R1 -05 stannar när jag lägger i växel

Krille02

Ny medlem
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
Har haft en CBR 954 -02, Nu Yamaha R1 -05
Min R1:a 2005 går på tomgång men så fort jag lägger i växel stannar den. Har bytt neutralgivaren då den varit trasig och när den var trasig startade den inte ens. Varvräknaren och hastighetsmätaren fungerar heller inte, kanske har nåt samband?! Har tittar stödet så inte de är nere.
Någon som haft eller vet vad de är för fel?

Måste nästan vara stödkontakten som gått sönder? Du kan ju prova att koppla förbi den.

stödkontakten sitter vid stödet, kommer inte ihåg(läs "vet inte") om den är no eller nc, koppla ur den och testa att starta, funkar det inte kan du prova att bygla k-donet, funkar det fortfarande inte är det något annat.

Jag hade problem med dödar funktionen på min enduro, dock motsatt till dig. Den vägrade dö när jag fällde ner stödet med växel i. Sen lös neutral lampan över tiden. Letade som en idiot tills jag hittade ett kabelbrott under tanken... Kan vara en ide att mäta å se om du har kräm i ledningarna..

Hoppas de hjälper.

finns väl en kontakt vid kopplings handtaget med som åtminstånde måste vara påverkad vi start av hojen med växeln i.

mät först stödbrytaren, är det konatant kortis i den så prova köra utan den monterad.

funkar det ff inte så kolla likadant på kopplingsbrytaren.

Japps de var brytaren till stödet. Känns som hela elsystemet pajat under vinter :(
Instrumentet, neutral- och stödgivaren....osv.
Någon som kanske vet vad de kan vara för fel då varvräknare och hastighetsmätaren inte vill fungera? Man se siffrorna väldigt väldigt svagt i vissa vinklar. Har testat att "sumra" upp kablarna fram till kontakten och dom verkar de inte var nåt problem på. Kopplar jag spänning direkt på instrumentet så går displayerna igång. Alla "indikationer" så som blinkers, helljus, neutral osv.. fungerar som de ska.
Kan det vara spänningsregulatorn som behöver bytas?

Som jag skrev tidigare så var de stödgivaren som spökade. Hittade en kontakt som jag lödde ihop kablarna på och koppade dit och då fungarade de. Så nu får jag leta en ny stödgivare.

Nu hoppas jag problemet med att displayerna och varvräknare har med spänningsregulatorn att göra. Har en bättre beg. spänningsregulator från USA som jag skall testa.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti