R1-experter se hit!

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Tjenare!
Jag har ett märkligt elproblem med min R1 -04 som gör att den inte startar. Imobilizerdioden är helt släckt, kyltemp visar "HI" och insugstempen visar "AHI" då jag vrider på tändningen.

Detta är mycket märkligt då den har stått (i varmgarage) länge (har inte kört med den i år :( ). Det enda jag har gjort är att ladda batteriet. Har kollat alla säkringar och kollat några kopplingar men allt ser bra ut. Jag blir inte klok på vad det kan vara för fel?! :va

Mycket tacksam för hjälp och tips!
/Matthias
 
Pröva ett annat batteri, eller mät upp batteriet. Jag fick alla möjliga skumma fel när batteriet hade gett upp. Varvräknaren trodde den var hastighetsmätare och tvärt om. Bytte batteri och så fungerade allt igen.
 
Pröva ett annat batteri, eller mät upp batteriet. Jag fick alla möjliga skumma fel när batteriet hade gett upp. Varvräknaren trodde den var hastighetsmätare och tvärt om. Bytte batteri och så fungerade allt igen.

Har mätt upp batteriet och vid tändning på hade jag 12,4V. Ska dock prova med annat för att vara säker.

Tack för tipset!
 
Har mätt upp batteriet och vid tändning på hade jag 12,4V. Ska dock prova med annat för att vara säker.

Tack för tipset!

Klickar startreläet? Går soppapumpen? Om det gör det så är det troligtvis för dåligt med kräm i batteriet för att dra runt motorn. Batteriet ska mätas med last inkopplat (att lamporna är på räcker säkert.). Ett friskt fulladdat batteri brukar ligga över 13V...
 
Märkligt att motor och insugstempen visar HI tycker jag. Du får väl testa att lossa batteripolen med då och se om det blir någon skillnad när du ansluter den igen...
 
Ett fräscht välladdat batteri brukar ge straxt över 14V obelastat. Så om ditt bara ger 12V så känns det än mer troligt att det är där skon klämmer.
 
Tack för alla svar!!! :Bugar

Ska prova att koppla på bilbatteriet och se om det gör susen.
 
Löste det sig?

Nej, provade med bilbatteriet. Det funkade inte. Spänningen bör inte vara problemet startmotorn vrider runt hur lätt som helst den tänder inte. Tror man måste starta upp imobilzersystemet på någon vänster, någon som vet hur man ska bära sig åt? :va
 
Ingen som har varit med om något liknande?

Vill helst slippa att lämna in den.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top