R1:a vs. Audi RS4

S4power skrev:
Till och börja med har jag inte sagt hur mycket trimmad RS4:an är...
Jag har inte heller sagt hur utgången vart...

Sen så handlade det om farter från ca 90 och uppåt

Nej jag vet, svara bara på Racercukels fråga....Bilarna går grymt :) du kanske vet vem min polare är han har en Silver RS4 Dahlbäck trimm och 19" sportech fälgar riktigt snygg...Hans bil står hos Dahlbäck nu och bygger om framsystemet kattarna fram ströp ju en hel del...
 
Ronny_R6 skrev:
Nej jag vet, svara bara på Racercukels fråga....Bilarna går grymt :) du kanske vet vem min polare är han har en Silver RS4 Dahlbäck trimm och 19" sportech fälgar riktigt snygg...Hans bil står hos Dahlbäck nu och bygger om framsystemet kattarna fram ströp ju en hel del...

Jepp, om det inte finns fler med sportec så vet jag vem ägaren är.

Du är inte i Stockholm med R1:an någon gång, det skulle vara roligt att prova i fler olika intervaller. :)
 
S4power skrev:
Jepp, om det inte finns fler med sportec så vet jag vem ägaren är.

Du är inte i Stockholm med R1:an någon gång, det skulle vara roligt att prova i fler olika intervaller. :)

Nej tyvärr är sällan där :( Men det måste finnas massor med R1 i Stockholm som e sugna att köra lite....
 
S4power skrev:
Jepp, det var jag som körde RS4:an.

Har jag skrivit någonstans vem som tog vem?

Nepp det har jag visserligen inte sett,förmodade att det var nån av bågarna.
Men det kan ju vara du också
:) i dom farterna så är det inte omöjligt att du piskar dom om den är trimmad som ett vildsvin...
 
S4power skrev:
Jepp, om det inte finns fler med sportec så vet jag vem ägaren är.

Du är inte i Stockholm med R1:an någon gång, det skulle vara roligt att prova i fler olika intervaller. :)

Och då ska det filmas också hoppas jag
:Bugar
 
Det är inte bara materialet man åker på som avgör, oftast släpper många "snabba" bilar när vägen börjar krokna då är det man eller mus som avgör och de flesta tillhör gruppen mus.....
 
I höga farter kan man bli ifrån åkt av bil typ 200+ på motorväg med kurvor men 0-200 har bilen inte en chans.
Har själv inte rejsat mot så många men några har d blivit en trimmad supra som jag tog lätt o en trimmad nissan 200 som jag tog på bakhjulet 0-201m.
svårt dock att jämföra med trimmade bilar då man inte vet deras prestanda men alla 1000cc sportcyklar idag tar tillex en orginal mclaren f1 på 402m så ni har nåt att gå efter.
För övrigt körde bara supran mot mig en gång sen var han less,d skulle jag oxå va om jag trodde jag skulle vinna men vart rejält ifrån åkt...hehe
 
S4power skrev:
Jepp, om det inte finns fler med sportec så vet jag vem ägaren är.

Du är inte i Stockholm med R1:an någon gång, det skulle vara roligt att prova i fler olika intervaller. :)

Kommer du på mnr ikväll? då kan vi köra lite:).
 
Allså... I teorin kan en moderna sporthoj dra ifrån dom flesta fyrhjulingar - men i praktiken är det jo inte så, då ganska mycket avhänger av föraren.

Jag skulle inte villa sätte en hundring på, att alla R1-förare kan dra ifrån en kompetent RS4-chauffis.

Sen har man ju polare, som drar 450 HK i en Fiat Uno Turbo, jag skulle gärna ville se den 600cc-förare, som drar denna ved ett rödljus.
 
S4power skrev:
Tyvärr inte. Sitter i bilen på väg ner till Göteborg. Maiden Rocks!
ok då får vi ta det någon annan gång. Om du vill testa lite fler olika intervaller kan du ju pm:a mig
/fredrik
 
RacerKeld skrev:
Allså... I teorin kan en moderna sporthoj dra ifrån dom flesta fyrhjulingar - men i praktiken är det jo inte så, då ganska mycket avhänger av föraren.

Väl skrivet! Många tror att dom är kapabla att sätta tider som publiceras i div. tidningar, men att sätta en sån tid på ett försök, på gatan, är inte alltid så lätt...
 
samma sak gäller även bil.
Dom flesta kör inte lika snabba tider på mc som det är angivet speciellt inte på svårkörda korta maskiner som d är svårt att få iväg bra utan att åka för mycket på bakhjulet,men tider runt 11 på 402 är rätt normalt för en orginal r1.



