Firefighter
tokiga masar
om du hittat felet så får du gärna pm:a mig o berätta vad det var
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Firefighter skrev:om du hittat felet så får du gärna pm:a mig o berätta vad det var
Firefighter skrev:Den har gått ungefär 2500 mil...aldrig bytt lameller under tiden jag har ägt den.....
Ska riva ner kopplingen i kväll få se om det är den det beror på
R1 wannabe skrev:Och jag som trodde min R1a knackade!!!!!
Min "tickar" lite så jag får väl hoppas att det är en "mjukstart" på det du har....fast den har ju tickat i 1000 mil utan att det blivit värre så jag har väl haft tur.
Väntar med spänning på resultatet då jag tänkte byta koppling i vinter.
Lycka till och hoppas att det är kopplingen.
Nitrous skrev:Bytte hela motorn eftersom drevet är gjutet med veven och en ny vev är = 15.000 kr + lager m.m. . skiten är väl dessutom matchat mot block eller nåt så totalt sett så blev det billigare men en begmotor än att reparera.
Ett tips är att demontera kopplingslamellerna och konstatera att dom är 100% ok att inget har lossnat eller spruckit som det inträffade för mig och Swedie.
/Nitrous
Nånstans kanske mellan 10-15000snaijk skrev:Bara en OT fråga, vad går en ny/bättre begagnad motor loss på?
Tråkigt!!! Får du inte rätt på det till rätt pengar så har jag en startklarAsken skrev:Jag tycker många oroar sig över att motorn tickar eller "knackar" lite. Oftast är det nog rätt normalt med lite mekaniska ljud men som i mitt fall är det ju inget snack om saken, - Någonting är FEL!
Visst är det så...men när man inte har något att referera till så är det svårt att avgöra vad som är vad.Asken skrev:Jag tycker många oroar sig över att motorn tickar eller "knackar" lite. Oftast är det nog rätt normalt med lite mekaniska ljud men som i mitt fall är det ju inget snack om saken, - Någonting är FEL!
Vad innebär startklar?Sniper skrev:Tråkigt!!! Får du inte rätt på det till rätt pengar så har jag en startklar
00 motor till dig.
Asken skrev:Svara så fort du kollat.
Det var min innersta lamell som hade spruckit.
Firefighter skrev:Har nu rivit kopplingen och lamellerna är fina men hela kopplingskorgen satt löst... muttern hade skruvat upp sig
Har inte tid och plocka ihop den i kväll men ska göra det och provstarta i morgonkväll
Jag menar komplett med förgasare,startmotor,generater,R1 wannabe skrev:Vad innebär startklar?
Är den renoverad och isåfall vad har bytts och varför?
Trimmad?
Sniper skrev:Jag menar komplett med förgasare,startmotor,generater,
motorn är orginal.

YZF-1000-R1 skrev:Fjädrarna i kopplingskogen ligger lösa från börgan![]()
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |