Hej, har rengjort förgasare (ordentligt), gjort ventiljustering, bytt insugsgummin, bytt avgaspackningar, bytt tändstift. Missade dock kolla hur blandskruvarna stod innan men den gick så snålt på tomgång så skulle ändå ställas om.
Nu till saken:
-När den är kall så startar den inte om jag inte chokar fullt och sedan vrider gasrullen samtidigt som jag startar den.
-Med full choke utan gas går den bara runt men tänder inte.
-Utan choke med gas startar den men dör direkt då du slutar gasa.
Den går direkt upp i varv med choken till ca 2500rpm.
Innan fixen (då den även gick snålt på tomgång) startade den utan problem direkt.
Jag funderar på 2 saker, kan det vara så att den får för lite soppa, alltså att det vara är en justeringsfråga vad gäller blandskruv? (öppet filter och helsystem)
Jag har även haft bort TPSen vid rengöring av förgasaren, kan det vara så att den är felmonterat? Jag får ingen felkod då tändningen slås igång, satte tillbaka TPSen på en höft med ögonmått.
Nu till saken:
-När den är kall så startar den inte om jag inte chokar fullt och sedan vrider gasrullen samtidigt som jag startar den.
-Med full choke utan gas går den bara runt men tänder inte.
-Utan choke med gas startar den men dör direkt då du slutar gasa.
Den går direkt upp i varv med choken till ca 2500rpm.
Innan fixen (då den även gick snålt på tomgång) startade den utan problem direkt.
Jag funderar på 2 saker, kan det vara så att den får för lite soppa, alltså att det vara är en justeringsfråga vad gäller blandskruv? (öppet filter och helsystem)
Jag har även haft bort TPSen vid rengöring av förgasaren, kan det vara så att den är felmonterat? Jag får ingen felkod då tändningen slås igång, satte tillbaka TPSen på en höft med ögonmått.