S4power skrev:
Väl skrivet! Många tror att dom är kapabla att sätta tider som publiceras i div. tidningar, men att sätta en sån tid på ett försök, på gatan, är inte alltid så lätt...
 
varför förutsätter alla att det handlar om acceleration från 0-200 eller något liknande så fort man nämner att det varit race? jag tycker inte att det är ett riktigt race ens. ett riktigt race är när man tävlar mot varandra i hög fart. alltså minst 150 och uppåt på 90-vägar tex. jag har kört så med min blade mot en m3 flera gånger och det är fan inte lätt att rejsa mot den i dom farterna. alltså man tävlar mot varandra i kanske 3 mil eller nått sånt. när m3'an sveper in i kurvor i 220 och man själv nästan måste åka med knät i för att det ska funka i dom farterna är man inte så kaxig. det är ju sån jäkla skillnad på hur lätt det är att klara sig ur en krissituation mitt i en sån kurva om man sitter i ett fordon med fyra superfeta däck och abs eller om man ligger och knäskrapar med typ 5kvcm däck i backen. i alla fall är det det för mig. om man rejsar mot potenta bilar i höga farter på 90-vägar anser jag att det handlar mest om hur våghalsig man är som mc-förare ifall man skall vinna rejset. sen är det ju i och för sig rätt stor skillnad på en r1 och en gammal sur blade.
 
Jo precis som jag skrev oxå får man oftast stryk då för man vågar inte hålla i sen blir vindmotståndet för stort på cykeln över 200 så man tappar överlägsenheten man har under 200 rent prestanda mässigt.
detta ämne har ju diskuterats hundra gånger o man kommer alltid fram till samma sak,ja en bil kan köra ifrån en mc men i dom flesta fall äter mc´n bilen till frukost.




bmwjohan skrev:
varför förutsätter alla att det handlar om acceleration från 0-200 eller något liknande så fort man nämner att det varit race? jag tycker inte att det är ett riktigt race ens. ett riktigt race är när man tävlar mot varandra i hög fart. alltså minst 150 och uppåt på 90-vägar tex. jag har kört så med min blade mot en m3 flera gånger och det är fan inte lätt att rejsa mot den i dom farterna. alltså man tävlar mot varandra i kanske 3 mil eller nått sånt. när m3'an sveper in i kurvor i 220 och man själv nästan måste åka med knät i för att det ska funka i dom farterna är man inte så kaxig. det är ju sån jäkla skillnad på hur lätt det är att klara sig ur en krissituation mitt i en sån kurva om man sitter i ett fordon med fyra superfeta däck och abs eller om man ligger och knäskrapar med typ 5kvcm däck i backen. i alla fall är det det för mig. om man rejsar mot potenta bilar i höga farter på 90-vägar anser jag att det handlar mest om hur våghalsig man är som mc-förare ifall man skall vinna rejset. sen är det ju i och för sig rätt stor skillnad på en r1 och en gammal sur blade.
 
Du var inte i Åkersberga för några dagar sen? Silverfärgad RS4:a kombi som låter gött?

Rejsade mot min Audi A6 Avant? Silverfärgad med 19":are?


Vad det gäller rejs mot tvåhjulingar med en något sånär potent bil är inte alltid utgången given, oavsett vad det står i prestandabladet.


Har själv hängt av många hojar på lite krokigare landsväg och även på motorväg. Det kräver sin man, eller kvinna, att åka fort om vägen är lite bulig, spårig och allmänt bökig. Att ligga i 250 rakt fram klarar de flesta, men börjar det svänga är det en annan historia. Rödljus är man ju rökt men +150 då börjar det bli intressant.

Självklart är alla här supergurus bakom styret och även om det kan kännas främmande är inte alla som åker sporthoj potentiella vinnare i SM/VM. Så, även om det känns avlägset, det finns faktiskt de som inte kan/vill åka hur fort som helst. ;)


/R
 
RacerKeld skrev:
Allså... I teorin kan en moderna sporthoj dra ifrån dom flesta fyrhjulingar - men i praktiken är det jo inte så, då ganska mycket avhänger av föraren.

Jag skulle inte villa sätte en hundring på, att alla R1-förare kan dra ifrån en kompetent RS4-chauffis.

Sant, det är så det ser ut i verkligheten...
 
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top