Ravetrancer
Now even more badass!!!
Jag skall ha en sån.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
gthyni skrev:Jag
R6:an har en kolvhastighet på 23 m/s vid rödstrecket
nya R1:an 24,5 m/s.
KalleKulspruta skrev:Nästan exakt samma kolvhastighet som BMW M3 -03
d.v.s. i klass med Formel 1!
John Holmes skrev:Ser ut som en gravid bönsyrsa, bland det fulaste jag sett. Näe, det var bättre förr.![]()
Vart kan man köpa den???![]()
Silwer skrev:typ ingentans ännu, den är inte seriebyggd ens ännu.
955i skrev:Fast ärligt, 180hk... det är brutalt mycket, hoppas dom hottar upp bromsarna också, känns som kanske det är det dom borde lägga krut på i övrigt så är ju R1 en brutalt bra hoj... (ja dom är säkert radiala och nya, bättre)
Ravetrancer skrev:dock så tycker jag att en sak som blivit fulare......det är ramen. Dena har inte sina fina mjuka svängar kvar =(
Ravetrancer skrev:dock så tycker jag att en sak som blivit fulare......det är ramen. Dena har inte sina fina mjuka svängar kvar =(
McB skrev:Nja, en F1-motor har en kolvhastighet på ungefär 40 m/s, något mer...
Ebbe skrev:Precis!!! Finns så jäkla många puckon som drar igång sina maskiner kalla och ger stumt nerför gatan. Vet inte hur många ggr man sett det och det gör lika ont i motorhjärtat varje gång. Miffon.......
Men nya R1'an är iaf brutalt frän!![]()
![]()
![]()
Hade man bara råd med försäkringens så...
Angående kusarna så gissar jag att det kommer att hamna mellan 150-155 hk på bakhjulet i bänkarna i Sverige. Luffarturbon är ju liite svår att simulera på rätt sätt och jag vet ingen bänk som har den möjligheten. Ska bli väldigt intressant att läsa dom första jämförande testerna mellan Kawa, Yama, Honda å Sukan.![]()
maverick_750rr skrev:Jag vet en bänk som snart kan simulera fartvinden i 200km/h+
Man kan inte mäta HK-antal från veven med trycksatt luftburk, det finns väl inte(?)
Vad har luftburken med veven att göra?
maverick_750rr skrev:
Den var himlans snygg. Ska bli spännande att se hur de ter sig efter ett tag. Att motorerna från yamaha har 20ventiler har ju inte hjälpt dem mycket mer än de vanliga 16ventilerna, de lämnar ju inte MER pulver.
750RR
Goodstuff skrev:Vilken bänk är det? Han måste bygga en ganska stadig fläkt för det.
Eftersom man antingen mäter effekten på bakhjulet, vanligast, eller på utgående axel så har ju luftburkens inverkan på effekten en del med vevaxeln att göra. Mer luft och bränsle in ger mer effekt på vevaxeln.
De 20 ventilerna är till för att ge bättre fyllnadsgrad i cylindrarna och därigenom ge en bättre effekt och vridmomentkurva. Möjligtvis inte mer effekt men jämnare och under ett stööre register.
maverick_750rr skrev:Vilken bänk det är säger jag när fläkten är klar och fungerar, men det blir då sveriges ända bänk med en sådan fläkt.
Har du själv märkt nån skillnad mellan 16v och 20v?
750RR
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT