R1 goes Touring!

Hehe.. där har den ju varit länge=)..
Lr nee.. Klart grymm kille. ska nog kännas i korppen det där. fy så drygt. men kul
 
Antingen så blandar jag ihop filmerna eller så skrevs det om denna hör på sporthoj bara för några veckor sedan ??

Det är tufft iaf :D

Edit länk
 
Last edited:
Antingen så blandar jag ihop filmerna eller så skrevs det om denna hör på sporthoj bara för några veckor sedan ??

Det är tufft iaf :D

Jo du har rätt, den var uppe nyss men skit i det! Det var tydligen folk som missat den.

Häftigt är det i alla fall!!
 
Jag hade missat den...riktigt coolt!

undra vad andrahandsvärdet blir på den?

"Yamaha R1, lungt körd, bara 1 ägare, ca 17 miljoner mil på mätaren" :D
 
Jag hade missat den...riktigt coolt!

undra vad andrahandsvärdet blir på den?

"Yamaha R1, lungt körd, bara 1 ägare, ca 17 miljoner mil på mätaren" :D

tror värdet kommer bli grymt högt, då musieums (STAVNING!?) kommer slåss för att få den. :arsele
 
...och en annan gnäller;"Det regnar ute! Jag kan absolut inte åka i regn!"

Det gäller att höja ribban en smula.....
 
undra hur luftfilter & sånt ser ut ;D mycket sand & skit :D blir säkert roligt att tvätta den med!
 
Verkar som R1:an snart är på väg att hamna i touring-klassen eller hur ska man tolka detta??? Måste vara väldens mest misshandlade retta :smasha

http://www.youtube.com/watch?v=Q5iU7twPOio

Killen är en riktig hårding! Jag träffade han i krokom (närheten av östersund) den 28 dec när jag skulle tanka på Ok. Då var han på väg till nordkap för att fira nyår :skrämd

Kan ju meddela att det var snorhalt ute, det var bitvis knepigt att ta sig fram med bil, hur han fixade det med hoj fattar jag inte.
Sen har hans retta gått 25000 mil, även det är ju en bedrift i sig..

Det lustiga var också att han INTE skulle åka till nordkap genom Sverige utan han skulle först åka till Trondheim (25 mil från östersund) för att sen ta vägen genom Norge upp..

Här har ni en youtube länk när han är i Norge..

http://www.youtube.com/watch?v=epM8MtUEQ0A

Sjaak´s sida

www.r1goesextreme.com
 

Bifogat

  • DSC00077.JPG
    DSC00077.JPG
    42.2 KB · Visningar: 154
  • DSC00078.JPG
    DSC00078.JPG
    70.8 KB · Visningar: 244
  • DSC00079.JPG
    DSC00079.JPG
    62.6 KB · Visningar: 240
  • DSC00080.JPG
    DSC00080.JPG
    71.6 KB · Visningar: 216
  • DSC00081.JPG
    DSC00081.JPG
    64.5 KB · Visningar: 200
  • DSC00082.JPG
    DSC00082.JPG
    61.3 KB · Visningar: 254
Last edited:
HERREGUD! han måste ju för fan byta däck för varje landskap han åker igenom :P o hela maskineriet måste vara nerslitet...

helt otroligt att man lyckas göra något sådant på en sporthoj :confused:
hört talas om att folk på enduro grejor har gjort liknande men på en r1a ?
coolt iallafall :tummenupp

härligt när han startar den efter att ha varit i vattnet o de sprutar ut lervatten :D
men hur faen kunde han åka så fort på isen? 5tums spik i däcken eller ? :D
 
Last edited:
2805839 HERREGUD! han måste ju för fan byta däck för varje landskap han åker igenom :P o hela maskineriet måste vara nerslitet...

helt otroligt att man lyckas göra något sådant på en sporthoj :confused:
hört talas om att folk på enduro grejor har gjort liknande men på en r1a ?
coolt iallafall :tummenupp

härligt när han startar den efter att ha varit i vattnet o de sprutar ut lervatten :D
men hur faen kunde han åka så fort på isen? 5tums spik i däcken eller ? :D
Den som gjorde det på Enduro kan ju inte vara riktigt frisk. :3freak Vilka kostnader det blir i byten på delar. Antar att han inte körde Husaberg. :rolleyes:

Grymt imponerad av killen på rettan iaf. Riktigt grymt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top