R1 2004 körd i bänk

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
150,7hk på bakslangen original... :)
 

Bifogat

  • image1.jpg
    image1.jpg
    28.9 KB · Visningar: 2,299
  • imagejjji.jpg
    imagejjji.jpg
    33.6 KB · Visningar: 403
Verkar bli ganska jämt med Gixxer1000.... :va
 

Bifogat

  • exau2.JPG
    exau2.JPG
    35.9 KB · Visningar: 253
Last edited:
Känns som att jag hade rätt när jag misstrodde 175 hk i motorn. Inte för att 150 på hjulet är direkt lite.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Känns som att jag hade rätt när jag misstrodde 175 hk i motorn. Inte för att 150 på hjulet är direkt lite.

Men iofs så är det väl ett effektbortfall på c:a 14-15%. Det är väl egentligen ganska normalt?
 
Rodentboy skrev:
Men iofs så är det väl ett effektbortfall på c:a 14-15%. Det är väl egentligen ganska normalt?

Nej det är mycket! 5-10% är normalt
 
det var ganska lågt, det har väl suckan med?
Inte för att man ska gnälla om det är 165 hästar, det är ju egentligen fullt dugligt för det mesta.
Nu är det bara vågen som ska fram då så får man höra hur det är på den fronten.

172hk uppgavs och inget annat.
 
Rodentboy skrev:
Allright...har alltid hört runt 13%, men jag är ingen expert på området så jag litar på ditt ord.

I princip är det omöjligt att sätta ett exakt värde, tänk på att samma motor då med 300hk skulle förlora dubbelt i samma drivlina, låter det troligt? nej
 
Silwer skrev:
Nej orginal tappar den betänkligt där måste man säga, kanske en justeringssak bara.
Min 02:a gixxer ger ju mer effekt med helsystem än R1:an med helsystem.
Då återstår bara att se hur mycket den väger och om Kawa har skrävlat lite för mycket också..
 
Felix skrev:
Min 02:a gixxer ger ju mer effekt med helsystem än R1:an med helsystem.
Då återstår bara att se hur mycket den väger och om Kawa har skrävlat lite för mycket också..

Enligt källor ger en gsx-r 03 hoj runt 146hk orginal på slangen (din borde ge några kusar mindre då), tänk på att detta troligen är en förseriehoj, och att exemplar kan skilja sig från varanndra.
Sen kan man omöjligen direkt rakt över jämföra en bromsbänk med en annan.
Det vi ser är väl nåt man kan diskuter knappast mycket mer föränn vi kan se körningar på lala hojaran i samma bänk.

Vikten vore kul att se iaf, den brukar det ljugas om, tex så uppger ju sucka lättast vikt men var väl tyngst fulltankad har jag för mig(03).
 
Last edited:
Silwer skrev:
Enligt källor ger en gsx-r 03 hoj runt 146hk orginal på slangen (din borde ge några kusar mindre då), tänk på att detta troligen är en förseriehoj, och att exemplar kan skilja sig från varanndra.
Sen kan man omöjligen direkt rakt över jämföra en bromsbänk med en annan.
Det vi ser är väl nåt man kan diskuter knappast mycket mer föränn vi kan se körningar på lala hojaran i samma bänk.


Här är bänkpappret på min hoj,
RG-engineering i Falkenberg

//Edit min är 0.1 hk slöare än Rettan :D
 

Bifogat

  • bänk.jpg
    bänk.jpg
    80.9 KB · Visningar: 309
jo, men tänk på att du kan ha ett bra exemplar och att det är en dålig R1 vi ser (inte för att jag har nåt belägg för det, men man vet ju inte).
Sen går det iaf inte att jämföra rakt av.
 
Silwer skrev:
jo, men tänk på att du kan ha ett bra exemplar och att det är en dålig R1 vi ser (inte för att jag har nåt belägg för det, men man vet ju inte).
Sen går det iaf inte att jämföra rakt av.

Självklart, sådana där jämförelser blir alltid extremt haltanda, för att säga något med någorlunda belägg behöver man runt 30 R1 och 30 st GSXR att köra i samma bänk.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top