Peformance Bikes testade för en massa år sen en R1 med slipon, dynojet och filter. och jämförde den med en som var totalt original, fast med uppdaterad fjädring, i en del alldagliga användartester.
Tydligen gav detta bara runt 3hk effektökning jämfört med original (uppenbarligen är originalburken mycket välavstämd så det är nog sant att det tog 10 Japaner 10 veckor för att ta fram den) så dom tyckte man skulle lägga pengarna på chassibitar istället, eftersom det skulle göra att man faktiskt kunde köra snabbare överlag men allra helst på bana där varvtiderna skulle bli mycket bättre med bättre chassi än med typ 2% effektökning. Hojen blev mycket mindre sjukligt galen och elak med bättre fjädring så man kunde använda mer än bara pyttelite av effekten.
Vilket faktiskt är väldigt rimligt...
Tydligen gav detta bara runt 3hk effektökning jämfört med original (uppenbarligen är originalburken mycket välavstämd så det är nog sant att det tog 10 Japaner 10 veckor för att ta fram den) så dom tyckte man skulle lägga pengarna på chassibitar istället, eftersom det skulle göra att man faktiskt kunde köra snabbare överlag men allra helst på bana där varvtiderna skulle bli mycket bättre med bättre chassi än med typ 2% effektökning. Hojen blev mycket mindre sjukligt galen och elak med bättre fjädring så man kunde använda mer än bara pyttelite av effekten.
Vilket faktiskt är väldigt rimligt...