R1 eller Mille?

Provkörde RSV Mille (inte R modellen, skillnad, stötdämpare, fälgar + lite till, motor samma) på Mantorp när Aprilia hade provardag där för 2 år sen tror jag det var. Själv körde jag vid tillfället en Honda VTR 1000 Firestorm..

Kan ju säja såhär, stabil hoj! bromsarna som satt var helt otroliga och kurvkänslan var den bästa jag kännt av hittils. R6:an jag kör är grymt nervös i jämförelse.

Vridet är enormt, att tappa varvet gör inte så mycket, gör det säkert inte på en retta heller men ändå :)
Hur skönt kändes det inte att komma ut i vänstern med knäskrap o sen in på start o mål o bara gasa upp den på bakan? skön känsla.
Sen att det är en TWIN kör ju inte saken sämre. Mitt betyg på RSV Mille av fem möjliga är en 4:a.. det saknades lite effekt mellan benen för att jag skulle bli riktigt nöjd men hojens egenskaper var 5+

//håkan

emullo skrev:
Jag vet vad jag skulle köpt iaf..

Men jag rekomenderar en rad4a... KÖP INTE EN TWIN..

INGEN EFFEKT.
VÄGER BLY
LÅTER ILLA
DRAR MYCKET SOPPA
GÅR SÖNDER
HMMMMMMM
SÅE...
:o

mmmm.. radfyror drar fan inte mindre de! R6:an jag har slurpar 1l/mil när kör som man borde! lättare är den dock ..

Går sönder? Ducce alltså.. Hondan jag hade gick inte sönder nåt alls under de 3500mil jag körde med den... bytte olja & filter, drivpaket o bromsbelägg under de milen... däck såklart också.. inget gick sönder om man inte krashade den ;)

:whip

håkan skrev:
mmmm.. radfyror drar fan inte mindre de! R6:an jag har slurpar 1l/mil när kör som man borde! lättare är den dock ..

Går sönder? Ducce alltså.. Hondan jag hade gick inte sönder nåt alls under de 3500mil jag körde med den... bytte olja & filter, drivpaket o bromsbelägg under de milen... däck såklart också.. inget gick sönder om man inte krashade den ;)

:whip

med risk att bli påhoppad sa ett test:-)
att en r1 eller gixxer 1000 drog strax över 0.5l lugn åkning (så kanske man aldrig kör). De v twinnar då (japanska så alla är med) drog runt 0.75 lugn körning.
SLUUUUUUUUUURP!!
inte för att jag vill säga att bensinpriserna är vårat värsta problem:-)

Silwer skrev:
med risk att bli påhoppad sa ett test:-)
att en r1 eller gixxer 1000 drog strax över 0.5l lugn åkning (så kanske man aldrig kör). De v twinnar då (japanska så alla är med) drog runt 0.75 lugn körning.
SLUUUUUUUUUURP!!
inte för att jag vill säga att bensinpriserna är vårat värsta problem:-)

Min TLR har dragit 0.6 på de två tankar jag kört upp. :fakta
Jag har räknat på det, för jag tyckte lampan började lysa lite väl tidigt. Men det var för att tanken är ett par liter mindre än på Bullen... (TLR, 17 liters tank)

Köper man hoj efter bensinförbrukning får man köpa en bmw touring eller en xt med elstart. :zpy Min retta har Jag fått att dra 1,4 l/mil men då gick det undan också..

Min kärlek för Rettan till trots skulle Jag gärna vilja provköra duccen. den utstrålar.."rätt hoj" på nå´t sett. Jag gillar Radfyrans klipp på toppen och Jag älskar att höra en motor varvas, men just för nufikenhets skull skulle Jag vilja köra en 916. Den har ju inte heller rödmärkering vid 4000 dirrekt... :hej

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka