Har gjort motorbyte på en R1a -05 fick ingen generator med så den tog jag från min gamla motor. Lyfte ut kåpa plus generator i ett stycke, lite pil för att träffa rätt men fick in axeln i lagret. startade utan problem. Körde 7 mil utan problem. Dagen efter körde jag ytterliggare 13 mil inga konstigheter. 2 veckor senare startar inte hojen. Laddar batteriet då de har varit lite halv taskigt under vinter. Rullar in hojen för mappning den går i 5 min sen stendör den. Byter till ett annat begagnat batteri och hojen mappas runt 1.5 timme. Åker hem köper nytt batteri startar hojen kollar med multimeter om den laddar men den ligger runt 12.7 och ingen reaktion när jag varvar???
Går det att ens få in generatorn om man missar kuggen samt axeln? Har följt kabeln så långt jag kmr åt men den e inkopplad och svårt att tänka mej ett kabelbrott den biten jag inte kan komma åt då den delen inte utsätts för värme eller något rörligt.
Några förslag innan jag plockar bort generatorn?
Tacksam för svar!!!
Går det att ens få in generatorn om man missar kuggen samt axeln? Har följt kabeln så långt jag kmr åt men den e inkopplad och svårt att tänka mej ett kabelbrott den biten jag inte kan komma åt då den delen inte utsätts för värme eller något rörligt.
Några förslag innan jag plockar bort generatorn?
Tacksam för svar!!!