R1 -06 för 70 lappar ?

Jag fattar inte riktigt. Tar han hem den som halvfabrikat och sen får man montera ihop den själv?

Han har väl fått tag/köpt en hel/halv R1 i någon sorts specialutförande, där nån har stippat den på gaffel, sving och kåpor av nån anledning.
Har vart uppe tidigare.

Chirre skrev:
2122228 Jag fattar inte riktigt. Tar han hem den som halvfabrikat och sen får man montera ihop den själv?

Har ni aldrig köpt flong ny hoj? Jo den kommer i "kartong" och om inte verkstan gör det så får man skruva ihop den själv. Så enkelt är det.

Kawwa skrev:
2122581 Har ni aldrig köpt flong ny hoj? Jo den kommer i "kartong" och om inte verkstan gör det så får man skruva ihop den själv. Så enkelt är det.
Precis det är därför visa återförsäljare's hojar e bättre än andras då visa e toma i bollen och kan inte sätta ihop den rätt och ännu mindra dra åt skruvar. Måste ju kosta typ 20-30% mindre å köpa den i halvfabrikat. Fast synd att man inte kan göra det..

prulle skrev:
2122656 Precis det är därför visa återförsäljare's hojar e bättre än andras då visa e toma i bollen och kan inte sätta ihop den rätt och ännu mindra dra åt skruvar. Måste ju kosta typ 20-30% mindre å köpa den i halvfabrikat. Fast synd att man inte kan göra det..

Kan man visst det! Fast kanske inte från generalagenten, får nog gå via "gråimport" då.

Så en helt ny r1 -06 går då på 95000 om den inte är ihopmonterad och han tar 3000 för att montera ihop den. Det är väl ca 20000 mindre än de tar ute hos sidoimportörerna?!

wonderwizard skrev:
2122024 Någon som är på jakt efter ny hoj ?

då kanske detta är något för dig, själv är jag väldigt tveksam.

http://www.blocket.se/vi/7801647.htm?ca=23_3_s

70k för ram,motor,cdi+tändningslås(startspärr) samt papper.

25k för delarna som saknas till en komplett hoj alt 35k sp vertion.

3k till om du inte kan sätta i hop den själv.

Summa för det billiga alt 95k

98k körklar o färdig (med valfri färg 0 mil, klara papper) tycker jag låter
som en bra affär.

Eller en delvis sp för 108k låter nästan som en bättre affär.

Last edited:
Ring o snacka med honom och skriv sedan vad ni tycker här.
Själv blev jag o en polare inte riktigt kloka på det då vi ringde båda var försig.

Ville komma och kolla....ööh sa han det är ju bara motor,ram,papper men resten kunde han ordna för 20 tusen då,är det inte 25 osv nu i annonsen?

Papper osv klara,den har ju blivit regbesiktigad och godkänd,vart har då den hela hojen tagit vägen?

Vore det inte bättre och lättare att sälja hojen hel än att hjälpa till o skruva ihopa den för några fjuttiga tusenlappar.

Hade slutpriset blivit 95 för vanlig eller 108 för en SP då hade det varit klart mer lockande.

Klart man blir lite skeptisk när det dyker upp sådana annonser.

Sen fattar jag inte var i från han hittar sp delarna till det priset :va

Bara fälgarna tar yamaha ca 38k för, gaffel över 20k, bakdämpare 7-8k.

Sen är det kåpor ,tank,lyse mm. och som jag förstår det pratar vi om nya
delar. Var hittar man dessa delar för 35k :va Även om han har 50% rabatt

på ny yama delar så låter det ändå konstigt.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back