så enkelt är det. Zx9'an är en grymt snygg och skön hoj att köra.
Lycka till!

/Anders

Ps. Skit i moraltanterna

korpe skrev:

Varför detta ständiga hackande på folk som vill köpa snabb hoj? Vad är ni för typer egentligen :fatta!

fan gå och lägg dig.
Killen frågar en rak fråga.
Säger det igen . Har man dåligt omdömme kan man köra ihjäl sig på en 125'a också.

sege skrev:
Bra inställning, köp VÄRSTA hojen och kör som de VÄRSTA förarna. 'Kan de så kan jag'.

Inte så att en erfaren förare har liiiite mer marginal än en total nybörjare kanske? Nä, så är det inte. Bara man har kortet är man Rossi ju, vet alla.

Åk med en bra förare på en 125a eller ngt så lovar jag att du har skiter ner dig så fullständigt så du inte vågar köra moppe efter.

sege skrev:
Det kan jag skriva under på. Inte för att jag anser mig vara speciellt bra på köra (än) men jag har skrämt en å annan på 125 :D (sladd igenom rondeller å sånt där kontrollerat :))

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti