Kamikaze kid
Inget är omöjligt....
Håller på att kolla en 06 R1 (tror jag det är typ) Piporna ligger under sadeln i alla fall och det är 3 insugsventiler per cylinder.
Orkar inte hålla reda på alla årsmodeller men ni hajjar nog!
Ventilspelet på avgas är perfekt.
På insug kan man ju förvänta sig att det kanske krympt en aning.
Men icke.
På 2ans cylinder ligger det smack på 0,15 men övriga flackar det emellan 0,15 upp till 0,50 som värst!
Krokiga ventiler tänkte jag då så klart och tömde i en liten skvätt T-röd och lös med en ficklampa för att se om det försvann.
Icke! Hur tätt som helst!
Någon som har koll på R1an och vet om dessa ventiler sträcker sig och går av eller är det någon klåpare som fyllejusterat?
Den gick helt ok men tickade en aning i ventilerna.
Någon R1 mästare som kan uttala sig?
Orkar inte hålla reda på alla årsmodeller men ni hajjar nog!
Ventilspelet på avgas är perfekt.
På insug kan man ju förvänta sig att det kanske krympt en aning.
Men icke.
På 2ans cylinder ligger det smack på 0,15 men övriga flackar det emellan 0,15 upp till 0,50 som värst!
Krokiga ventiler tänkte jag då så klart och tömde i en liten skvätt T-röd och lös med en ficklampa för att se om det försvann.
Icke! Hur tätt som helst!
Någon som har koll på R1an och vet om dessa ventiler sträcker sig och går av eller är det någon klåpare som fyllejusterat?
Den gick helt ok men tickade en aning i ventilerna.
Någon R1 mästare som kan uttala sig?
Last edited: