Hej.
Precis fått hem cykeln ifrån E4;an efter mycket om och men.
Info:
Har en R1:a -01.
Kom ifrån stan, kört stadstrafik och sen ca 140 på motorvägen i 2 mil eller något. Har aldrig haft problem med den tidigare.
Helt plötsligt så dog instrumentpanelen, ingen hastighetsmätare och varvmätaren fastnade där den låg.
Direkt i sammband med det så började hojen hacka, lite fördröjning på gasen och så, några sekunder senare så dog den.
Rullade in till sidan och skulle försöka starta.
Helt dött när man vrider på tändningslåset, ingen hastighetsmätare och varvnålen helt död.
Blinkers och tuta och liknande fungerar inte alls.
Ända livstecknet är att Neutral-lampan blinkar när man har tändningen på.
Tog av sadeln för att kolla säkringar och liknande, de var hela.
Däremot hörs ett ljud ifrån den " dosan " som huvudsäkringen sitter på, som ett lite knarrande/"blixtrigt" ljud, låter som när något kortsluts ungefär.
Detta ljud uppstår direkt när man slår på tändningen och förstärks när man trycker på startknappen, för att sedan försvinna och återkomma efter ca 5 minuter.
Vad gör denna dosan? Kan det vara det som är felet?
Kan batteriet ha gått sönder? Förstörs det "direkt" lixom ? Borde inte cykeln fungera utan batteri?
Vad kan vara fel och vad ska jag kolla?
// Gurra
Precis fått hem cykeln ifrån E4;an efter mycket om och men.
Info:
Har en R1:a -01.
Kom ifrån stan, kört stadstrafik och sen ca 140 på motorvägen i 2 mil eller något. Har aldrig haft problem med den tidigare.
Helt plötsligt så dog instrumentpanelen, ingen hastighetsmätare och varvmätaren fastnade där den låg.
Direkt i sammband med det så började hojen hacka, lite fördröjning på gasen och så, några sekunder senare så dog den.
Rullade in till sidan och skulle försöka starta.
Helt dött när man vrider på tändningslåset, ingen hastighetsmätare och varvnålen helt död.
Blinkers och tuta och liknande fungerar inte alls.
Ända livstecknet är att Neutral-lampan blinkar när man har tändningen på.
Tog av sadeln för att kolla säkringar och liknande, de var hela.
Däremot hörs ett ljud ifrån den " dosan " som huvudsäkringen sitter på, som ett lite knarrande/"blixtrigt" ljud, låter som när något kortsluts ungefär.
Detta ljud uppstår direkt när man slår på tändningen och förstärks när man trycker på startknappen, för att sedan försvinna och återkomma efter ca 5 minuter.
Vad gör denna dosan? Kan det vara det som är felet?
Kan batteriet ha gått sönder? Förstörs det "direkt" lixom ? Borde inte cykeln fungera utan batteri?
Vad kan vara fel och vad ska jag kolla?
// Gurra