R1 dynokurvor eller effekt??!!

MrR1

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Sv650s-04
Behöver lite allmän info om era kära R1:or skulle vilja veta vad ni har för bänkad effekt.
Orginal som tunad spelar ingen roll! Det är bara att skriva på....snälla :)

När du kollar Dynojet.nu så se till att de kurvor du jämför mot använder samma norm, tex SAE, DIN, STD. Gäller iofs vart du än hämtar kurvor ifrån.

Jag har inte bänkat själv, men av tidigare debatter här på SH och IRL har jag förstått att det är rejäl spridning i uppmätt effekt mellan olika bänkar.
Så den effekt man har på bromsdiagram är inte absolut sanning, men det nyttiga med en bromsbänk är väl före+efter mätning om man ändrat något?
Den uppmätta relativa effektökningen är ju sann, i den bänken vid det tillfället!

/ Racerpelle

dynojet

Jag ska bänka både helt orginal och sedan med allt på d.v.s Moddifierad luftburk+K&N, Arcrapovic evolution helsystem och moddifierat dynojet.

Bänkade min 01:a på Yamaha center i samband med 100 mils servicen(lite tidigt kanske men..) och fick 136 på bakhjulet! har bara kurva på papper!

vad jag har sett på nätet så ökar effekten en del när hojen är helt inkörd, var nån snubbe som hade papper vid olika miltal och det var fullt mätbara skilnader mellan en ny och en som gått 500-1000 mil

spridning?

Inte än jäkla anning?? sprider säkert lite?.

Dum fråga men hur laddar man upp en bild på sig själv?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph