Saklig info

m du köper en mille-R så kommer du få serva dina Öhlinsaker ganska ofta(ca:1500mil)köper du en "vanlig" så klarar du dig från det,,jag har rullar ca:3000 mil och det funkar 100% allting på hojjen,,
Bike mätte 128Hk på en Falco för ett par år sedan och det är samma motor som millen,,kan inte tro att den var helt ojusterad men jag har varit med och mätt upp ca:120Hk på BAKHJULET på en falco.fortfarande samma samma motor som millen,
och på den så var alla strypningar borttagna och en powercommander monterad,jag har ingen powercommander på min mile men jag har hittils luftat honom i acceleration i rullande start upp till 200,sedan har vi gett oss beroende på att luftmotståndet är till min fördel.
det var lite om effekter och hur roligt vi har.
det lilla jag kört R1:a så vill jag nog erkänna att motorn faktiskt var riktigt trevlig,ett 7-jäkla vrid på högsta växeln redan från 60Kmt,,
tyvärr så blev det i mitt tycke lite för mycket elmotor över den då,,lite fantasilös,rent av tråkigt bra(om du förstår vad jag menar)
enligt statistiken så kvaddar var 3:e R1:a varje år så det kanske visar att dom inte är så stabila heller,,jag tyckte nog att det skulle sitta styrdämpare på den för den var lite vinglig när det gick undan på småknaggliga vägar.
Millen kan du spöa skiten ur på vilka vägar som helst utan några konstigheter,det sitter styrdämpare på ALLA mille orginal.
millen är ingen dröm att bli skjutsad på,det e ett som e säkert,såvitt passageraren inte har benen inborrade i nacken och inte är längre än 160,
om du har ett STORT kapitalt överskott så vet jag vart det står en Mille SP för ca:170 000:-sek och det går säkert att pruta.
ang,motorn så är det ju ROTAX som bygger dom och det borgar för en skottsäker pjäs,kolla med någon som pysslar med flygplan eller helikoptrar så kan dom berätta vad Rotax går för.
vill du veta mera så kan du maila mig privat,jag har ju trots allt kört ca:3000 mil och har skaffat mig en del erfarenhet.
nisse022 skrev:
Skulle vara tacksam om någon har lust att dela med sig av erfarenheter av R1 samt Aprilia Mille!
Har kört zx9-99 i två säsonger och trivs utmärkt med den, men man måste ju förnya sig!
Funderar på antingen en R1 eller en Aprilia Mille, har tyvärr inte kört någon av dem.
R1, stor skillnad mellan förgasare kontra insprutare?
Mille, driftsäkerhet och priser på delar?
mm.